Voorstellen GS_Kes

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
GS_Kes
2nd Gear member

Mijn nickname bestaat uit 2 delen. GS komt van het type motor wat ik rij en Kes is het eerste deel van mijn achternaam. Ik rij nu nog in een leaseblik, maar door verandering van werk mocht ik opzoek naar een eigen auto.

Aanvankelijk had ik het idee (niet gehinderd door bedrijfs/lease regels) om een achterwiel aangedreven cabrio te gaan rijden. (een gebruikte BMW Z4, Mazda MX-5, Mercedes SLK) Maar om nu ruim 25.000 km per jaar in zo’n stuiterding te rijden, met alle kosten die daarbij horen, leek me toch niet zo heel verstandig.

Dus de oriëntatie verder gezet, Volvo heeft voorkeur, mede omdat ik nu in een C30 rij. Veel auto’s zijn niet verder gekomen dan bekijken op internet. Als ik bijvoorbeeld het dashboard van een A3 zie, dan klik ik al op het kruisje.

Proefgereden in de V40 en daarna in een 1 serie BMW. Na de rit in de BMW meteen naar de Volvo dealer gereden om een V40 te bestellen ;-)

Aangezien het mijn eigen spaargeld is heb ik wel wat rustig aan gedaan qua opties: D2, Momentum, Business Line Pro, 17” Mannan velgen en nog wat kleine opties, Caspian Blue met een licht interieur.

De auto staat op de fabrieksplanning voor week 25, dus er komt hopelijk binnenkort een eind aan het lange wachten.
iggiman
2nd Gear member

gefeliciteerd met de aankoop. Ik zeg : Money well spent !
lint
Geartronic member

Welkom.
Sterkte met wachten op je V40!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
The Saint
2nd Gear member

Mooi verhaal, welkom en gefeliciteerd!
The world's a stage, and each must play a part
GS_Kes
2nd Gear member

Bedankt voor de reacties!

Ik kreeg vanmorgen mail van de dealer: “Wachten duurt altijd lang.” Over een paar weken staat de auto bij de dealer :P (Ik had liever bericht gekregen dat de auto bij de dealer staat ::twisted: ) Laatste loodjes.....
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Deze week zijn ze druk aan het schroeven voor je.

En inderdaad... Money well spent!
Volvo - For Life
pvdwaal
3rd Gear member

Gefeliciteerd man!
Maar ik ben wel erg benieuwd naar jouw vergelijking met de BMW.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
GS_Kes
2nd Gear member

Dank!

Ik was opzoek naar woon/werk - vakantie auto en was al bevooroordeeld, het interieur van de V40 stond me meteen erg aan ;-)

De BMW heeft een soort cockpit van zwart kunststof om je heen. Vooral de middenconsole kwam erg kaal over (de 2 bekerhouders zijn ongeveer het belangrijkste). Maar dat is een kwestie van wennen.

Het onderstel is geweldig, maar vraagt om veel meer vermogen en dat heeft de EDE diesel niet. Ik had constant het idee dat ik vermogen te kort kwam, terwijl ik in de V40 veel meer rust vond om rustig rond te tokkelen. (Het eco blokje van de BMW is wel sneller.) Ik heb de keuze gemaakt dus voor rust, voor het leuk/snelle werk komt er vast nog wel een echt rijijzer. Dat zijn deze eco diesels niet. (sorry als ik een aantal mensen tegen de schenen schop)

Verder heb ik wat ervaring met BMW (mijn motor) en laat ik zo zeggen, de garantiegevallen zijn netjes opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “V40”