We hebben een 940 met een g3 prins installatie.
Tot voor kort geen problemen. Wel continue het lampje wat blijft Branden op dashboard voor de uitstoot.
Eerst leek het probleem te komen door lekke koppakking. Motor is eruit geweest alles vervangen ed. Kleppen zijn gesteld. Eerste twee weken na reparatie geen probleem. Nu lijkt hij warmte gerelateerd niet over te willen schakelen naar lpg. Als ik vroeg in de ochtend wegrij geen spatje moeite. Maar zet ik 15 min later de motor uit en weer aan da schakelt hij niet over.
Nu met die extreem warme dagen al helemaal niet. Echter vanmorgen vroeg wel zo'n 40 km op had gereden. 3u later weer weg willen gaan ( eind vd ochtend) auto stond in schaduw motor volledig koel. En toch niet overschakelen. Wel gaf de meter al binnen 1 km aan dat de boel op temp was.
Snap er geen bal van...geen idee wat het kan zijn en kan er ook geen peil op trekken. Iemand die dit herkend of suggesties heeft?
Help! Kom er niet achter wat het probleem is met de lpg g3
-
- Starter
30x bekeken en niemand een idee?
-
- 6th Gear member
Handmatig overschakelen gaat ook niet?
Kan in de lpg installatie zitten,te weinig lpg druk waardoor de motor op een te arm mengsel gaat lopen en automaties op benzine overschakeld.
Waarom is de motor er uit geweest?Zijn er geen massadraden onder het inlaat spruitstuk vergeten vast te zetten?
Kan in de lpg installatie zitten,te weinig lpg druk waardoor de motor op een te arm mengsel gaat lopen en automaties op benzine overschakeld.
Waarom is de motor er uit geweest?Zijn er geen massadraden onder het inlaat spruitstuk vergeten vast te zetten?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
Handmatig lukt idd ook niet. Ik ga de draden controleren. Enige vraagteken daarbij is; hij deed het in eerste instantie nadat de motor eruit was geweest het wel. Inmiddels rijdt hij helemaal niet meer op gas dus de theorie welke ik zelf had van warmte gerelateerd gaat denk ik niet op
-
- Starter
De koppakking werd vervangen. Aangezien ik helaas er achter was gekomen dat de garage waar de auto in onderhoud was er nogal de kantjes vanaf liep. Heb ik gevraagd of ze het hele blok/auto na wilden lopen.
-
- Starter
Gaan eerst op vakantie zondag, komen over twee weken terug. Als ik het dan nog niet uitgevogeld heb dan maak ik graag van je aanbod gebruik!