245 stopt steeds 1 minuut

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Emjo
Starter

Ik ben op vakantie met mijn 245 in Denemarken, en nu heb ik een probleem. Voordat ik hem hier bij een Garage inlever wil ik graag wat advies zodat de rekening misschien een beetje beperkts kan blijven.

Ik heb een 245 GL uit 1992 op benzine. Ik heb de auto nu een par jaar en heel weinig problemen gehad. Wel heeft hij altijd in het voorjaar en najaar gehad dat hij af en toe tijdens het rijden afsloeg, maar door de koppeling op te laten komen sloeg hij dan weer aan.

Dit jaar is het erger en nu sinds een paar dagen slaat hij tijdens het rijden af, en moet ik minstens een minuut wachten voordat hij weer wil starten.

Het volgende gebeurd:
- Tijdens het rijden valt de aandrijving weg. Gasgeven heeft geen effect meer op de auto.
- De lampjes op het dashboard gaan niet aan voordat de auto bijna stilstaat.
- Bij opnieuw starten geeft hij vonk
- Het starten klinkt normaal, behalve dan dat de motor niet aanslaat
- Het lijkt er op dat ik altijd wel een keer onsuccessvol moet starten voordat hij wel weer aanslaat (maar dat kan ook door mijn ongedult komen)

Toen het probleem zich voor het eerste voordeed heb ik hem naar de garage gebracht, uit de foutcodes bleek toen dat er een probleem was met de luchtmassameter. Helaas was het probleem daarna niet opgelost, alleen de foutcodes bleven weg.

Mijn gevoel zegt dat het iets met de brandstof toevoer te maken heeft, Maar voordat de garage hier nou alles gaat vervangen hoop ik dat iemand wat adviezen kan geven.

oja, de bougies zijn nieuw, het doet zich voor zowel bij een bijna lege als bij een volle tank en hij heeft zeer recent een beurt gehad
jos245
3rd Gear member

Het brandstofpomprelais kan ook wel eens voor kuren zorgen als het al wat ouder is door soldeerverbindingen die niet helemaal goed meer zijn.

Het is verstandig om zo'n ding als reserve in het dasboardkastje te hebben liggen.

Maar het stilvallen kan ook legio andere oorzaken hebben.
lint
Geartronic member

Klinkt inderdaad als een brandstofprobleem, je kan denken aan brandstofpomprealis, brandstofpomp zelf, verstopt benzine filter, defecte benzinedrukregelaar etc.
Het is wel verstandig bij een eventueel garagebezoek je probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen zodat er gericht gezocht kan worden.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”