Ik wil mijn Volvo 440 '96 inruilen voor een iets nieuwer model, de S40 phase II (2001-2004)
Nu twijfel ik tussen Bi-Fuel en gewoon benzine.
Ik rij z'n 6.000km per jaar en volgend jaar word dat iets meer (tot 15.000km) LPG is dus wel goedkoper maar ga ik dan niet veel meer aan onderhoud uitgeven? Ik las dat afstellen van de kleppen om de 10.000KM moet, wat kost zo iets?
Ik heb ook al een paar auto's op het oog, de Bi-fuel modellen hebben in vergelijking (in de zelfde prijsklasse) met de benzine modellen meer km's.
Is een S40 met 260.000km nog verstandig om te kopen of kan ik dan beter een benzine model met 120.000km kopen?
S40 BI-Fuel of Benzine
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Km-stand zegt ook niet alles, goede onderhoud is het belangrijkste. Veel korte ritten op een km-stand van 120.000 is veel slechter dan een auto met 260.000 die meer lange afstanden heeft gereden.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06.11.2012 - 01:32
- Locatie: Rotterdam
Ik had een berekening/vergelijking van het verbruik gemaakt:
S40 1.6l 1:12,7 bij 600km/maand = 47,25l x €1,67 = €78,90 + €51,30 (wegenbelasting) = €130,20 per maand
S40 1.8l bi fuel 1:9,6 bij 600km/maand = 62,5l x €0,62 = €38,75 + €70,- wb = €108,75 per maand, dat is dan wel zonder benzine verbruik, denk ik?
Het niet hoeven afstellen van de klepoen bij 10.000km is dat omdat het een spectiaal ontwikkelde motor van volvo is? (ik las het namelijk op een info site over lpg rijden)
En onderhouds historie is dus belangrijk..
S40 1.6l 1:12,7 bij 600km/maand = 47,25l x €1,67 = €78,90 + €51,30 (wegenbelasting) = €130,20 per maand
S40 1.8l bi fuel 1:9,6 bij 600km/maand = 62,5l x €0,62 = €38,75 + €70,- wb = €108,75 per maand, dat is dan wel zonder benzine verbruik, denk ik?
Het niet hoeven afstellen van de klepoen bij 10.000km is dat omdat het een spectiaal ontwikkelde motor van volvo is? (ik las het namelijk op een info site over lpg rijden)
En onderhouds historie is dus belangrijk..
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ik heb ook een auto gekocht (polo) zonder onderhoudshistorie, technisch is de auto in goede staat. Als je een beetje verstand hebt van technische dingen van auto's dan weet je dat een auto goed is of niet.. geluiden en rijgedrag.
Wat aan te raden valt is dat een auto zonder historie een beurt krijgt: alles vervangen. (vloeistoffen, filters, riemen)
Buiten dat is het natuurlijk een grote pluspunt als de onderhoudshistorie bekend is.
Wat aan te raden valt is dat een auto zonder historie een beurt krijgt: alles vervangen. (vloeistoffen, filters, riemen)
Buiten dat is het natuurlijk een grote pluspunt als de onderhoudshistorie bekend is.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Kleppen stellen hoeft dus niet,zou ook te gek zijn elke 10000km,kost namelijk zo rond de 750 euro voor S40 van na modeljaar 2000...Mlinar schreef:Ik had een berekening/vergelijking van het verbruik gemaakt:
S40 1.6l 1:12,7 bij 600km/maand = 47,25l x €1,67 = €78,90 + €51,30 (wegenbelasting) = €130,20 per maand
S40 1.8l bi fuel 1:9,6 bij 600km/maand = 62,5l x €0,62 = €38,75 + €70,- wb = €108,75 per maand, dat is dan wel zonder benzine verbruik, denk ik?
Het niet hoeven afstellen van de klepoen bij 10.000km is dat omdat het een spectiaal ontwikkelde motor van volvo is? (ik las het namelijk op een info site over lpg rijden)
En onderhouds historie is dus belangrijk..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 09.03.2007 - 11:30
- Locatie: Hoogerheide
Misschien werkt onderstaande wat verhelderend;Mlinar schreef:Ik wil mijn Volvo 440 '96 inruilen voor een iets nieuwer model, de S40 phase II (2001-2004)
Ik heb een V40, 1,8 automaat op lpg van 2001. In 2004 gekocht.
Wegenbelasting nu: 78,00/kwartaal.
Verbruik lpg toen ik nog snelweg kilometers reed: 10,3 l/100km bij snelheden van max. 120 km/u en doorgaans 110 km/u.
Nu rij ik sinds 2007max. nog 5.000 km/jr met bijna 100% ritjes op korte afstand.
LPG-verbruik nu: max. 14,25 l/100 km met ingeschakelde airco.
Kleppen heb ik dankzij beheerste rijsnelheid nog nooit hoeven bijstellen.
Let op auto is dus inmiddels 12,5 jaar oud.
Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om deze heerlijk rijdende V40 te vervangen.
Km-stand per heden: ca. 152.000 km.
Nooit ongebruikelijke onderhoudskosten gehad.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 09.03.2007 - 11:30
- Locatie: Hoogerheide
Sorry, moet natuurlijk zijn 78,00 per maand.RobbieD! schreef:Wegenbelasting nu: 78,00/kwartaal.Mlinar schreef:Ik wil mijn Volvo 440 '96 inruilen voor een iets nieuwer model, de S40 phase II (2001-2004)
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Huh? Ik betaal 140 per kwartaal (s40 1.8 2001)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 09.03.2007 - 11:30
- Locatie: Hoogerheide
Geen idee wat-ie weegt zonder LPG, want de auto is van begin af door de dealer van een G3 installatie voorzien.volvo-s40 schreef:dat is veel... hoeveel weegt die V ?
en hoeveel zonder LPG....
Dan zou je de helft minder moeten (kunnen) betalen.
Gemiddeld wegen ze 1200kg.
Gewicht: 1336 kg. inclusief.
De LPG tankinhoud: 41 liter.
Nog even dit: als je het over een echte bi-fuel hebt, dan is-ie van Volvo wege voorzien van een extra harde kop voor (nog) minder kleponderhoud.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dat is voor benzine, op LPG had je 204 betaald (s40 1.8 is 1 klasse lichter denk ik dan de v40).dutchlimits schreef:Huh? Ik betaal 140 per kwartaal (s40 1.8 2001)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Oh LPG, niet zo snel gelezen. Ik heb niks gezegd 

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis