Pagina 1 van 4
Volvo v70 D2 tunen
Geplaatst: 11.07.2013 - 22:00
door Calimero
Beste mensen,
Een kennis van me rijdt een gloedje nieuwe v70 d2. Ivm de bijtelling heeft hij de D2 genomen, maar wil m graag laten tunen. Volvo zei bij bestellen dat dit kon, maar nu bij nader inzien krijgt hij overal een negatief antwoord.
Iemand tips die ik hem doorgeven kan?
Geplaatst: 11.07.2013 - 22:12
door NielsPHEV
www.rica.nl maar zonder Volvo garantie
Geplaatst: 11.07.2013 - 22:36
door Calimero
Ok Thx....geef t aan hem door!
Geplaatst: 11.07.2013 - 23:17
door lint
Volgens mij heeft Volvo/Polestar nog geen tuning voor de D2.
Geplaatst: 12.07.2013 - 18:05
door NielsPHEV
lint schreef:Volgens mij heeft Volvo/Polestar nog geen tuning voor de D2.
en die zal er ook niet komen verwacht ik
Geplaatst: 12.07.2013 - 21:52
door Calimero
Oh want?
Geplaatst: 12.07.2013 - 22:08
door bart simpson
Er is voor geen enkele D2 een polestar upgrade en die komt idd ook niet.
Geplaatst: 04.01.2014 - 09:25
door Martinox
Mijn V70 D2 Powershift wordt begin maart 2014 geleverd. Ik ben zeker van plan te tunen, maar eerst even zonder te rijden. Is een leaseauto met 20% bijtelling. Ik wil richting 140pk en ca 320Nm. Wil niet dat bij iedere service beurt de tuning software wordt overschreden.
Graag jullie eerste gebruikerservaringen en tips. Ik heb dit forum al doorzocht maar niet veel recents gevonden.
Geplaatst: 04.01.2014 - 11:28
door rsnhakan
Met een
iSoftLoader van Rica kun je na een beurt de tuning weer terugzetten.
Geplaatst: 04.01.2014 - 11:34
door Silver_R
Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.
Geplaatst: 04.01.2014 - 11:37
door rsnhakan
Silver_R schreef:Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.
Er is iemand hier op het forum die een T6 te langzaam vindt, en wat zeggen we daarvan? Koop een V8?

Geplaatst: 04.01.2014 - 11:39
door Silver_R
rsnhakan schreef:Silver_R schreef:Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.
Er is iemand hier op het forum die een T6 te langzaam vindt, en wat zeggen we daarvan? Koop een V8?

Maar dat is geen lease auto en de kosten worden gewoon opgehoest.
Hier gaat het om zo min mogelijk bijtelling en dan zeuren dat er geen vermogen in zit. Maar het mag allemaal niets kosten.
En een V8 is niet per definitie sneller dan een T6, dit terzijde.
Geplaatst: 04.01.2014 - 12:19
door lint
Silver_R schreef:Gaan we weer, wel zo goedkoop mogelijk rijden maar niet tevreden met het vermogen.
Koop of lease dan gewoon een D3 en tik de extra bijtelling gewoon af.
Of blijf lekker goedkoop D2 rijden en doe het rustig aan.
+1!
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:06
door DrRossi
Ik kan me hel goed voorstellen dat je iets meer vermogen wenst met die auto.
Ik zou gewoon voor 225 euro de auto laten flashen bij Tunex.
Die zetten de software er ook gratis weer op indien deze door updates wordt overschreven.
Overigens heeft tunen geen invloed op de uitstoot.
http://squadra-tuning.nl/chiptuning-energielabels.html
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:10
door Silver_R
DrRossi schreef:Ik kan me hel goed voorstellen dat je iets meer vermogen wenst met die auto.l
Dat snap ik heel goed. maar waarom dan geen D3 geleased?
Oh ja, dat kost teveel bijtelling. En het mag natuurlijk niet teveel kosten hè..
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:23
door DrRossi
Je doet net of de Nederlandse staat niet voldoende melkt.
Het beleid stimuleert toch dat je een PIH koopt zonder dat die maar iets minder vervuild dan een normale auto.
Ministers zijn enkel bezig met hun eigen imago.
Wat gaat dat jou aan wat hij kan en wil betalen?
Hij stelt gewoon een vraag en dan komen er weer van die niet relevante reacties.
Iedereen wil toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als dat zou kunnen ?
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:30
door OGA244
leuk verhaal maar niet kloppend, een std T3 is in de basis gelijk aan de T4, de uitstoot van de T4 is daarentegen steeds 5 gram hoger
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:32
door NielsPHEV
OGA244 schreef:leuk verhaal maar niet kloppend, een std T3 is in de basis gelijk aan de T4, de uitstoot is daarentegen steeds 5 gram hoger
Hoe lost Polestar dat dan op die claimen geen hogere uitstoot maar tunen de T3 en de T4 toch ?
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:32
door Silver_R
Helaas zijn er heel veel regels opgesteld door de Nederlandse politici.
Met heel wat daarvan ben ik het niet mee eens. [Bv de enorme subsidie die je krijgt op PIH of de enorme BPM die afgedragen moet worden voor bepaalde auto's]
Maar het is niet anders en we moeten het ermee doen.
Als je dan een D2 least omdat deze lekker weinig bijtelling oplevert, vind ik, dat je niet moet zeuren omdat het 'ding' niet vooruit te branden is.
Accepteer dat dan gewoon. Of nogmaals, ga voor een dikkere motor.
En idd TS stelt gewoon een vraag, echter het valt me steeds meer op.
Het lijkt wel een trend te worden
Geplaatst: 04.01.2014 - 13:39
door OGA244
de my 2013 T3 gaat van 150pk naar 180pk en blijft 125gr CO2 houden (my 2014 staat er voor de T3 niet meer bij)
de my 2013/2014 T4 gaat van 180pk naar 200pk en blijft 129gr CO2 houden