D2 Chiptuning

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
HakanC
3rd Gear member

Ik heb nog een keer geinformeerd bij Fasttech Tuning.. Ze dachten eerst dat ze het wel konden, maar is toch niet het geval.

Ik heb op Autoweek reviews het volgende gelezen over RICA:

"Het is gewoon mogelijk, maar kost wel wat tijd, je bent je auto dus wel 1 tot enkele dagen kwijt.
Hier hun reactie:

Beste .....,

De D2 computers zijn beveiligd met een pin code.
deze pincode moeten wij uit de computer halen, dit proces duurt 1-4 dagen.
wij hebben een leen auto die u in de tussentijd kunt gebruiken.

De kosten hiervoor zijn €580,- euro excl. Btw.

Met vriendelijke groet,

Roel vd Brink"

Ook iemand met beknopt ervaring hierover:

"Heb van de week mijn V40 D2 r-design opgehaald. Deze is eerst even langs RICA geweest en dat is te merken zeg..
Optrekken geeft bij een klein beetje teveel gas vanaf 2500 toeren wel een duw effect (vergt wat oefening om rustig op te trekken)"

Vind het veel geld.. Had wel max 450 euro of zo voor over.. Maar 700 is mij net te veel.. De 115 paarden doen hun werk voorlopig wel goed ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
pvdwaal
3rd Gear member

Bij Volvotech hebben ze de auto slechts enkele uren nodig voor exact dezelfde Rica tuning.

Mocht mijn V40 ooit besteld gaan worden (offertes zijn nog niet rond helaas) ga ik serieus kijken om het via de eventuele dealer korting te laten doen. Tot nu toe heb ik bij iedere lease een leuke korting gekregen, dus dat kan ik dan gebruiken voor de Rica software.

Niham promoot Rica tuning zelfs: http://www.volvodeals.nl/index.php/volvo-v40. Er rijden bij hun ontzettend veel gechipte D2's. Ik zit alleen meer gebonden aan andere dealer bij ons op het terrein.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Morri
2nd Gear member

Hou er wel rekening mee dat leasemaatschappijen dit niet toestaan.
Bij tuning van de D2 komt de fabrieksgarantie te vervallen.
Dealer (Niham) doet natuurlijk wel zijn best de problemen op te lossen als dat het geval is.
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Plaats reactie

Terug naar “V40”