Inhouden bij opschakelen

Plaats reactie
Rene2322
2nd Gear member

Goedemorgen,

vanochtend wat vreemds toen ik naar m'n werk reed (op gas). Elke keer bij het opschakelen (na opkomen koppeling) lijkt het of de motor een moment smoort. Daarna trekt hij weer als gewoon. Afgelopen week ook al eens voorgevallen. Ben benieuwd waar ik dit moet zoeken.

Ik rij al een tijdje met een gaatje in de einddemper en wat geluid in de buurt van het flexibele deel / katalysator. Hier moet ik binnenkort even naar kijken. Zou een schotje van een demper de flow kunnen beïnvloeden waardoor dit optreedt.

Ik heb geen last van onregelmatige toerentallen of iets dergelijks. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat mijn gasklephuis hier wat mee te maken heeft (of toch wel?)

Verder heb inmiddels 215k op de teller en ben weer toe aan een kleine beurt. Olie verversen en wat filters wisselen zal 'm wel wat frisser maken, maar ook dit lijkt me niet te linken aan dit probleem.

Als laatste (en ik weet niet of dit er ook wat mee te maken kan hebben) heb ik afgelopen week 2x moeite gehad met starten. Normaliter hoef ik de sleutel maar aan te raken. Nu voelt het alsof ik hem heb verzopen met uitzetten. Het lijkt op een lekke gasinjector wat ik net na inbouwen gasinstallatie ook heb gehad. Ik heb net een nieuwe accu, welke goed in z'n spanning zit.

Is er hier misschien iemand die hier iets uit herkend of me kan vertellen waar ik dit moet zoeken.

bvd,
René
Waarom ook niet...
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
Plaats reactie

Terug naar “S80”