2-massa vliegwiel vervangen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peterke
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
Locatie: Temse
Contacteer:

Een tijdje terug begon mijn V50 2.0D bij stationair draaien redelijk te schudden en hoorde ik een rammelend geluid onderin.
Nazicht bij mijn garage leerde dat er speling op het 2-massa vliegwiel in de versnellingsbak was. Men adviseerde me om gelijk de koppeling mee te vervangen. Ik schrok echter wel van de prijs van de onderdelen (1152€ alleen al aan wisselstukken).

Ik maakte dus een afspraak om de auto binnen te brengen en liet ook gelijk mijn onderhoud van 160.000 Km uitvoeren.

De dag dat ik de auto mocht binnenbrengen kreeg ik (tot overmaat van ramp) nog een extra melding op de BC. 'Motorsysteem Service vereist'.
De garage ging hem dan ook aan de managements PC hangen en me laten weten wat dit betekende.

Enkele uren later kreeg ik telefoon en vertelde men me dat het reservoir met de vloeistof om het roetfilter schoon te houden leeg was en vroeg of ik het wou laten opvullen. Ik beaamde en vroeg hoeveel het zou kosten. De prijs van de vloeistof zou rond de 150€ komen.

Om een lang verhaal kort te maken.
De totale som voor alle werkzaamheden, dus het 2-massa vliegwiel met koppeling vervangen, een onderhoud 160.000 Km, en het reservoir opvullen bedroeg 1689€ (incusief vervangwagen voor 3 dagen).
Ik geloof niet dat ik te veel betaald heb.

Pittig detail is dat dit de eerste keer was dat ik mijn auto naar die garage bracht. Van mijn vorige garage was ik namelijk de laatste tijd niet meer tevreden. En dit blijkt dus nu terecht want eigenlijk had die vloeistof op 120.000 moeten bijgevuld worden. Nazicht op mijn oude facturen leerde me dat ik er dus inderdaad voor betaald had, maar dat het blijkbaar niet uitgevoerd was. Ik overweeg dus nu om stappen te ondernemen tegen mijn oude garage.

Nog iemand ervaring met zulke slordigheden van garages?

Greetz, PB
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
DSAce
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 23.05.2013 - 13:38
Locatie: Brugge

Niet wat betreft Volvo dealers wel al meegemaakt met VW dealer alsook met Ford Dealer. Van mijn Volvo Dealer ben ik tot nog toe tevreden :)
Volvo V50 2.0d black full option
Ford s-max 1,8 Tdci
Peugeot expert tepee 2.0
citroen c3 1,4 diesel
Gebruikersavatar
Peterke
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
Locatie: Temse
Contacteer:

DSAce schreef: wel al meegemaakt met VW dealer alsook met Ford Dealer. :)
Heb jij toen stappen ondernomen tegen die dealer?
Zo ja, welke? Heb je tips?

Dank bij voorbaat.

Greetz, PB
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
DSAce
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 23.05.2013 - 13:38
Locatie: Brugge

bij de ford dealer niet, omdat we zeer kort na de herstelling van coulaspakking de wagen verkocht hebben, bij de VW dealer wel omdat het toen een leasewagen was, daar had de garage onderhoud aangerekend maar nooit luchtfilter vervangen en ook geen oliefilter vervangen met op de koop toe de dop om olie bij te vullen zat niet op de motor.

Na contact name met d'ieteren (importeur vw) alsook met de leasemaatschapij heeft dit toch een staartje gekregen, garage heeft serieuze blaam gekregen en was bijna consessie kwijt.

gevolgschade van de wagen, na het mislopen van zijn onderhoud (en dat was de eerste 20.000km beurt) heeft de wagen altijd problemen gehad met de motor.
Volvo V50 2.0d black full option
Ford s-max 1,8 Tdci
Peugeot expert tepee 2.0
citroen c3 1,4 diesel
Gebruikersavatar
Peterke
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
Locatie: Temse
Contacteer:

DSAce schreef: gevolgschade van de wagen, na het mislopen van zijn onderhoud (en dat was de eerste 20.000km beurt) heeft de wagen altijd problemen gehad met de motor.
Kan ik me heel goed voorstellen. :(
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

en je weet ZEKER dat de vloeistof niet gewoon bij 160k km (bij 120k had je roetfilter vervangen moeten worden? tenzij je een vaste hebt?), dus na 40k km weer op was en daarom opnieuw gevuld moest worden? Hoe voller je roetfilter, hoe vaker je regeneren moet, hoe meer vloeistof je verbruikt....
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”