Beste forummers,
Het volgende vraag ik mij af. Onlangs een S40 2.0D uit 2004 gekocht met 107.000 op de teller uit Duitsland. Lekker bakje, motortje past goed bij het autootje. Nu denk ik er over na om de EGR preventief af te doppen en weg te schrijven in de ECU.
De auto is waarschijnlijk in de afgelopen 9 jaar (gezien de km stand) niet veel gebruikt voor lange afstanden. Hij zal nu hoofdzakelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer (enkeltje is 70 km op de snelweg), dus veel redelijk lange afstanden.
Hoe groot is nu de kans dat EGR problemen zich gaan manifesteren? Zou je eventueel nog 2 ton kunnen doorrijden zonder dat je iets merkt? Of kun je er vergif op in nemen dat je er last van krijgt.
Hoe groot is de kans dat je maken krijgt met EGR problemen
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Open de kap, schroef de egr eens los en kijk erin. Als die vol zit...
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ok, klinkt niet verkeerd, nu nog een makkelijke handleiding vinden...Rutger schreef:Open de kap, schroef de egr eens los en kijk erin. Als die vol zit...

lol ok message takenNJ8 schreef:Zo'n egr is als een mannelijke prostaat.. Als je er maar lang genoeg mee doorrijdt, krijg je er vanzelf problemen mee
Ik zou het wel weten
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Er zijn echt veel topics over de egr, gebruik de zoekfunctie maar 

Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ja veel topics maar niet echt topics met ploatjes die je stap voor stap alles uitleggen voor newbies zoals ikRutger schreef:Er zijn echt veel topics over de egr, gebruik de zoekfunctie maar

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Er is al zo veel over geschreven en blabla verhalen,de zoekfunctie brengt de oplossing...
APK problemen zijn te verwachten...bij dichtmaken,schrijven enz...
APK problemen zijn te verwachten...bij dichtmaken,schrijven enz...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Er is idd veel geschreven, maar ik probeer een inschatting te maken over de waarschijnlijkheid dat de EGR kwaal zal optreden. Je leest alleen over de mensen met een EGR kwaal, wellicht is het aantal zonder de kwaal vele malen groter.MarioC70 schreef:Er is al zo veel over geschreven en blabla verhalen,de zoekfunctie brengt de oplossing...
APK problemen zijn te verwachten...bij dichtmaken,schrijven enz...
Daarbij zoek ik gericht naar een duidelijke handleiding om zelf te kijken hoe het is gesteld met evt verstopping.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 20:56
Het enige wat je hoeft te doen is om je EGR uitschakelen is stekker los te halen.
Als je steker er af haalt gaat de klep niet op en dat is wat je wilt. Je zal geen storingen krijgen
en met apk is het geen probleem
Afdoppen en EGR uitlaten schijven is niet nodig. Door af te doppen krijg je juist de storing
Als je steker er af haalt gaat de klep niet op en dat is wat je wilt. Je zal geen storingen krijgen
en met apk is het geen probleem
Afdoppen en EGR uitlaten schijven is niet nodig. Door af te doppen krijg je juist de storing