Sinds de aankoop een week geleden maakte het koppelingspedaal een piepend geluid bij het intrappen en lossen vh koppelingspedaal.
Nu sinds gisteren is het weg en moet het ontkoppelingspedaal volledig ingetrapt worden wil ik nog een versnelling kunnen grijpen.
De diagnose bij de garage waar ik nog geen klant ben zegt dat de versnellingsbak er uit moet om te zien wat er kapot is en wat er dient te vervangen worden. Spreekt van dual massa vliegwiel?? en een pompje hier en daar. Alles te samen incl.uurloon zou het 1800 euro zijn,best prijzig vind ik dat wel.
De overbuur die jaren aan Volvo's gewerkt heeft zegt dat het ook gewoon het kabeltje kan zijn.
Mijn S70 heeft nu 207.000km En is nog steeds de eerste koppeling.
Iemand raad ??
koppeling defect ? HELP
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Ik zou lekker simpel beginnen om te kijken of niet toevallig de hoofdcilinder stuk is, of dat er een lek is ontstaan.
Het ding zit tegen je schutboard aan, en er zit er 1 op je bak.
Of
Dat de hulpkoppelingcilinder niet meer goed is, deze zit boven op je bak vast.
Succes
Het ding zit tegen je schutboard aan, en er zit er 1 op je bak.
Of
Dat de hulpkoppelingcilinder niet meer goed is, deze zit boven op je bak vast.
Succes
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Uit welk jaar komt je auto. Er kunnen 2 typen druklager in zitten. Je hoeft geen dual massa te hebben.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Ben het met Volvo S40 eens
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29614
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Daar sluit ik mij bij aan, eerst de simpele, minder dure zaken, uitsluiten.jan weemering schreef:Ben het met Volvo S40 eens
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Ben het eens dat je eerst de simpele dingen moet bekijken maar het kan zijn dat er een bedieningscilinder op de bak zit (ongeveer tot MY 98/99) of een hydraulisch druklager dat in zijn geheel aan de binnenzijde van het vliegwielhuis zit.
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
De Volvo is sinds gisteren terug. Van een andere dealer bij me in de buurt.
Het was dus de hulpkoppelingscilinder die eraan was.
Bij deze dus vervangen en ondertussen ook maar de nodige filters en olie vervangen alsook al de vloeistoffen vervangen.
Zodat ik terug met een goed gevoel Volvo kan rijden
In ieder geval erg bedankt voor de reacties en de tips.
Het was dus de hulpkoppelingscilinder die eraan was.
Bij deze dus vervangen en ondertussen ook maar de nodige filters en olie vervangen alsook al de vloeistoffen vervangen.
Zodat ik terug met een goed gevoel Volvo kan rijden
In ieder geval erg bedankt voor de reacties en de tips.
Volvo S70 2.5 TDI '97
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
1997dennis850estate schreef:Uit welk jaar komt je auto. Er kunnen 2 typen druklager in zitten. Je hoeft geen dual massa te hebben.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02.07.2013 - 19:03
ik heb een V70 ecodrive sinds 2010.
Vorig jaar "slipte hij door" en is koppeling vervangen.
Nu zelfde sypmtomen en nu wordt me gezegd dat vliegwiel stuk is.
De V70 is gekocht als directiewagen met +/- 5000 km.
Nu 93000 km op de teller.
Altijd volgens boekje bij erkande dealer onderhouden.
Nu dus op korte termijn weeral meer dan € 2000 schade.
Kan schade aan vliegwiel komen van wijze van rijden? of moet het hier toch ergens een fabricagefout zijn?
Vorig jaar "slipte hij door" en is koppeling vervangen.
Nu zelfde sypmtomen en nu wordt me gezegd dat vliegwiel stuk is.
De V70 is gekocht als directiewagen met +/- 5000 km.
Nu 93000 km op de teller.
Altijd volgens boekje bij erkande dealer onderhouden.
Nu dus op korte termijn weeral meer dan € 2000 schade.
Kan schade aan vliegwiel komen van wijze van rijden? of moet het hier toch ergens een fabricagefout zijn?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dan weet je overbuur er niet veel meer van,het werkt namelijk niet met een kabel,maar hydraulisch,s.five squared schreef:Sinds de aankoop een week geleden maakte het koppelingspedaal een piepend geluid bij het intrappen en lossen vh koppelingspedaal.
Nu sinds gisteren is het weg en moet het ontkoppelingspedaal volledig ingetrapt worden wil ik nog een versnelling kunnen grijpen.
De diagnose bij de garage waar ik nog geen klant ben zegt dat de versnellingsbak er uit moet om te zien wat er kapot is en wat er dient te vervangen worden. Spreekt van dual massa vliegwiel?? en een pompje hier en daar. Alles te samen incl.uurloon zou het 1800 euro zijn,best prijzig vind ik dat wel.
De overbuur die jaren aan Volvo's gewerkt heeft zegt dat het ook gewoon het kabeltje kan zijn.
