S/V60 Ixion velgen onder een V40

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Poekoek
3rd Gear member

Zoals bekend staat de V40 D2 R-Design op 17 inch Ixion velgen. Daarnaast biedt Volvo, voor de potentere versies, de 18 inch Ixion II velgen aan.
Het verschil tussen beide is hier al besproken: 17 inch is grijs gekleurd en zonder ribbels op de spaken, 18 inch is zwart en met ribbels op de spaken.

Foto's ter illustratie:

Ixion 17 inch:

Afbeelding

Ixion II 18 inch:

Afbeelding

Onder de S/V60 R-Design zitten ook Ixion velgen; 18 inch, grijs en zonder ribbels op de spaken. Optisch dus exact gelijk aan de 17 inch R-Design velgen van de V40, alleen dan een inch groter.

Ter illustratie:

Afbeelding

Tot zover de inleiding, nu mijn echte vraag: passen de 18 inch Ixion velgen van de S/V60 onder een V40? Vanzelfsprekend verschilt de bandenmaat, ik doel dan ook op de breedte (J) en hoe ver ze uitsteken (ET).
LightStar
4th Gear member

Nee gaat niet passen, is eerder een topic over geweest..
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Poekoek
3rd Gear member

Ik heb gezocht, maar kon geen ander topic vinden. Heb je een linkje?

Edit: doel je op dit topic? Want daar staat nergens dat de S/V60 Ixion velgen niet passen. Daar staat enkel mbt de Ixion velgen, dat de 18 inch V40 variant af fabriek niet leverbaar is.
Soepkop
4th Gear member

Ze passen niet. Velgen van de C30, S40 en V50 passen wel.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
E10
2nd Gear member

Ik vind die ribbels op de zwarte spaken ook net iets minder en wilde ook graag de S/V60 Ixions onder mijn V40, maar de dealer vertelde mij dat dat niet past in verband met de breedte van de velg. Om die reden heb ik de Midir's gekozen.
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
Poekoek
3rd Gear member

OK, dat is jammer. Toch bedankt voor de informatie.

@ E10: ik keek vooral naar de grijze velgen ivm remstof. Onder mijn DS3 zitten zwarte velgen en daar zie je de remstof zo ontzettend goed op zitten, dat heb ik liever niet weer. Aangezien Midir ook zwart zijn zullen die het voor mij ook niet worden.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Soepkop
4th Gear member

Het is jammer dat Volvo de Midir als zomerset alleen in het zwart levert. Daimond Cut in light grey vind ik persoonlijk veel mooier. Alleen kosten deze velgen alleen al eur 2.800 (dus zonder banden) :roll:
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Poekoek
3rd Gear member

Heeft iemand de ET en J waardes van de 3 bovenstaande velgen? De technische specificaties op de Volvo site gaan niet zo ver.

Ik wil ze eens naast elkaar zetten om te kijken of er misschien iets te doen is met spacers oid. Dit aangezien gebruiker Bas79 onder zijn R-Design 8,5J velgen heeft met een ET van 43.
Poekoek
3rd Gear member

En nog een aanvulling: op Autoscout vond ik de volgende V40: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... src=st%7Cs

Daar zitten de 18 inch Ixion velgen onder:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal eens navraag doen bij die dealer over het passen van deze velgen.
LightStar
4th Gear member

Lijken gewoon de 17" velgen te zijn... Je zou ook nog kunnen kijken naar immitatie velgen deze zijn wel te vinden met het grijs wat jij graag wil.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Poekoek
3rd Gear member

Dit zijn toch echt de 18 inch velgen. Dat staat in de advertentie en als je goed kijkt kun je het op de 2e foto ook rechtsboven op de band lezen , 225/40/18.

Dit is exact mijn wens: wel de looks van de 17 inch velgen met de 18 inch maat :)

Imitatie vind ik niet wat. Zijn vaak heel zwaar en de kwaliteit is vaak van bedenkelijk niveau. Bovendien vraag ik mij of de leasemaatschappij dat zou willen.
V40Rdesign
2nd Gear member

@ poekoek jij denkt dat volvo de velgen zelf maakt? Producent van deze velgen is Lenso type V2. te koop voor 1400 euro met een A merkband dus betaal niet te veel.

