tikkende kleppen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Mick moker
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 24.06.2013 - 09:00
Locatie: Heerhugowaard

hallo allemaal,

even voorstellen als verse aanwas :D ik ben René uit Heerhugowaard.
ik ben zin een paar weken in het bezit van een V70 uit 2004 2,4 20V.
Nu valt het mij op dat als ik start de kleppen tikken, dit verdwijnt na een tijdje (ongeveer 30 sec)van zelf. Dit heb ik ook met mijn Opel Omega ( Sorry mag niet vloeken maar was ook een hele fijne auto)gehad die had hydrolyse stoters en na het reinigen hiervan was dit opgelost.
Mijn vraag word dus heeft de Volvo v70 20V uit 2004 ook hydrolyse stoters en zo ja heeft iemand ze al eens gereinigd.
:?:
groet René
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nee vaste stoters. Er valt dus niets te reinigen. Rijd je op LPG?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
chalith
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:35

injectoren tikken ook en er zijn ook nog wel eens issues met de kleptiming versteller die op de nokkenas zit.

ze raken vaker vervuild.

als je wilt kan ik 't artikeltje uit VIDA opzoeken.

groeten

Gerrit
Mick moker
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 24.06.2013 - 09:00
Locatie: Heerhugowaard

Sorry voor de latere reactie, was wel erg mooi weer voor achter pc.
Ed rakket zegt; vaste stoters, maar hoe kan het dan dat dat het tikken van zelf stopt.
En Gerrit als je dat artikel nog vind ben ik geintreseerd.
Is er op het Forum nog wat kennis over dit motortype te vinden, expiodit view of zoiets van motor opbouw.
in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!

vrg René
geen probleem of je kan er omheen
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik had hetzelfde. Natuurlijk is het niet 100% zeker maar grote kans dat je spruitstuk lekt. Wanneer het spul warm wordt zet alles uit waardoor het getik verdwijnt. ik heb op de sloop een gebruikt exemplaar gekocht voor ik dacht 100 euro.

Je spruitstuk kan krom trekken door het kantelen van je motorblok (versleten rubbers).
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
chalith
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:35

Hoi Ik heb 't stukje uit VIDA gekopieerd:

http://www.vanderschrier.nl/volvo/volvokleptiming.pdf

groeten

Gerrit
Mick moker
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 24.06.2013 - 09:00
Locatie: Heerhugowaard

Carfreak';dat van het spruitstuk zal ik nagaan maar dat klink anders voor mijn gevoel.

En Gerrit bedankt voor pdf bestand alleen na het lezen van de klachten die er beschreven worden vraag ik mij af of dit is wat mijn auto heeft.
zal in ieder geval moeten wachten tot na mijn vakantie.

nog bedankt voor het meedenken :hello2:
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Het hoeft niet het spruitstuk zelf te zijn, kan ook de pakking zijn ;)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

The Volvoboy schreef:Het hoeft niet het spruitstuk zelf te zijn, kan ook de pakking zijn ;)
Ik hoop het voor hem :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mick moker
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 24.06.2013 - 09:00
Locatie: Heerhugowaard

Carfreak schreef:Ik had hetzelfde. Natuurlijk is het niet 100% zeker maar grote kans dat je spruitstuk lekt. Wanneer het spul warm wordt zet alles uit waardoor het getik verdwijnt. ik heb op de sloop een gebruikt exemplaar gekocht voor ik dacht 100 euro.

Je spruitstuk kan krom trekken door het kantelen van je motorblok (versleten rubbers).
inderdaad je had gelijk uitlaatspruitstuk gescheurd bij vijfde cilinder. lijkt of hij slecht was gelast daar hij op de rand er van was gescheurd. las wegeslepen (inwendig) en op nieuw gelast en jawel klinkt als nieuw. heb ook gezien dat bovenste motor rubber die het kantelen van de motor beperkt ter ziele is, maar dat word mijn volgende klusje, nog tipt waar ik die vandaan haal of word het gewoon de volvo dealer.

nog bedankt voor de tip :thumbright:
Gebruikersavatar
RoyvW
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
Locatie: Brunssum

Welke olie zit er in het blok?
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024


Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
vroueneeltje
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21.09.2013 - 21:43

Ik heb dezelfde symptomen, ik ga ook eens het uitlaatspruitstuk bekijken.
Komt blijkbaar vaker voor dus.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”