Mijn S70 heeft nu 207.000km En is nog steeds de eerste koppeling.
Iemand raad ??
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
MarioC70 schreef:Idd dat ben ik ook te weten gekomen vd garage. zeer goede uitleg vd garage gekregen.five squared schreef:Sinds de aankoop een week geleden maakte het koppelingspedaal een piepend geluid bij het intrappen en lossen vh koppelingspedaal.
Nu sinds gisteren is het weg en moet het ontkoppelingspedaal volledig ingetrapt worden wil ik nog een versnelling kunnen grijpen.
De diagnose bij de garage waar ik nog geen klant ben zegt dat de versnellingsbak er uit moet om te zien wat er kapot is en wat er dient te vervangen worden. Spreekt van dual massa vliegwiel?? en een pompje hier en daar. Alles te samen incl.uurloon zou het 1800 euro zijn,best prijzig vind ik dat wel.
De overbuur die jaren aan Volvo's gewerkt heeft zegt dat het ook gewoon het kabeltje kan zijn.
Mijn S70 heeft nu 207.000km En is nog steeds de eerste koppeling.
Iemand raad ??
Dan weet je overbuur er niet veel meer van,het werkt namelijk niet met een kabel,maar hydraulisch,s.
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
daar sprak de eerste garage waar ik geweest ben ook van rond de 1800 euro kosten.V70-jan schreef:ik heb een V70 ecodrive sinds 2010.
Vorig jaar "slipte hij door" en is koppeling vervangen.
Nu zelfde sypmtomen en nu wordt me gezegd dat vliegwiel stuk is.
De V70 is gekocht als directiewagen met +/- 5000 km.
Nu 93000 km op de teller.
Altijd volgens boekje bij erkande dealer onderhouden.
Nu dus op korte termijn weeral meer dan € 2000 schade.
Kan schade aan vliegwiel komen van wijze van rijden? of moet het hier toch ergens een fabricagefout zijn?
Ben bij garage De Pauw in Maldegem geweest en die heeft alles gemaakt voor 630 euro.
Heb wel al op het forum gelezen dat er 2 soorten vliegwielen zijn.
Dual mass vliegwiel ?? op jongere types ??
Of bij de oudere volvo's gegoten vliegwiel ??? of zoiets dat de garage zei.
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
De versnellingsbak is gedemonteerd ja.MarioC70 schreef:630 euro?
Wat is er vervangen dan?
De bak gedemonteerd ook ?
Kan haast niet voor dat geld..
Of hebben ze gebruikt spul gemonteerd..
Hebben dat pompje vervangen dat in of tussen de versnellingsbak zit vervangen. De garage heeft gezegd hoe dit heet maar ben het vergeten.
Was een nieuw pompje dat gestoken is.
Heb ook niet zoveel ervaring met Volvo.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Ik denk dat alleen het druklager vervangen is...
- five squared
- 2nd Gear member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 02.06.2013 - 21:11
Op de factuur staat : bedieningscilinder 117,42 euroMarioC70 schreef:Dan nog is het goedkoop..
Denk eerder de koppelingcilinder,maar dan hoeft de bak er niet af bij een oud model..
versnellingsbakolie: 22,50 euro
bus: 16,90 euro
olie txt: 72,45 euro
remolie:7euro
mileubijdrage: 1,6 euro
ruitensproeisel:3,2 euro
werkuren: 272,58 euro 6,49 uren
TOTAAL: 513,65 ex.btw incl.btw: 621,52 euro
Zo zie je maar dat ik hier niet aan het liegen ben of zo. En de bak er wel degelijk uit is geweest.
Gelukkig hoeven herstellingen niet altijd duur te zijn.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
In Belgie zijn reparaties in t algemeen stuk goedkoper. Ken genoeg NLers in de grensstreek die hun onderhoud in Belgie laten doen, zo ken ik er ook een paar die hun auto hebben laten restaureren in Belgie wat aanzienlijk goedkoper was.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
five squared schreef:Op de factuur staat : bedieningscilinder 117,42 euroMarioC70 schreef:Dan nog is het goedkoop..
Denk eerder de koppelingcilinder,maar dan hoeft de bak er niet af bij een oud model..
versnellingsbakolie: 22,50 euro
bus: 16,90 euro
olie txt: 72,45 euro
remolie:7euro
mileubijdrage: 1,6 euro
ruitensproeisel:3,2 euro
werkuren: 272,58 euro 6,49 uren
TOTAAL: 513,65 ex.btw incl.btw: 621,52 euro
Zo zie je maar dat ik hier niet aan het liegen ben of zo. En de bak er wel degelijk uit is geweest.
Gelukkig hoeven herstellingen niet altijd duur te zijn.
Er staat nergens dat je aan het liegen bent?Of lees ik nu verkeerd,het is gewoon goedkoop,hier benje dik het dubbele kwijt,zo simpel is het..
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
42 euro werplaatstarief, kom daar maar eens om in Nederland!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95