Volvo v40 t4 heeft totaal geen boost.

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
FreedomHolland
Starter

Goeie dag mensen.

Ben nieuw op deze forum. Ben ervaren opel/mazda monteur. En daarbuiten doe ik veel met auto tuning. Ik hoop op vlot hulp inverband tijd nood.

Ff voorop ik ben niet thuis in de technische termen van mensen die jaren ervaren zijn in de volvo circuit. Dus ik verzoek U vriendelijk in leken taal uit te leggen. ( heb behoorlijk veel verstand van Mazda/Opel. En sleutel hier dagelijks aan)

een vriend van me heeft een auto gekocht jammer genoeg. Een kappote volvo v40t4 die helemaal geen turbo druk levert. Ik ben relatief goed thuis in turbo`s heb er zelf al een paar gebouwd en/of omgebouwd. Nu wil ik graag weten wat er aan de hand is.

In de 1ste en 2de versnelling trek de auto goed op. en als je goed schakelt blijf i goed rijden. Maar ik heb zelf auto`s gereden met turbo die in de 3 bij 3000a 45000rpm echt voelt drukken. en deze heeft jaren nodig om vooruit te komen. Je hoort de turbo opspoelen en dat begint bij 1500rpm ong. En daarna is het doodstil geen winstvermogen of wat dan ook. Hij blijft klinken als een 2.0I motor en voelt ook zo aan.

Ik heb behoorlijk veel gelezen op deze site over. Lagedruk sensors (waarvan ik er waarschijnlijk 2 van heb. Een op de intercooler en een bij de turbo). Ook heb ik gelezen over een vias op iets dergelijks. Die stuurt volgens mij de waste gate acuator aan.

wat heb ik gedaan*

*de ventiel die er voor zorgt dat de actuator open gaat. Los gekoppeld zo iets heb ik gelezen hier op het forum. Het kan een plasebo effect zijn. Maar ik heb het gevoel dat hij nu onderin meer koppel heeft en dat i beter opspoelt plus meer vermogen als de turbo gaat werken.

** De actuator getest. En toen zag ik wat leuks. Hij lijkt lek.. Met een nauwkeurige barrometer heb ik druk op de acautor gezet. En hij komt net tot 0.5/1 bar. ( 1bar met moeite ) En dan loopt i snel leeg. Dus dat lijkt me niet goed :P

Nu heb ik gezegt dat de jongen zo i zo een nieuwe acautor moet halen. (ik zal kijken op de sloop of wat dan ook)
en als het goed is komt er maandag of woensdag een turbodruk meter binnen zo dat ik precies kan zien hoe of wat. Ik heb mijn Turbo-meter laast ingebouwd in een andere auto. ( was me laaste turbo project. en wou toen stoppen)

''ik hoop voor goeie tips en info. Over wat ik zou kunnen doen. Ik dank jullie alvast.
Paul
Geartronic member

FreedomHolland schreef: Ik hoop dat ik zo snel mogelijk hulp krijg. En alvast bedankt.
Ja geestig eerste bericht van je, welkom hier op het forum!
Ik zou als eerste bericht het iets anders zeggen, maar misschien komt dat omdat ik hier langer ben.

Dit klinkt een stuk aardiger: " Weet iemand wat dit probleem is? En heeft iemand misschien tips...., alvast bedankt" ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
lint
Geartronic member

Welkom.
Even netjes voorstellen maakt dat je veel meer respons krijgt op je vragen.
Ook niet vergeten: de toon maakt de muziek!
Dus zoals Paul ook al zegt, iets vriendelijker formuleren van je vragen helpt ook mee bij het sneller krijgen van antwoorden op je vragen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
FreedomHolland
Starter

Sorry was in een haast toen ik het bericht afsloot. Ik heb bij de andere Forum volvov40 nog wat. wel netjes een topic aangemaakt wie en wat enz.

Ik hoop dat ik zo snel mogelijk hulp krijg. En alvast bedankt. (ik geeft toch aan alvast dankje wel. Ik ben niet nieuw in de forum wereld. ben altijd vriendelijk en respect vol. Vind het alleen jammer dat mensen direct over mijn einde van het bericht struikelen.) Dus bij deze

ik hoop graag goeie info en alvast bedank..
FreedomHolland
Starter

Paul schreef:
FreedomHolland schreef: Ik hoop dat ik zo snel mogelijk hulp krijg. En alvast bedankt.
Ja geestig eerste bericht van je, welkom hier op het forum!
Ik zou als eerste bericht het iets anders zeggen, maar misschien komt dat omdat ik hier langer ben.

Dit klinkt een stuk aardiger: " Weet iemand wat dit probleem is? En heeft iemand misschien tips...., alvast bedankt" ;-)
Ff voorop ik ben niet thuis in de technische termen van mensen die jaren ervaren zijn in de volvo circuit. Dus ik verzoek U vriendelijk in leken taal uit te leggen. ( heb behoorlijk veel verstand van Mazda/Opel. En sleutel hier dagelijks aan) ( ik geef het vriendelijk aan)

Ik snap je punt alleen vind het jammer dat er direct negatief over gedaan word. Bedoel het allemaal vriendelijk.
En daarbij ik bedank jullie alvast van te voren. En geef alleen aan dat ik snel info nodig heb inverband het binnen 2 weken gedaan moet worden. En ik nauwelijk tijd heb.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”