voorstellen

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
oldbutstrong
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.07.2013 - 01:10

holla
ik ben joris,aangenaam alle.
verleden week m,n 850 t5 verkocht eigenlijk ingeruild tegen een 460 ,omdat ik geen zin meer in had om te sleutelenvoor de apk,
daar liep ik tegen een volvo 460 aan[goedkoper wb,verzekering &verbruik,etc ] rij niet zoveel .
is een zilveren uit 96 en oer saai,weinig optie,s :}wel achterspoiler,maar wel verschrikkelijk mooi onderhouden [ totale geschiedenis van onderhoud etc].zelfs binnen niks kapot of versleten,niet eens in gerookt ,
rammelt niet eens over klinkerwegen :razz:

na wat hier gelezen te hebben over vacuum,etc alle slangen na gekeken en vervangen is nu de oliedop aan de beurt,die lekt klein beetje door het oude rubber.
ondanks alle vervangingen van slangetjes etc,nog steeds een stationair toerental van 1000,geen probleem met intrappe n koppeling blijft goed 1000 rpm doorlopen.
zitten wel champion bougies in zag ik,en hier te lezen moeten er koude ngk,s in???.
rotor ziet er nieuw uit ,maar de bougie kabels lijken me niet erg nieuw ,ondanks dat tie verschrikkelijk mooi loopt,[gulden blijft bijna staan op cilinderkop ].
kleppen hoor ik wel beetje ,maar dat komt denk ik door de 5w40 die er nu inzit,beetje dun voor hele warme dagen ,zoals nu .

dit was het wel voor vandaag

gr joris
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Als ik dit vergelijk met onze 440... Veel opties, ook een achterspoiler, geen idee hoe die onderhouden is, dashboard op een plek gescheurd rammelt over klinkerwegen, trilt bij stationair enzovoort enzovoort.

Volgens mij heb je een goede aankoop gedaan!
Veel plezier ermee, en we zien de foto's wel verschijnen
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
oldbutstrong
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.07.2013 - 01:10

holla clank

beestje hebt 237000 km gereden,zat nog half jaar apk op,,maar nu voor heel jaar erop,mankeert voor de apk niks ..

alleen die toeter pffffffff,was m,n 850 gewend dubbele hoorn,,maarja was ook het prijsverschil :twisted: tussen 850 en 460 ,appels en peren vergelijken.
heb wel die viese saaie wieldoppen eraf getrokken,zeker met zilveren kleur ,maakte de wielen zooooooo klein.
maar andere velgen gaan er niet onder,blijf zo wel doorknoepen.
wil alleen naar die 900 rpm toe,

gr joris
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Inlaatspuitstukpakking, koolstoffilterslangetjes. Ik zou zeker een setje NGK bougies monteren. Juiste type weet materiaalzaak wel.

Je zegt rotor ok, maar hoe is de verdeelkap?

Volgens ramon en mario moeten ook regelmatig de kleppen gecontroleerd worden, dat al eens gedaan?

Die 5w40 heeft dezelfde viscositeit eenmaal op temp als 10w40. 5w40 is alleen bij de koude start wat dunner. Lees maar eens op viscositeit op google. Er hoort trouwens gewoon 10w40 in, ik gebruikte altijd half synth van kroon. En elke 15.000km wisselen of eens per jaar.

Dat was t wel zon beetje denk ik..

Groet van ex 440/460 rijder.. Inmiddels genezen :)
oldbutstrong
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.07.2013 - 01:10

holla poika
inlaatspruitstuk al getest met wd 40,en koolstof slangetjes ook gedaan,,bij alle begin punten waren de slangetjes aardig uitgedroogt.
foutje van mij poika hahhaha,verdeelkap [zwart] ziet er goed uit,de rotor nog niet naar gekeken,heb geen torx hierzo,liggen allemaal in de camper .
9000 km laatste beurt gekregen volgens het volvo dealer boekje,dus heb nog ff te gaan ,
en dat had ik al gelezen 10w40 erin,
toch maar eens rotor en bougiekabels gaan vernieuwen [ eerst checken etc op inbranding]
kleppen,ff in boekje opzoeken,zal er heus wel instaan,dat ze dat gedaan hebben.

dus genezen van het volvo virus :},van harte beterschap toegewenst

gr joris
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Als die pakking minuscuul lek is ga je dat echt niet takkelen met wd40.

Succes.
oldbutstrong
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.07.2013 - 01:10

holla

voor dat miniscule lekje ga ik niet alles eraf halen,,dan had ik net zo goed m,n trouwe 850 t5 kunnen houden .
met 1000 rpm doet tie het ook goed,,

gr joris
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”