Hallo ik ben sinds enkele weken in het bezit van een v40 1.8 benz en de auto rijd heerlijk. Echter heb ik nu het probleem dat bij lopende motor de rem lichten blijven branden en de cc niet meer werkt. Als ik de auto stil zet en de sleutel verwijder en het rempedaal intrap gaat de verlichting op het dachboard branden en de kachel ventilator gaat lopen.
Heb de verlichtings schakelaar vervangen maar dit geeft geen verschil. Soms als ik er een lamp uithaal en terug zet dan is het even opgelost of een conector lostrek. het probleem doet zich sind enkele dagen voor en heb het hele furum al afgezocht naar een mogelijke oplossing.
Ik heb wel de cockpit vervangen voor een cockpit met BC en hier blauwe led's in geplaatst als ook in de kachel bediening, maar dit heeft gewoon goed gewerkt zonder storing. Een lang verhaal maar misschien iemand een idee waar naar te kijken.
Electronica probleem
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- dutchlimits
- 5th Gear member
Van welk bouwjaar?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hij is van 1966 met bijna 4 ton op de teller.
Ik ben de gehele ochtend bezig geweest om te kijken naar de aansluitingen van de achterlichten en aansluiting van de trekhaak echter hier kon ik niets vinden en het probleem was er nog steeds.
Nu heb ik de cockpit even los en vast gedraaid en nu is het probleem verholpen, weet echter niet voor hoelang.
Heb ook de Volvo garage gebeld en dit probleem kunnen ze niet uitlezen en zullen ze dus net zoals ik moeten zoeken.
Wordt een dure grap dus en omdat ik veel meer tijd heb dan geld, ga ik dit zelf oplossen ,met hulp van dit forum hoop ik
.
Ik ben de gehele ochtend bezig geweest om te kijken naar de aansluitingen van de achterlichten en aansluiting van de trekhaak echter hier kon ik niets vinden en het probleem was er nog steeds.
Nu heb ik de cockpit even los en vast gedraaid en nu is het probleem verholpen, weet echter niet voor hoelang.
Heb ook de Volvo garage gebeld en dit probleem kunnen ze niet uitlezen en zullen ze dus net zoals ik moeten zoeken.
Wordt een dure grap dus en omdat ik veel meer tijd heb dan geld, ga ik dit zelf oplossen ,met hulp van dit forum hoop ik

-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Een update,
Een testrit gemaakt en alles werkte naar behoren, CC doet het weer en de verlichting is zoals het hoort.
Na enkel bochten was het echter weer raak en het probleem stak de kop weer op. Nogmaals cockpit losgehaald en heeft nu geen effect.
Hopelijk weten jullie waar te zoeken.
Het is een Volvo V40 1.8 uit 1996 deluxe versie met hout, airco met climat control, SRS, cruise Control en de nodige airbags, maar ook met een lastig probleem.
Een testrit gemaakt en alles werkte naar behoren, CC doet het weer en de verlichting is zoals het hoort.
Na enkel bochten was het echter weer raak en het probleem stak de kop weer op. Nogmaals cockpit losgehaald en heeft nu geen effect.
Hopelijk weten jullie waar te zoeken.
Het is een Volvo V40 1.8 uit 1996 deluxe versie met hout, airco met climat control, SRS, cruise Control en de nodige airbags, maar ook met een lastig probleem.

- lint
- Geartronic member
Wat bedoel je met de cockpit? Ik denk iets van het dashboard of zo.
Je probleem kan een massaprobleem zijn, goede controle van alle massapunten is dan aangewezen.
Je probleem kan een massaprobleem zijn, goede controle van alle massapunten is dan aangewezen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik bedoel met de cockpit, het gedeelte waar in de tellers zitten. Een onderdeel van het dashboard.
Wat betreft alle massa punten na lopen is volgens mij bijna de gehele autodemonteren, of bedoel je het anders?
Wat betreft alle massa punten na lopen is volgens mij bijna de gehele autodemonteren, of bedoel je het anders?
