HighPerformance audio / Parrot asteroid tablet

Geleverd vanaf 2003
_pm
1st Gear member

Edit: topic titel aan gepast van performance naar high performance

Ik heb sinds kort een V50 Summum (2004) 2.0D en ben op zoek naar verbetering van het audio systeem (standaard 'performance'? systeem, als ik hem aan zet komt er alleen een auto in beeld, niets anders).

Nu heb ik hier gelezen dat het allemaal nog niet zo mee valt (vervangen door 1/2 -din gaat niet, geen cd wisselaar aansluiting om losse usb/sd speler aan te sturen o.i.d.).

Nu heb ik een Parrot Astroid Tablet op het oog. Navigatie, carkit, usb/sd/bluetooth streamer en ook spotify (gebruik ik thuis veel)... kortom lijkt me een mooi apparaat.
Deze werkt als de 'simpelere' parrot carkits met een eigen versterker (maar dan 4x45w).

Nu vraag ik me af, de radio die ik heb heeft een ingebouwde versterker? (links achterin zit niets, wel een (heel klein) kastje onder de stoel..?).

Als de versterker ingebouwd is moet ik het met een verloopkabeltje allemaal kunnen monteren namelijk.

(vervolgens nog eens de speakers vervangen... is (naar mijn mening) niet echt een succes, zal een composet worden... ooit)

de parrot:
Afbeelding
Afbeelding
Longone
5th Gear member

Zou moeten kunnen met verloopkabels van en naar ISO.

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-a ... -7545-227/

De standaard speakers vervangen door een A-merk meerwegsysteem (Pioneer, Kenwood, Alpine etc.) schijnt overigens ook al een flink verschil te maken heb ik al diverse malen gelezen.

Ik zou er wel sowieso voor zorgen dat alles weer terug te bouwen is naar origineel. Als je ooit gaat inruilen dan wordt dat "geknutsel" je anders niet in dank afgenomen.
_pm
1st Gear member

Ah mooi, bedankt Ik wil inderdaad alles origineel houden, zo'n verloop gaat daarbij helpen. Ik heb al een brodit steuntje waar het scherm op kan zonder iets te beschadigen. Dan nog een mooi plekje zoeken voor het computertje / versterkertje:
Afbeelding
_pm
1st Gear member

Heeft iemand een idee waar bovenstaand kastje te plaatsen?
(tablet is besteld, verloop kabel ook, nu nog een brodit adapter voor op de brodit clip die al in de auto zit)

edit: afmetingen 69 x 149 x 29
Hoepel
2nd Gear member

handschoenkastje? (of hoe dat ook heet!) of heb je ingebouwde navigatie? want dan heb je daar weinig ruimte... anders evt onder de voorstoel, maar dat is veel meer kabelwerk...
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
_pm
1st Gear member

ik heb (met de parrot nog) geen navigatie. Is er dan ruimte bovenin het dashboard (waar normaal schermpje zit? is daarbij te komen?
Longone
5th Gear member

Onder het handschoenenkastje is ruimte zat.

Maar ik begrijp alleen niet waar je het over hebt met de eigen versterker van 4x45 Watt.

Dit kastje heeft volgens mij geen eigen versterker en moet dus aangesloten worden op de AUX ingang van de autoradio (als je die hebt?)
_pm
1st Gear member

De radio heeft geen aux ingang. De parrot werkt hetzelfde als carkits van parrot. Je sluit de speaker uitgangen van je radio aan op de parrot. Deze laat dat signaal of gewoon door of onderbreekt het en zet met zijn eigen ingebouwde versterker een ander signaal op je luidsprekers.
Ideaal voor zo'n (qua uitbreid mogelijkheden) erg onhandige radio :)
_pm
1st Gear member

Onder dashboard kastje, bedankt voor de tip. Ga ik naar kijken
Longone
5th Gear member

OK, zojuist even verder op internet gekeken en het kleine kastje schijnt inderdaad 4 x 45 Watt te kunnen leveren en aangesloten te worden via ISO connectoren.

Dus mijn eerste post blijft gewoon staan!
_pm
1st Gear member

Vandaag aan het klussen geweest. Was verbaast, ik had achterop de CD speler stekkers verwacht die in een iso verloop passen. Er zat alleen een optische kabel. Achterin de auto zit toch wel een versterker met kabels die heel erg op high performance audio lijken. Echter zitten er geen tweeters in due ik dan ook had verwacht. Arikelnummer wijst ook op high performance ook vermoed ik adhv Google actie.
Al met al de halve auto open gemaakt en niets verder. Het base/performance verloop naar ISO past niet.
Nu even denken hoe verder... Zoiezo iso verloop voor high performance zoeken en dan óf een 5m ISO verleng óf de parrot kabels verlengen en parrot module in kofferbak. Dat laatste lijkt me het mooiste alleen zit er een aparte stekker aan de parrot monitor kabel (mini USB maar dan met pinnetjes boven en onderin)
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

