3de remlicht openmaken/verwijderen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

Is er een mogelijkheid om het kapje van de 3e remlicht te verwijderen?

de laaste dagen met een flinke hoosbui ligt er een flinke plas op me rolhoes.
dit komt uit de unit van de 3e remlicht.

In andere topic's las ik dat meerdere hier last van hebben gehad, hoe is het opgelost?

greetings
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Er staat niet veel in Vadis, maar misschien heb je hier wat aan:
-Turn the locking pins on both sides 90°.
-Remove the cover.
-Unplug the connector.
-Remove the two self-tapping screws.
-Refit in reverse order.

Succes
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Het kapje zit vast met 2 klikvingers. Uit ervaring weet ik dat deze lastig te verwijderen is maar met wat tact en beleid lukt het wel. Als ik er aan denk entijd heb zal ik een foto van de binnezijde van het kapje plaatsen.
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

hoogstwaarschijnlijk lekt het via de ruitensproeier.
is dit vaak voorkomend?

zal ik een ander rubbertje plaatsen of goed vastkitten, aangezien er een spoiler overheen komt?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

marcelg schreef:hoogstwaarschijnlijk lekt het via de ruitensproeier.
is dit vaak voorkomend?

zal ik een ander rubbertje plaatsen of goed vastkitten, aangezien er een spoiler overheen komt?
IK had daar ook lekkage. Heb eerste geprobeerd het rubbertje weer goed te leggen en met wat vet eromheen, maar ging niet. Rubber was half vergaan en bleef lekken. Naar dealer gegaan (heb nog garantie) en hele sproeier met rubber enal is vervangen. Lekt nu niet meer. Of spoiler uitmaakt weet ik niet, heb ik namelijk niet.

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Guestuser

Ik heb dit ook gehad. Rolhoes en bakje van 3e remlicht stonden steeds vol na een flinke bui. Kitten en dat soort zaken is nix. Gewoon naar de dealer en voor 8 euri een nieuw sproeiertje halen. Alles opgelost daarboven.
Nadat ik dit gedaan had bleek er nog veel meer te lekken wat ik niet kan vinden, maar in ieder geval zijn de rolhoes en het remlicht nu droog.
darth den
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15.07.2006 - 15:28
Locatie: Dirksland

Locus, ben je nog in het bezit van een foto van dat kapje?

Ik heb de bekleding verwijderd, 2 schroeven losgedraaid, maar de plastic kap zit nog steeds muurvast en ik zie nergens geen bevestigingen meer!

Ik dacht, ik vraag het eerst maar even voordat ik alles aan gort trek!
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Jazeker:

Afbeelding
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

En voorruit nog maar eentje:

Afbeelding

Als ik het goed heb was de actie als volgt:
Klep omhoog, kapje ook omhoog drukken, maar het blijft tricky.
succes!
darth den
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15.07.2006 - 15:28
Locatie: Dirksland

Okay, bedankt!!

Het zit bij mij iets anders ivm een S40, maar de bevestiging komt grotendeels dus wel op hetzelfde neer zie ik. Dan maar een beetje geweld gebruiken!

EDIT:Het gaat bij mij meer om het gedeelte dat met de 2 schroeven vast zit. Als deze 2 schroeven los zijn, zit die kap nog als een muur, dat 'plaatje' wat er tegen aan zit, was redelijk simpel los te krijgen.
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

mm,
ik heb die ook niet los gehad dacht ik. Zit dat niet verlijmd/getaped?
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat daar je lekkage zit
(of gaat het daar niet om?)
darth den
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15.07.2006 - 15:28
Locatie: Dirksland

Hahaha, nee, het gaat niet om een lekkage.
Het moet er toch af te halen zijn lijkt mij, als de lamp kapot is moet hij toch ook eenvoudig te vervangen zijn?
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

ach zo....

Nou eenvoudig vervangen is er blijkbaar niet bij. Als je toch gaat vervangen zou je wat meer geweld kunnen gebruiken. Is je hele unit stuk of slechts een ledje?
darth den
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15.07.2006 - 15:28
Locatie: Dirksland

Nou, ik heb het volgende gekocht, maar dan met de letters 'Volvo S40':

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

Daarom moet ik het demonteren zodat ik dit er tegen kan plakken.
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Ok, en is dat al gelukt? - niet dat ik het zelf zou willen
Ik heb ooit zoiets gezien maar dan in de achterspoiler.
darth den
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15.07.2006 - 15:28
Locatie: Dirksland

Heb het er nog niet af durven trekken, ik zit nog steeds te hopen op een reddend antwoord in dit topic! ;)
Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”