Ik heb sinds enige tijd een S40 met RTI navigatie (MMM+).
Wat ik me sinds die tijd afvraag wat het nut is van twee snelkoppelingen in het scherm (de ronde iconen onderin als je op Enter drukt).
De eerste is de snelkoppeling om een omleiding (detour) in te geven. Je kunt daar stappen kiezen 1km, 5km, etc. Wat doet dit nu precies? Een nieuwe route berekenen vanaf je huidige positie t/m de afstand die je kiest? Hoe gebruik je dit in de praktijk; iemand een idee?
Tweede onduidelijke snelkoppeling is die van verkeersinformatie. Die geeft bij mij altijd 'Er zijn geen berichten', ook al is het TMC icoon zichtbaar en staat heel mijn route vol files. Onderweg meldt het systeem wel files, en doet suggesties voor een omleiding, maar berichten vooraf, onder de snelkoppeling, die zijn er niet. Weet iemand dit?
Alvast bedankt.
Wat doen die snelkoppelingen?
- tvc15
- 3rd Gear member
De eerste snelkoppeling dient ervoor om stuk uit de route te vermijden, dus de eerst volgende 1 km, 5 km etc. Een redelijk zinloze optie, gebruik je in praktijk nooit.
De snelkoppeling van verkeersinformatie toont alleen verkeersinformatie als je daadwerkelijk files in beeld hebt. Zoom maar eens flink uit totdat je rode pijtjes of strepen op de kaart ziet en selecteer deze snelkoppeling dan nog eens, dan zie je hoe het werkt.
Succes.
De snelkoppeling van verkeersinformatie toont alleen verkeersinformatie als je daadwerkelijk files in beeld hebt. Zoom maar eens flink uit totdat je rode pijtjes of strepen op de kaart ziet en selecteer deze snelkoppeling dan nog eens, dan zie je hoe het werkt.
Succes.
-
- Starter
Eh ja... ik krijg bij uitzoomen, als de rode pijlen zichtbaar worden, inderdaad meer te zien bij de meldingen.
Alleen echt duidelijk vind ik het niet, zeker niet tijdens het rijden. Is echt een optie om te gebruiken als je even stil kunt staan, en het eens goed kunt bekijken.
Alleen echt duidelijk vind ik het niet, zeker niet tijdens het rijden. Is echt een optie om te gebruiken als je even stil kunt staan, en het eens goed kunt bekijken.