Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik het leuk vind om ervaringen van anderen te lezen en natuurlijk omdat ik een probleem heb met mijn 2006 XC90 2.5T. Het is een uit de VS geimporteerde auto en heeft RSE.
Nu speelt dit systeem (Visteon MB 8000) alleen DVD's met regio-code 1 af, hetgeen ik kan begrijpen vanwege de herkomst van de auto. Maar het simpelweg inbouwen van een nieuwe DVD-unit (zelfde type maar dan regiocode 2) resulteerde erin dat ik weliswaar beeld kreeg (een hele vooruitgang) maar alleen zwart-wit :? !
Wat daarbij opviel was dat de afstandbediening het weliswaar deed, maar niet alle functies. Zo kon ik dus met die afstandbediening geen kleuren instellen/wijzigen. Alleen de basisfuncties (play - stop- uitwerpen) waren beschikbaar.
Nu dacht ik dat dit misschien aan de compatibiliteit van de AB zou liggen en heb de AB geprobeerd op een - toevallig in die garage aanwezige - XC 90 met zelfde RSE-systeem. En wat bleek: de AB werkte perfect en alle functies deden het! Behoorlijk frustrerend dus!
Ik had gedacht dat dit een gemakkelijk oplosbaar probleem was, maar ben inmiddels beetje wanhopig want niemand die ik spreek lijkt er echt verstand van te hebben (behalve de volvo-dealer in Zwolle misschien, die ik morgen ga bellen).
Ik wil gewoon, tegen een fatsoenlijke prijs, een werkend RSE-systeem, kan iemand mij daarbij helpen of tips geven?
RSE - regio code error
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi Welkom,
Neem eens contact op met Volvotech (ook forumsponsor). Hij kan je wellicht helpen. En foto's zijn een must!!!
Neem eens contact op met Volvotech (ook forumsponsor). Hij kan je wellicht helpen. En foto's zijn een must!!!
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- Starter
Ok, hierbij wat foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Mooi hoor.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
-
- Starter
en natuurlijk de reus zelf...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- rammstein01
- 2nd Gear member
Mooi interieur
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Eigenlijk heel simpel...
Op naar de dealer, met de originele speller in de auto, je kunt in ieder geval 1x de region code wijzigen.
De gebruikte DVD speler zal region code 2 ingesteld zijn met PAL. De schermen rekenen daar echter niet op en zijn nu niet in staat fatsoenlijk weer te geven.
Op naar de dealer, met de originele speller in de auto, je kunt in ieder geval 1x de region code wijzigen.
De gebruikte DVD speler zal region code 2 ingesteld zijn met PAL. De schermen rekenen daar echter niet op en zijn nu niet in staat fatsoenlijk weer te geven.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- Starter
Was het maar zo eenvoudig: inmiddels heb ik 7 garage's, inculsief dealers, gehad. Bij de laatste kwamen verlossende woorden: ik zou maar een universeel systeem laten installeren want dit wordt niets.
Mijn RSE systeem is kennelijk type 3.2 en de regio code is dus NIET om te gooien.
Auto staat nu bij een universeel multimediabedrijf en de offerte was: voor <200 euro een nieuwe passende speler erin. Daarna de 2 afstandsbedieningen samenvoegen tot 1 en dan hoop ik klaar te zijn....(maar er zal nog wel een kink in de kabel komen).
Mijn RSE systeem is kennelijk type 3.2 en de regio code is dus NIET om te gooien.
Auto staat nu bij een universeel multimediabedrijf en de offerte was: voor <200 euro een nieuwe passende speler erin. Daarna de 2 afstandsbedieningen samenvoegen tot 1 en dan hoop ik klaar te zijn....(maar er zal nog wel een kink in de kabel komen).
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Maf. Er staat zelfs in VIDA beschreven hoe het moet...
Je hebt de dealer wel nodig.
Je hebt de dealer wel nodig.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu