Hallo allemaal , even een vraag.
Onze auto staat nu bij de garage met als reden druklager.
Hij heeft een offerte gemaakt worden waarin ook nieuwe koppeling set enz zit.
Net gebeld hij had de bak eraf, deze was vaker los geweest er zaten div bouten los of ze ontbraken.
Maar nu het volgende , hij heeft wel dual mass vliegwielen van andere merken gezien , maar niet van een v70 d5(2001 km stand 322.500)
Hij vond hem niet slecht maar ook niet byzonder.
Hij had nog geen grenswaarden gemeten maar hij draaide zo soepel?
Geen idee wat hij daar mee bedoeld, hij klikt en klakt goed zegt die.
Iemand nog tips waar mee ik hem morgen kan verblijden?
Als het niet vervangen hoeft dan liever niet natuurlijk.
Alvast bedankt voor het meedenken, gr Herbert
Dual mass vliegwiel
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
De dual mass flywheel vangt klappen en trillingen op in de aandrijflijn. Deze dingen slijten ook en gaan meestal zo n 3 ton mee. Het blijft lastig, want het is een duur onderdeel, rond de 600€, en als deze later alsnog vervangen moet worden, moet de bak en koppeling er weer af. ( dus veel werk) als je overweegt om nog zeker mee dan 100000 km met de auto te gaan rijden, zou ik het zeker overwegen. Met een rot vliegwiel kun je rijden, maar het klakt en rammelt meer, en er wordt beweerd dat dit uiteindelijk ook een negatieve invloed heeft op de versnellingsbak.
Alle modernere diesels hebben dit er in zitten, en tussen de 250000 en 350000 km heb je dit. Anderszins, als het dubbel massa vliegwiel (aantoonbaar) vervangen is, heeft dat ook weer meerwaarde bij verkoop. (Want koppeling en vliegwiel nieuw is weer zeker 250000 km probleemloos sturen)
Alle modernere diesels hebben dit er in zitten, en tussen de 250000 en 350000 km heb je dit. Anderszins, als het dubbel massa vliegwiel (aantoonbaar) vervangen is, heeft dat ook weer meerwaarde bij verkoop. (Want koppeling en vliegwiel nieuw is weer zeker 250000 km probleemloos sturen)
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
net ff gezocht op internet Da Parts LUK rep set compleet met 2 massa vliegwiel drukgroep, koppelings plaat, druklager(hydr) inkl btw euro 899,00
Dit morgen ff bespreken met de garage
Dit morgen ff bespreken met de garage
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat is een zeer scherpe prijs! Denk niet dat je het elders in NL voor die prijs kunt vinden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Zaten ook wat addertjes onder het gras, garage de onderdelen laten bestellen is 200 euro duurder, aan de andere kant dan is hij ook klaar.
Loop er wel ff helemaal op leeg nu , maar we moeten vooruit gedane zaken nemen geen keer.
Alles straks wel fris ook keering en rubber vriesdopje me laten pakken.
Op naar de volgende 300000 km ::?
Loop er wel ff helemaal op leeg nu , maar we moeten vooruit gedane zaken nemen geen keer.
Alles straks wel fris ook keering en rubber vriesdopje me laten pakken.
Op naar de volgende 300000 km ::?
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Ook nieuwe bakolie?
Is geen rubber vriesdopje, maar een kunstof dopje dat een oliekanaal afdicht.
Dit vervang je door een metalen exemplaar.
Ga zaterdag hetzelfde doen, maar ik vervang ook meteen de voorste en achterste motorsteunen, en tevens de prise-as keerring.
Is geen rubber vriesdopje, maar een kunstof dopje dat een oliekanaal afdicht.
Dit vervang je door een metalen exemplaar.
Ga zaterdag hetzelfde doen, maar ik vervang ook meteen de voorste en achterste motorsteunen, en tevens de prise-as keerring.
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Ja ook verse bakolie erop prise direct ff zo gouw niet aan gedacht , we zien het wel.1-wiel schreef:Ook nieuwe bakolie?
Is geen rubber vriesdopje, maar een kunstof dopje dat een oliekanaal afdicht.
Dit vervang je door een metalen exemplaar.
