V70 R

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Wat zijn de mankementen en belangerijke dingen die voor een V70 R gelden? Hoe betrouwbaar zijn de motoren en overige technische onderdelen?

Ben opzoek naar een V70 en heb de zoektocht nu op een model na '00 ... maar door de gunstige bijtelling is een classic ook erg interessant en dan heb je wel een auto met een sterke motor en bij behoorend geluid ;)

Heb er al diverse op het net gezien maar ik wil eerst even technisch onderlegt zijn in mijn achterhoofd voor ik ga kijken/afspraak maken.

Alvast mijn dank, Dimitri
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Hier staan min of meer wel alle zaken die je na kunt kijken. In principe zijn het zeer betrouwbare auto's, maar zou ik bij een Classic V70R altijd voor de FWD versie gaan en de AWD laten staan. De airco's begeven het meestal, de originele SC-900/901's vertonen bij vrijwel iedereen de bekende problemen. Wanneer je voor een na '99 model gaat kijken heb je te maken met het veelbesproken elektronisch gasklep huis wat zo nu en dan wel een storingen met zich mee kan brengen.
Dimitri-Turbo schreef:
Ben opzoek naar een V70 en heb de zoektocht nu op een model na '00 ... maar door de gunstige bijtelling is een classic ook erg interessant en dan heb je wel een auto met een sterke motor en bij behoorend geluid ;)
Een sterke motor met bijbehorend geluid... vergeet niet dat een turbo de roffel zeer sterk dempt. Dus mocht er nog een standaard uitlaatsysteem onder de auto zitten dan hoor je weinig van die karakteristieke roffel.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Bedankt.... is het verstandig om een auto met rond de 250.000km nog om te bouwen naar gas?!
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Jawel hoor, dat gebeurd regelmatig en dat kunnen de motoren prima aan.

Ik ben er niet zo'n voorstander van bij dit soort auto's aangezien de meeste liefhebbers toch een pure R willen rijden, niet eentje op gas dus. Ook al maak ik behoorlijk wat kilometers, gas is voor mij pure afbreuk. Dus graag de lusten, dan draag ik ook de lasten.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Lusten graag.... maar met 30.000km per jaar is benzine wel erg duur. Dan is inbouw van een LPG voordeliger.
Ik ben nog in overweging hoe en wat.... heb een mooie zwarte gezien op mp met cognac bruin leer.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Kan het me goed voorstellen hoor.

Heb die zwarte met "Atacama" ook zien staan, het is een nette auto maar vind het interieur totale afbreuk. Is niet origineel, het originele R interieur past veel beter bij zo'n auto.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”