Terug van Zuid-Frankrijk Onze 940 estate heeft het heel netjes gedaan.
Benzineverbruik 1:11,5 en geen olie verbruikt. Dat is nog eens leuk tanken in Luxemburg. Eindelijk eens genoeg bagageruimte.
geweldige vakantie-auto
-
- 1st Gear member
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Vandaag op de Loe4sje kalender
We hebben een vakantieautootje gekocht en als hij er mee stopt houden we daar 2 weken vakantie
We hebben een vakantieautootje gekocht en als hij er mee stopt houden we daar 2 weken vakantie

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dan zou ik geen 940 kopen want die stoppen niet zo snel... 

- admiral
- 5th Gear member
ook wij met een volle 940 estate LPT 2,3 naar Carnac in Frankrijk geweest. Lange dak koffer met daarin de katoenen tunneltent en nog meer spul. Ook de kofferbak helemaal vol tot het dak. 2 jongens van 15 en 16 en twee volwassen en een kleine hond. Op de terug weg groot en deels 120 km/h gereden en het gemiddelde lag op 1:10 en dat is met de Airco aan en dimlichten (heen en terug gemiddeld)
Daarna nog een weekje naar Bouilon in Belgie geweest. Dat is 379 km heen en daar nog wat rondgereden en ook met airco aan en dimlichten kwam ik op 422 km op een halve tank. Niet slecht volgens mij.
Ben zeer tevreden met mijn 940 estate. Ruimte in overvloed en ondanks dat hij toch echt wel zwaar beladen was gaf hij geen krimp.
Daarna nog een weekje naar Bouilon in Belgie geweest. Dat is 379 km heen en daar nog wat rondgereden en ook met airco aan en dimlichten kwam ik op 422 km op een halve tank. Niet slecht volgens mij.
Ben zeer tevreden met mijn 940 estate. Ruimte in overvloed en ondanks dat hij toch echt wel zwaar beladen was gaf hij geen krimp.
-
- 1st Gear member
Mooie verhalen. Verbruik van admiral is heel netjes. Wij hebben wel rustig gereden, we waren met meerdere auto,s. Niet boven 120 gereden. Onderweg 1nederlandse 940 gezien en 1Deen. Bij peage reed een Fransoos achteruit tegen ons aan. Flinke deuk in bumpervan diens Peugeot, wij slechts een paar krassen. Laatst reedmijn vrouw met noodweer op snelweg, stopten mensen op rijbaan door slecht zicht. Ben ik toch blij dat mijn vrouw in een 940 reed, kan een stootje hebben.
- admiral
- 5th Gear member
hierbij mijn aandeel
Gister weer terug gekomen van 2 weken vakantie. Eerst naar Carnac en als laatste zouden we eindigen bij een kustplaats vlakbij Le Havre. Maar een vriend van onze zoon moest wegen prive omstandigheden onverwachts naar huis dus na 6 dagen konden we weer 1100 km terug rijden en zijn we dus nooit op de laatste camping aangekomen. Om toch een vakantie gevoel te hebben zijn we daags nadat we terug gereden waren met een kleine tent naar Bouilon in Belgie gereden daar zaten mijn schoonouders, schoonzus met kinderen en een vriendin van haar met kinderen. Dus hup weer 380 km rijden en ik had er al 2200 km op zitten.
Voor het eerst met de 940 estate op vakantie na aanschaf en hij heeft het goed gehouden, alles deed het zoals het hoorde. Was alleen bang dat hij wel een beetje overladen was maar achteraf viel het wel mee.
Ook het verbruik viel mijn echt mee. 1:11 en dat met een lange brede dak koffer op het dak, dimlicht aan en de airco aan, 2 volwassenen en 2 jongens van 15 en 16 jaar plus de hond.

Gister weer terug gekomen van 2 weken vakantie. Eerst naar Carnac en als laatste zouden we eindigen bij een kustplaats vlakbij Le Havre. Maar een vriend van onze zoon moest wegen prive omstandigheden onverwachts naar huis dus na 6 dagen konden we weer 1100 km terug rijden en zijn we dus nooit op de laatste camping aangekomen. Om toch een vakantie gevoel te hebben zijn we daags nadat we terug gereden waren met een kleine tent naar Bouilon in Belgie gereden daar zaten mijn schoonouders, schoonzus met kinderen en een vriendin van haar met kinderen. Dus hup weer 380 km rijden en ik had er al 2200 km op zitten.
Voor het eerst met de 940 estate op vakantie na aanschaf en hij heeft het goed gehouden, alles deed het zoals het hoorde. Was alleen bang dat hij wel een beetje overladen was maar achteraf viel het wel mee.
Ook het verbruik viel mijn echt mee. 1:11 en dat met een lange brede dak koffer op het dak, dimlicht aan en de airco aan, 2 volwassenen en 2 jongens van 15 en 16 jaar plus de hond.

- MU
- 5th Gear member
Er is weinig mooiers dan een foto van een 940 die goed gebruikt wordt
strakke deurpanelen trouwens, nergens een rimpeltje, terwijl dat op de latere series toch wel een universeel probleem is. Hoe snel reed je gemiddeld?
Ik ben eens aan het rondkijken hoe ik het verbruik van de 940 kan verbeteren: met name het verbeteren van de luchtstroom onder de auto schijnt effectief te zijn, dus voorkomen dat de lucht in allerlei hoekjes waait door het stroomlijnen van de onderzijde (vlakke platen aanbrengen op bepaalde plekken).

Ik ben eens aan het rondkijken hoe ik het verbruik van de 940 kan verbeteren: met name het verbeteren van de luchtstroom onder de auto schijnt effectief te zijn, dus voorkomen dat de lucht in allerlei hoekjes waait door het stroomlijnen van de onderzijde (vlakke platen aanbrengen op bepaalde plekken).
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- admiral
- 5th Gear member
De deurpanelen hebben minimale rimpeling, (alleen achter portieren) niet iets waar ik mij aan stoor en ik ben een zeurpiet wat dat betreft. Gemiddeld heb ik 110 km/h gereden schat ik in. Ik heb veel gebruik gemaakt van de afdalingen en de Volvo bij stijgingen op snelheid gehouden.MU schreef:Er is weinig mooiers dan een foto van een 940 die goed gebruikt wordtstrakke deurpanelen trouwens, nergens een rimpeltje, terwijl dat op de latere series toch wel een universeel probleem is. Hoe snel reed je gemiddeld?