Hallo allemaal,
zoals in het draadje "even voorstellen" zijn we op zoek naar een andere auto voor mijn vrouw. De "strijd" gaat vooral tussen een mini of een C30 (pre face lift).
Aangezien we echter allebei wel auto liefhebbers zijn, willen we geen standaard uitvoering en kijken daarom naar een C30 T5 of D5.
Wat me opvalt is dat de T5 meestal een handbak heeft terwijl je de D5 meestal met een Geartronic ziet.
Als we in dezelfde prijsklasse kijken, heeft de T5 ergens tussen de 60K en 80K km's en de D5 net iets over de 100K km's.
Omdat we ca 15000 km per jaar met de C30 zouden rijden twijfelen we nog tussen de T en D. Ik heb al behoorlijk zitten rondneuzen om het forum en diverse draadjes gelezen.
Wat ik echter nog niet heb kunnen vinden is het verbruik van een T5 waarbij met name snelweg km's wordt gereden.
Kan iemand daar hier iets over zeggen ?
Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie mening / advies is en of we nog specifiek op bepaalde punten zouden moeten letten.
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Marc
C30 T5 vs D5
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Er staan er 3 T5 geartronic op autoscout.
Allemaal héééééééél mooi!!!
En met die km's zou ik lekker voor de benzine gaan.
Allemaal héééééééél mooi!!!
En met die km's zou ik lekker voor de benzine gaan.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
had het toevallig nog in een excel bestandje staan met de jaarlijkse kosten exclusief verzekering
2.4 D5----- 2.4 T5
Diesel------Benzine
15,5--------10,5
1,45--------1,79
1456-------664
15000------15000
0,190615-- 0,214742857
2859,225-- 3221,142857
2.4 D5----- 2.4 T5
Diesel------Benzine
15,5--------10,5
1,45--------1,79
1456 -------664
20000------20000
0,1663483-0,20367619
3326,9677-4073,52381
Verbruik (bron is verbruiks monitor op autowereld, en dan het gemiddelde gepakt)
brandstofprijs (actuele brandstofprijs via google)
belasting
aantal km
kosten per km
kosten per jaar
Wil geen discussie starten m.b.t het gebruik, heb gebruik gemaakt hiervoor van verbruiksmonitor op autowereld en dit is dus een gemiddelde van de mensen die daar hun verbruik gepost hebben, dit is dus slechts een indicatie en je kan zelf zuiniger of minder zuinigerer rijden afhankelijk van wat en hoe je rijd
kosten technisch maakt het per jaar niet zoveel uit rond de 15000 km, daarna bgint het aardig op te lopen, de rest is imo een eigen keuze aangezien het allebei goede motoren zijn.
2.4 D5----- 2.4 T5
Diesel------Benzine
15,5--------10,5
1,45--------1,79
1456-------664
15000------15000
0,190615-- 0,214742857
2859,225-- 3221,142857
2.4 D5----- 2.4 T5
Diesel------Benzine
15,5--------10,5
1,45--------1,79
1456 -------664
20000------20000
0,1663483-0,20367619
3326,9677-4073,52381
Verbruik (bron is verbruiks monitor op autowereld, en dan het gemiddelde gepakt)
brandstofprijs (actuele brandstofprijs via google)
belasting
aantal km
kosten per km
kosten per jaar
Wil geen discussie starten m.b.t het gebruik, heb gebruik gemaakt hiervoor van verbruiksmonitor op autowereld en dit is dus een gemiddelde van de mensen die daar hun verbruik gepost hebben, dit is dus slechts een indicatie en je kan zelf zuiniger of minder zuinigerer rijden afhankelijk van wat en hoe je rijd
kosten technisch maakt het per jaar niet zoveel uit rond de 15000 km, daarna bgint het aardig op te lopen, de rest is imo een eigen keuze aangezien het allebei goede motoren zijn.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Bij een C30 T5/D5 kijk je toch niet naar de kosten???
Dan met je een ecodiesel kopen.
Dan met je een ecodiesel kopen.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
imo wel fijn om te weten, geeft een overzicht van de te verwachten jaarlijkse kostenFons099 schreef:Bij een C30 T5/D5 kijk je toch niet naar de kosten???
Dan met je een ecodiesel kopen.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 25.03.2011 - 13:11
Ik heb een T5 Gear tronic. Als ik 1 op tien haal gaat de vlag uit. Mijn verbruik ligt op 1 op 7. Maarrrr, ik rijd op de snelweg standaard 40 a 50 te hard waar mogelijk. Ik heb ooit een ritje van 1600 km gemaakt met cruise control op 130. Dan is 1:10 a 1:11 wel te realiseren.
Veel plezier alvast, ongeacht welke keuze!
Veel plezier alvast, ongeacht welke keuze!
C30 T5 R-Design Cosmic White, BLIS, RTI, DynAudio, 18"; Midir.....
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
Normaal rij ik veel stad km's. af en toe een buiten weg er bij. Verbruik ligt dan tussen de 9 en 10,5 liter per 100km.
Gisteren toevallig 200km snelweg gehad. Gemiddelde daarna was 7,5 liter per 100 km.
Nu moet ik wel zeggen: ik zet de cruisecontrol gerust aan op de 100 of 110. Soms rij ik even door. Soms trek ik rustig op en soms vol de snelweg op (het blijft een T5).
Het is een handbak T5, welke een aardig stukje zuiniger als de automaat.
Gisteren toevallig 200km snelweg gehad. Gemiddelde daarna was 7,5 liter per 100 km.
Nu moet ik wel zeggen: ik zet de cruisecontrol gerust aan op de 100 of 110. Soms rij ik even door. Soms trek ik rustig op en soms vol de snelweg op (het blijft een T5).
Het is een handbak T5, welke een aardig stukje zuiniger als de automaat.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19.02.2011 - 10:15
T5 geartronic: gemengd verbruik met voornamelijk snelweg (100kmh) 1;10,5
Groet,
Rick
Groet,
Rick
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29484
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het zijn beide goede motoren, de keuze is helemaal afhankelijk van je eigen wensen en voorkeuren.
Het is verstandig om te gaan proefrijden met beide motortypes en dan je keus te maken. Qua kosten zal het met 15000 km per jaar niet zoveel uitmaken.
Het is verstandig om te gaan proefrijden met beide motortypes en dan je keus te maken. Qua kosten zal het met 15000 km per jaar niet zoveel uitmaken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976