Trillen linkervoordeur (Premium Sound)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
EggBird
1st Gear member

Ondertussen heb ik een dikke 11.000 km naar volle tevredenheid in mijn V40 gereden. Er is echter 1 irritatiepuntje wat tot nu toe niet te verhelpen lijkt. Dit is het volgende:

De speaker in de linker voordeur veroorzaakt een hevige resonantie bij luidere muziek. Dit is bij sommige bassen wel het geval en bij andere niet. Op het moment dat ik een muziek DVD met dolby surround opzet, is de resonantie helemaal niet meer te houden. Voor de goede orde: het gaat om het premium sound systeem.

De trilling zit in het achterste deel van de deur (daar waar de deur in het slot valt). Het wordt veroorzaakt op de plek waar het plastic met het (nep?)leer in aanraking komt.

De auto is voor dit euvel al terug bij de dealer geweest, maar de resonantie was al snel (binnen 1 dag) weer terug.

De bas is niet extra vol afgesteld. In de equalizer staat deze ongeveer +2 en onder de sound knop staat deze meestal rond neutraal.

Op dit moment heb ik de resonantie bij minder luide muziek weten te beperken, doordat ik een wigje (achterkant van een knijper :P ) in de ruimte tussen de twee delen heb gestoken. Dit is echter geen structurele oplossing.

Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren, en zo ja heeft er iemand een goede oplossing die ook blijft werken?
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
Timmy
3rd Gear member

Volgens mij hebben veel mensen dit reeds gehad. Mijn auto had er op een andere plek last van en daar hebben ze een stukje vilt tussen geplaatst. Daarna heb ik nooit meer last van resonantie gehad.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
twcoolen
3rd Gear member

Ik ervaar precies hetzelfde. Bij de volgende beurt maar eens naar laten kijken.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
remcohe
1st Gear member

Zelfde probleem hier. Binnenkort moet de auto terug voor een wissel van stoelen en achterbank, dan laat ik ze hier ook naar kijken
HakanC
3rd Gear member

Ik had dat ook.. Bleek de originele ijskrabber te zijn. Zat in zijn plaatsje.. Nu even eruit gehaal. Geen last meer van. Maar bij ieder auto kan het inderdaad een ander plekje zij wat meetrilt.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
spacewagon
3rd Gear member

HakanC schreef:Ik had dat ook.. Bleek de originele ijskrabber te zijn. Zat in zijn plaatsje.. Nu even eruit gehaal. Geen last meer van. Maar bij ieder auto kan het inderdaad een ander plekje zij wat meetrilt.
IJskrabber? Waar kan ik die vinden? :-)
Mijn V40: D2 Summum
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Afbeelding

Hier ;)
Volvo - For Life
spacewagon
3rd Gear member

Ja, je eigen ijskrabber. Toch? HakanC zei iets over een originele ijskrabber. Die wil ik ook (vinden). :-)

Heb trouwens dat "speciale vakje" nog niet gezien. Vanmiddag eens kijken. De handleiding zegt daar niks over, volgens mij.
HakanC
3rd Gear member

Origineel = Verkrijgbaar bij de dealer en passend in het vakje dat daarvoor bestemd is (Met water afvoer enz) ;)
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
lint
Geartronic member

Als de auto nog onder garantie valt, laten oplossen door de dealer. Bij auto's waar de garantie is verlopen kan je zelf aan de slag met stukjes schuim/vilt om de resonantie te elimineren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
spacewagon
3rd Gear member

HakanC schreef:Origineel = Verkrijgbaar bij de dealer en passend in het vakje dat daarvoor bestemd is (Met water afvoer enz) ;)
Ga het vakje straks eens opzoeken :D
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

Die laat ik toch zien op het plaatje?
Volvo - For Life
LightStar
4th Gear member

Das de bestuurders deur ;) ik heb ook 1 gekregen van de dealer toen ik de auto ophaalde.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
spacewagon
3rd Gear member

MHL schreef:Die laat ik toch zien op het plaatje?
Klopt het dat dir in beide portieren zit?
remcohe
1st Gear member

Vanmiddag gekeken, grappig zit aan beide kanten. Parkeerkaart past er ook in
Thom
5th Gear member

Je dealer kan dit niet oplossen, althans hoor ik weinig succesverhalen. Je zal het met tips van mede-forummers en/of je eigen creativiteit moeten hebben.

Het is een probleem dat veel nieuwere Volvo's met een HP of Premium audiosysteem aan boord kennen. Er is zelfs een forummer die er iets op bedacht en gemaakt heeft, voor in de portiervakken.
EggBird
1st Gear member

Ik geef dit topic toch maar weer een schop. Binnenkort ga ik voor de 40K beurt. Zijn er al succesverhalen te melden van medeforummers in de aanpak van dit best wel irritante probleem, zodat ik mijn garage op het juiste spoor kan zetten?
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
Cascam
2nd Gear member

Ik had ook iets resonantie in de deurpanelen, maar er zit ook standaard héél véél bass in het premium set, ik heb m'n equalizer anders ingesteld, en da's veel beter.
Precies genoeg bass en perfecte sound nu,.. En geen resonantie meer, dat was idd enkel bij een bepaalde frequentie, en dat is goed nu,..
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
CHRISITO
4th Gear member

Hier ook last v@n in rechter passagiersdeur maar met high performance audio dus ook.
Enig idee waar ze dat vilt staken?
OneAB
Starter

Is er al een passende oplossing voor dit probleem. Ik heb exact dezelfde symptonen in mijn V40 met Premium Sound? Over twee weken gaat hij hiervoor naar de dealer. Het zou mooi zijn als ik ze op het goede spoor zou kunnen zetten.
Plaats reactie

Terug naar “V40”