Volvo V40 rijder
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Wat mij vreemd is dat hij het soms doet als je bepaalde stekkers even los haalt, echter is het niet voorspelbaar welke stekker, de eerste keer heb ik de stekkers er van de achterlichten af gehaald en was het probleem voor een paar km verholpen de 2e keer heb ik een ander lichtschakelaar geprobeerd en was het probleem weer een paar km weg, de laatste keer vandaag dus haalde ik even de tellers los en weer voor maar een paar km was het probleem dus opgelost. het lijkt iedere keer dus gewoon op een toevals treffer. Lijkt dus op een soort ontlading, maar waarvan?
Onder het stuur kwam ik wel dit zooitje tegen, er is hier ooit flink geknoeid aan de kabelboom. Weet ook nog niet waarvoor al deze losse draden zijn geweest?
Ik heb er een foto van gemaakt ,maar weet nog niet hoe ik die kan plaatsen!!.
Onder het stuur kwam ik wel dit zooitje tegen, er is hier ooit flink geknoeid aan de kabelboom. Weet ook nog niet waarvoor al deze losse draden zijn geweest?
Ik heb er een foto van gemaakt ,maar weet nog niet hoe ik die kan plaatsen!!.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 rijder
- volvo-s40
- 4th Gear member
Heb je toevallig soms wat vocht/water in je reservewiel bak of vocht in je achterverlichting ?
Dan kan het wezen dat je remlichten blijven branden en tevens je CC er mee kappen.
Er zit een modulle bij je achter verlichting, deze kan daardoor vochtig zijn/worden en verkeerde waardes doorgeven.
Tellerhuis eens loshalen en weer goed op zijn plek drukken kan idd ook nooit kwaad, dit wil idd ook wel eens problemen geven, maar in het algemeen zijn dat, dat de teller zelf er mee stopt of weg/uitvalt.
Dat kastje zelf met bos kabels is van je Centrale deur vergrendeling met Afstandsbediening.
Waar die loze kabels zo 123 heen lopen.... is speur werk.
- zijn er meerdere kabels in stukjes geknipt daar in de buurt of elders in de wagen.
- zijn de kabels (ooit) vertakt voor een ander (dubieus) project ?
Dan kan het wezen dat je remlichten blijven branden en tevens je CC er mee kappen.
Er zit een modulle bij je achter verlichting, deze kan daardoor vochtig zijn/worden en verkeerde waardes doorgeven.
Tellerhuis eens loshalen en weer goed op zijn plek drukken kan idd ook nooit kwaad, dit wil idd ook wel eens problemen geven, maar in het algemeen zijn dat, dat de teller zelf er mee stopt of weg/uitvalt.
Dat kastje zelf met bos kabels is van je Centrale deur vergrendeling met Afstandsbediening.
Waar die loze kabels zo 123 heen lopen.... is speur werk.
- zijn er meerdere kabels in stukjes geknipt daar in de buurt of elders in de wagen.
- zijn de kabels (ooit) vertakt voor een ander (dubieus) project ?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Die kabels zijn idd vertakt geweest naar een of ander apparaatje.
Op zich geen ramp, maar dit soort open verbindingen kunnen lek spanningen en overslag spanningen geven.
Waar mogelijk helemaal herstellen, anders in ieder geval goed af-tapen.
Op zich geen ramp, maar dit soort open verbindingen kunnen lek spanningen en overslag spanningen geven.
Waar mogelijk helemaal herstellen, anders in ieder geval goed af-tapen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
De auto lijkt geheel droog te zijn, ook achter in de kofferbak en bij het reserve wiel. Als eerste zal ik de kabels met tape eens nalopen en zo mogelijk opnieuw solderen en afwerken met een krimp kousje.
Heeft misschien iemand een foto hoe het er origineel uitziet, want het lijkt of er in de bovenste conector aansluitingen ontbreken en lopen de losse contacten daar heen, is maar een gok, ik weet het ook niet.
Dacht in eerste instantie dat het met de aanpassingen van de tellerverlichting te maken had, maar dit is vrijwel onmogelijk lijkt mij?
Ziet er wel mooier uit.
Heeft misschien iemand een foto hoe het er origineel uitziet, want het lijkt of er in de bovenste conector aansluitingen ontbreken en lopen de losse contacten daar heen, is maar een gok, ik weet het ook niet.