Ga zaterdag hetzelfde doen, maar ik vervang ook meteen de voorste en achterste motorsteunen, en tevens de prise-as keerring.
Ga je dit zelf doen dan ?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Prise as keerring gaat eigenlijk nooit stuk (krukas wel). Het nivo van de bakolie komt ook niet tot aan de keerring. Ik vraag me af of je die prise as keerring wel bij de dealer kunt krijgen. Staat in elk geval niet in Vida.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat dacht ik ook al. Thanks.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Okee dank u heren voor de info
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Nou hij is weer klaar , hij moest het vanwege vakantie tijd allemaal alleen doen.
Kwamen veel auto's tussen maar hij wil hem morge laten uitlijnen omdat hij het supframe heeft verwijderd.
Volgens de monteur (en tevens eigenaar) loopt doe weer als een zonnetje zonder enig rammeltje.
Ik heb er vertrouwen in we gaan het morgen meemaken.
Kwamen veel auto's tussen maar hij wil hem morge laten uitlijnen omdat hij het supframe heeft verwijderd.
Volgens de monteur (en tevens eigenaar) loopt doe weer als een zonnetje zonder enig rammeltje.
Ik heb er vertrouwen in we gaan het morgen meemaken.
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
De mijn is ook klaar.
Heb de prise-as keerring ook vervangen, gewoon bij de dealer gehaald.
Het eige verschil dat ik merk is dat het koppelingspedaal iets soepeler gaat en er geen remvloeistof meer onder de auto ligt......
Heb de prise-as keerring ook vervangen, gewoon bij de dealer gehaald.
Het eige verschil dat ik merk is dat het koppelingspedaal iets soepeler gaat en er geen remvloeistof meer onder de auto ligt......
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Ook ik heb er nu mee gereden , ik kan het echt wel merken hij loopt zo rustig nu , onvoorstelbaar.
koppeling gaat inderdaad heel soepel en grijpt al aan net boven het onderste punt.
Omdat hij zo stil is hoor ik nu andere dingen , bij fors optrekken een soort blaas/ruisend geluid , ik vermoed van de turbo , het is niet de bekende turbofluit(van vroeger).
Verder heel in de verte de dieselmotor , maar dan moet je goed luisteren.....
koppeling gaat inderdaad heel soepel en grijpt al aan net boven het onderste punt.
Omdat hij zo stil is hoor ik nu andere dingen , bij fors optrekken een soort blaas/ruisend geluid , ik vermoed van de turbo , het is niet de bekende turbofluit(van vroeger).
Verder heel in de verte de dieselmotor , maar dan moet je goed luisteren.....
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
HErbert, controleer even de manchet om de stuurstang bij de voeten. Die schiet er wel eens af als het stuurhuis niet goed wordt ondersteund bij verwijderen van het subframeherbert (c5) schreef:Omdat hij zo stil is hoor ik nu andere dingen , bij fors optrekken een soort blaas/ruisend geluid , ik vermoed van de turbo , het is niet de bekende turbofluit(van vroeger).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
okee hoe,? moet ik dat via de motorruimte kunnen zien of vanuit de binnenkant van de auto
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij de voetenruimte. Waar de stuuras door de vloer gaat zit die manchet dus.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Dank u ga dit zodra ik weer thuis ben ff checken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Zo inderdaad was de rubber hoes niet meer om de ijzeren ring , de ring lag er eigenlijk een soort van boven op.
dit weer terugedrukt , en toen nog even verder gekeken en onder het rubber zit weer iets anders en dat zit met een klemring vast.
ring eraf gehaald en toen de rubber ring weer terug geplaatst, en als laatste de ring er omheen gedaan.
als het nu niet meer afdicht dan weet ik het niet meer, we gaan het morgen horen.
Bedankt voor de tips , gr Herbert
dit weer terugedrukt , en toen nog even verder gekeken en onder het rubber zit weer iets anders en dat zit met een klemring vast.
ring eraf gehaald en toen de rubber ring weer terug geplaatst, en als laatste de ring er omheen gedaan.
als het nu niet meer afdicht dan weet ik het niet meer, we gaan het morgen horen.
Bedankt voor de tips , gr Herbert