2-massa vliegwiel vervangen
Geplaatst: 22.07.2013 - 09:14
Een tijdje terug begon mijn V50 2.0D bij stationair draaien redelijk te schudden en hoorde ik een rammelend geluid onderin.
Nazicht bij mijn garage leerde dat er speling op het 2-massa vliegwiel in de versnellingsbak was. Men adviseerde me om gelijk de koppeling mee te vervangen. Ik schrok echter wel van de prijs van de onderdelen (1152€ alleen al aan wisselstukken).
Ik maakte dus een afspraak om de auto binnen te brengen en liet ook gelijk mijn onderhoud van 160.000 Km uitvoeren.
De dag dat ik de auto mocht binnenbrengen kreeg ik (tot overmaat van ramp) nog een extra melding op de BC. 'Motorsysteem Service vereist'.
De garage ging hem dan ook aan de managements PC hangen en me laten weten wat dit betekende.
Enkele uren later kreeg ik telefoon en vertelde men me dat het reservoir met de vloeistof om het roetfilter schoon te houden leeg was en vroeg of ik het wou laten opvullen. Ik beaamde en vroeg hoeveel het zou kosten. De prijs van de vloeistof zou rond de 150€ komen.
Om een lang verhaal kort te maken.
De totale som voor alle werkzaamheden, dus het 2-massa vliegwiel met koppeling vervangen, een onderhoud 160.000 Km, en het reservoir opvullen bedroeg 1689€ (incusief vervangwagen voor 3 dagen).
Ik geloof niet dat ik te veel betaald heb.
Pittig detail is dat dit de eerste keer was dat ik mijn auto naar die garage bracht. Van mijn vorige garage was ik namelijk de laatste tijd niet meer tevreden. En dit blijkt dus nu terecht want eigenlijk had die vloeistof op 120.000 moeten bijgevuld worden. Nazicht op mijn oude facturen leerde me dat ik er dus inderdaad voor betaald had, maar dat het blijkbaar niet uitgevoerd was. Ik overweeg dus nu om stappen te ondernemen tegen mijn oude garage.
Nog iemand ervaring met zulke slordigheden van garages?
Greetz, PB
Nazicht bij mijn garage leerde dat er speling op het 2-massa vliegwiel in de versnellingsbak was. Men adviseerde me om gelijk de koppeling mee te vervangen. Ik schrok echter wel van de prijs van de onderdelen (1152€ alleen al aan wisselstukken).
Ik maakte dus een afspraak om de auto binnen te brengen en liet ook gelijk mijn onderhoud van 160.000 Km uitvoeren.
De dag dat ik de auto mocht binnenbrengen kreeg ik (tot overmaat van ramp) nog een extra melding op de BC. 'Motorsysteem Service vereist'.
De garage ging hem dan ook aan de managements PC hangen en me laten weten wat dit betekende.
Enkele uren later kreeg ik telefoon en vertelde men me dat het reservoir met de vloeistof om het roetfilter schoon te houden leeg was en vroeg of ik het wou laten opvullen. Ik beaamde en vroeg hoeveel het zou kosten. De prijs van de vloeistof zou rond de 150€ komen.
Om een lang verhaal kort te maken.
De totale som voor alle werkzaamheden, dus het 2-massa vliegwiel met koppeling vervangen, een onderhoud 160.000 Km, en het reservoir opvullen bedroeg 1689€ (incusief vervangwagen voor 3 dagen).
Ik geloof niet dat ik te veel betaald heb.
Pittig detail is dat dit de eerste keer was dat ik mijn auto naar die garage bracht. Van mijn vorige garage was ik namelijk de laatste tijd niet meer tevreden. En dit blijkt dus nu terecht want eigenlijk had die vloeistof op 120.000 moeten bijgevuld worden. Nazicht op mijn oude facturen leerde me dat ik er dus inderdaad voor betaald had, maar dat het blijkbaar niet uitgevoerd was. Ik overweeg dus nu om stappen te ondernemen tegen mijn oude garage.
Nog iemand ervaring met zulke slordigheden van garages?
Greetz, PB