Dacht in eerste instantie dat het met de aanpassingen van de tellerverlichting te maken had, maar dit is vrijwel onmogelijk lijkt mij?
Ziet er wel mooier uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 rijder
- dutchlimits
- 5th Gear member
Uhm, begin eerst maar eens met alle kabels afplakken die open liggen. Ik had een keer dat een zekering steeds doorbrandde van mijn achterlichten, het probleem lag bij de radio, een los stekkertje die kortsluiting maakte.
Ik geef je een grote kans dat het dan is opgelost.
(radio heeft een functie om te dimmen wanneer de verlichting aan staat, daardoor is dit in verbinding met elkaar)
Ik geef je een grote kans dat het dan is opgelost.
(radio heeft een functie om te dimmen wanneer de verlichting aan staat, daardoor is dit in verbinding met elkaar)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik heb alle tape verwijderd en de kabels netjes opnieuw gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt. Hier heeft het niet aan gelegen, de losse uiteinden heb ik dus ook meteen verwijderd.
Het heeft geen resultaat gehad. Ik ga vervolgend de remschakelaar even loshalen en doormeten. Waar zit het kastje voor de verlichting ergens?
Bedankt voor het meedenken dat in ieder geval.
Het heeft geen resultaat gehad. Ik ga vervolgend de remschakelaar even loshalen en doormeten. Waar zit het kastje voor de verlichting ergens?
Bedankt voor het meedenken dat in ieder geval.
Volvo V40 rijder
- truckingwally
- 3rd Gear member
Ik weet niet of een V40 een duplo lampje heeft voor gecombineerd achterlicht/remlicht, maar als dat zo is zou een kapot lampje dit wel eens kunnen veroorzaken (een van de gloeidraadjes breekt los, en komt wat ongelukkig in het lampje terecht en maakt zo sluiting tussen rem en achterlicht functie).
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Het blijkt niet aan de lampen zelf te liggen, dit ook al nagelopen bij de garage. Weet iemand anders nog iets, het blijkt dat ik dus een fase een heb zonder ecu.
Rem schakelaar even los genomen en door gemeten en deze blijkt ook goed te werken.
Rem schakelaar even los genomen en door gemeten en deze blijkt ook goed te werken.
Volvo V40 rijder
- truckingwally
- 3rd Gear member
Trouwens best uniek een V40 uit 1966 :
Als ik het goed begrijp, brandt dus het remlicht met de verlichting mee, en de verlichting met het remlicht. Als dat zo is dan moet het veroorzaakt worden op een punt waar beide samen komen zoals achterlichten, contactdoos bij trekhaak, of bedrading.
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
- truckingwally
- 3rd Gear member
De wat oudere V40 heeft waarschijnlijk ook nog zo'n "kapot lampje detectie relais" (of hoe zo'n apparaat ook mag heten) daar komt de bedrading ook bij elkaar. weet niet of die wel eens stuk gaan maar wie weet.
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
De bedrading van en naar de trekhaak heb ik ook nagelopen en hier ook weer niets aan kunnen ontdekken, het lampje wat aangeeft of de remlichten stuk zijn gaat netjes uit bij het bedienen van het rempedaal, dit werkt dus zoals het hoort. De volgende stap zal zijn het uitbouwen van de zekeringskast, dit is een priegelwerk volgens mij ,hier kun je niet zo goed bij.
Als ik er niet uitkom ,moet hij maar naar de garage ,liever niet want ik heb ook last van de crisis
)
Als ik er niet uitkom ,moet hij maar naar de garage ,liever niet want ik heb ook last van de crisis

Volvo V40 rijder
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Nu sinds enkele dagen van heel mooi weer en droog, lijkt alles goed te functioneren ,misschien toch ergens een vocht probleem.
Dit wordt dan wel een moeilijke, maar dat is met auto electronica altijd volgens mij.
Wat zijn nu de typische plaatsen waar ik naar zou moeten kijken. De auto lijkt mij geheel droog.
Dit wordt dan wel een moeilijke, maar dat is met auto electronica altijd volgens mij.
Wat zijn nu de typische plaatsen waar ik naar zou moeten kijken. De auto lijkt mij geheel droog.
Volvo V40 rijder