VolvoTech.eu heeft alle kabels die je nodig hebt. Ik ga waarschijnlijk voor de Asteroid Mini. Hoe makkelijk was het inbouwen? Is het lastig de halve auto uit elkaar te halen?
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
_pm
1st Gear member

Ik heb hem er vanwege verkeerde kabels nog niet in zitten. 'Floating console' stuk ging er heel makkelijk uit (YouTube voor eventuele uitleg). Je kan dan ook wel bij de ventilatie om het kabeltje naar de display netjes weg te kunnen werken.
Je moet dus wel van achterin de auto naar voren toe, dat heb ik nog niet allemaal los gehad, maar lijkt me best te doen. Zijpaneel achterin (links waar versterker zit) is wat lastiger maar ook los te krijgen. Dashboard kastje heb ik nog niet uit gehaald. Ik zag niet meteen hoe dat vast zit. Weet ook nog niet zeker of die eruit gaat moeten.
Donderdag hoop ik de juiste kabels te hebben en verder te kunnen

Asteroid mini is ook een mooi apparaatje (enige nadeel lijkt me de android 1.5 versie als je hem wil rooten en android apps wil installeren (zijn vaak 2.2 of hoger als ik het goed begrepen heb). Maar goed er zijn best wat apps in de asteroid market te koop.
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

Bij Volvotech krijg je overal handleidingen bij als het goed is, dus als je een kabel besteld dan krijg je ook de handleiding hoe je die moet plaatsen.

Ik heb naar de Tablet gekeken maar ik vind hem te duur. Dit vooral omdat TomTom erop niet zo goed werkt als ik het internet mag geloven. Mij is het vooral te doen om het afspelen van muziek vanaf SD kaarten. Denk dat apps een leuke gimmick zijn maar dat ik die niet echt ga gebruiken.

De Parrot 9200 vind ik te oud en te duur tov de Mini dus ik ga maar voor die. Kan ik altijd over een paar jaar een Tablet kopen als die wat meer uitontwikkeld is.

Ben benieuwd of je problemen tegen gaat komen als je van achter naar voren gaat werken. Als je ze dan even post scheelt het mij wat hoofdbrekens :-) Ik denk dat de tijd nemen wel het belangrijkst is.
Volvo 480GT 119pk (1995)
Volvoconnection.com
_pm
1st Gear member

Tablet heb ik voor 275 gekocht (75 euro duurder dan mini?).
Qua tomtom zit ik er over te denken om de Andoird versie te installeren (vanwege lifetime map update en uitgebreidere app), maar goed dan moet je hem eerst root'en, standaard kan je alleen de TomTom uit de Asteroid store installeren.
Als ik verder ben zal ik het posten... zal wel donderdag worden als ik verloop naar iso voor high performance audio kan bemachtigen vóór die tijd.
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

De Tablet is in de Volvotech shop is hij een kleine 100 Euro duurder en los kom ik dan sowieso duurder uit, vandaar. Tevens ben ik er niet van overtuigd dat ik er meerwaarde aan heb, maar dat is persoonlijk.

Ik hou het topic in de gaten :-)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Volvoconnection.com
_pm
1st Gear member

Inmiddels ook de eerste android apps geinstalleerd, geeft een veel grotere keuze qua apps dan alleen de asteroid store (die voor veel mensen ook zal voldoen)

Heb alle kabels (verloop high-performance/ISO en ISO verleng), morgen installeren.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

VolvoConnection schreef:De Tablet is in de Volvotech shop is hij een kleine 100 Euro duurder en los kom ik dan sowieso duurder uit, vandaar. Tevens ben ik er niet van overtuigd dat ik er meerwaarde aan heb, maar dat is persoonlijk.

Ik hou het topic in de gaten :-)
Dan mis je ergens anders onderdelen/kabels oid!
(het zou best kunnen dat we "iets" duurder zijn, maar zeker geen 100 euro... kortom, je krijgt ergens anders voor de prijs die je in je hoofd hebt iets niet wat je wel nodig hebt...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
VolvoConnection
2nd Gear member
Contacteer:

Ik bedoelde dat in de setup die ik bij jullie had gekozen de Tablet +239 Euro is en de Mini +144. Daarom ga ik zelf voor de Mini ipv van de Tablet. Het totaal komt dan uit op 295 Euro inc de basis set en de HPA kabel, bij zelf inbouwen:

- HFSPP: 115 Euro
- Parrot Mini +144 Euro
- HPA kabel: +27,50 Euro

286,50 ex verzend

- Parrot Tablet

381,50 ex verzend
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

ach so ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”