De 18" ixion velgen van een V60 passen op een V40 ik heb het getest anders laat ze bij de dealer maar een zetje onder je auto zetten om het te proberen.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Poekoek
3rd Gear member

Dat denk ik niet, maar imitatie=namaak en vaak niet veel waard. Lenso is nog wel een bekend merk, maar er zit veel kaf tussen het koren. En als het dan toch wat moet kosten, dan het liefst origineel.

Goed om te weten dat het past. Heb je het alleen getest of heb je ze er ook onder zitten?

Passen kan natuurlijk altijd, maar een S/V60 staat op 235/40/18 en die bandenmaat is te groot. Dat is dan niet echt een goede test.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
LightStar
4th Gear member

Je weet wel dat de leasemaatschapij extra kosten berekend omdat jij 18" wil ? (Extra brandstof kosten en duurdere banden)

Poekoek
3rd Gear member

Het kost inderdaad meer, maar de toeslag voor andere banden en iets meer brandstof is nog het kleinste deel. De velgen zelf brengen de meeste kosten met zich mee. Heb ik er overigens wel voor over, dat heb ik nu ook al bij mijn DS3 (17 inch lichtmetaal ipv 16 inch staal met wieldoppen). Schoenen maken de man, velgen de auto ;)
E10
2nd Gear member

Poekoek schreef:Het kost inderdaad meer, maar de toeslag voor andere banden en iets meer brandstof is nog het kleinste deel. De velgen zelf brengen de meeste kosten met zich mee. Heb ik er overigens wel voor over, dat heb ik nu ook al bij mijn DS3 (17 inch lichtmetaal ipv 16 inch staal met wieldoppen). Schoenen maken de man, velgen de auto ;)
Athlon en DirectLease rekenden met € 15,00/maand extra voor de onderhoudskosten kosten bij mijn keuze voor 18" Midir.
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
E10
2nd Gear member

Poekoek schreef:OK, dat is jammer. Toch bedankt voor de informatie.

@ E10: ik keek vooral naar de grijze velgen ivm remstof. Onder mijn DS3 zitten zwarte velgen en daar zie je de remstof zo ontzettend goed op zitten, dat heb ik liever niet weer. Aangezien Midir ook zwart zijn zullen die het voor mij ook niet worden.
Okay, daar heb je een punt. Ik heb gelozen voor de diamond cut/glossy black uitvoering, maar je hebt ook Midir's in diamond cut/light grey en diamond cut/silver bright. Check even deze site voor afbeeldingen: http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463317

edit: sorry, krijg de link niet volledig; even copy > paste.

De diamond cut/light grey heb ik gezien op een R-design in Titanium Grey en dat vond ik ook erg fraai.
Poekoek
3rd Gear member

@ E10: volgens mij kost het mij alles bij elkaar ca. 20 euro bruto per maand (dus kosten voor de velgen en alles wat daar bij komt kijken).

Bedankt voor die link! De Midir zullen het voor mij niet worden, maar daar staat wel een stuk meer info mbt gegevens van velgen :)

V40Rdesign
2nd Gear member

Poekoek schreef:Dat denk ik niet, maar imitatie=namaak en vaak niet veel waard. Lenso is nog wel een bekend merk, maar er zit veel kaf tussen het koren. En als het dan toch wat moet kosten, dan het liefst origineel.

Goed om te weten dat het past. Heb je het alleen getest of heb je ze er ook onder zitten?

Passen kan natuurlijk altijd, maar een S/V60 staat op 235/40/18 en die bandenmaat is te groot. Dat is dan niet echt een goede test.
Poekoek lees even goed. Lenso maakt de velgen voor volvo en WSP itali.

Ik heb niet voor de 18" gekozen omdat de hele wereld tegenwoordig in een een R design rijd met die wielen heb ik er andere 18" onder zitten. Bij mijn dealer hebben ze al een aantal v40 met de V60 wielen geleverd.

Banden maat is zeker niet te groot maar lees maar even deze draad door daar gaat het ook al over wielen en ik heb geen zin om het nog een keer uit te leggen. http://www.volvoforum.nl/viewtopic.php?t=56567
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Poekoek
3rd Gear member

Ja, maar met imitatie ga ik er vanuit dat LighStar namaak bedoelt, dus ook niet de velgen van Lenso.

In dat topic zie ik overigens dat je er mooie wielen onder hebt laten zetten =D>

Plaats reactie

Terug naar “V40”