Ik heb sinds enige tijd een probleem dat als ik tussen de 40 en 50 rij de auto gaat stotteren.
Na zoeken hier op het forum ben ik niet echt verder gekomen.
Het probleem is er al vanaf dat ik de auto kocht 10dkm terug, maar het viel niet echt op omdat het een snelheid is die ik niet veel rij.
Maar het blijft toch in me gedachte zitten dus wil het graag oplossen.
Het lijkt alsof je bij die snelheid in een te hoge versnelling rijd of als je snel achter elkaar gas geeft en direct weer los.
Echter als je terug of opschakeld blijft het probleem hetzelfde, toeren verschil maakt dus niet uit.)
Het beste merk je het als je op cruisecontrol rijd, want geef je maar een fractie gas bij of terug dan is het weg.
De geartronic heb ik ondertussen de oil ook vervangen, maar dit gaf geen oplossing, hij schakelt trouwens perfect.
Ik dacht mischien nog aan motorsteunen maar zie hier niks bijzonders aan.
Ik hoop dat jullie een idee hebben wat ik kan proberen.
Alvast bedankt
Patrick
stoteren constanten snelheid
- Patrick nl
- Starter
V70 D5 Summum Geartronic 2006
- Musicus
- 4th Gear member
Ik heb zoiets gehad, toen bleek er een sensor op de common-rail defect te zijn. Was vrij makkelijk te vervangen. Bij het uitlezen kwam naar voren dat de brandstofdruk fluctueerde. De motor ging daarom iedere keer zelf een beetje gas bijgeven.
Hier staat er meer over geschreven: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +toerental
Hier staat er meer over geschreven: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +toerental
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Patrick nl
- Starter
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga het topic even doorlezen, kijken of ik daar wat in kan vinden.
Vreemde ervan is dat het alleen tussen de 40 en 50 is en dan in elke versnelling.
Ik ga het topic even doorlezen, kijken of ik daar wat in kan vinden.
Vreemde ervan is dat het alleen tussen de 40 en 50 is en dan in elke versnelling.
V70 D5 Summum Geartronic 2006
- Turbodesk
- 5th Gear member
Als die sensor defect is dan gaat de motor stationair ook onregelmatig lopen en daar heeft de ts volgens mij geen last van.
Mijn motor heeft precies hetzelfde.
Nu ga ik als het weer goed is morgen de rechter aandrijfas vervangen omdat er erg veel speling op de homokineet naast het steunlager zit.
Bij lage snelheden voel je dat alsof de auto hobbelt in het chassis. Bij hogere snelheden krijg je dan een snelle trilling in het chassis.
Ik hoop dat dan ook dat hobbel gevoel bij een 50 a 60 km/h er uit is.
Mijn motor heeft precies hetzelfde.
Nu ga ik als het weer goed is morgen de rechter aandrijfas vervangen omdat er erg veel speling op de homokineet naast het steunlager zit.
Bij lage snelheden voel je dat alsof de auto hobbelt in het chassis. Bij hogere snelheden krijg je dan een snelle trilling in het chassis.
Ik hoop dat dan ook dat hobbel gevoel bij een 50 a 60 km/h er uit is.