hoe gaat die condensor anders lekken behalve als steen of vuil met hoge snelheid tegenaan vliegt? hoe lang zat die condensor al in de auto toen desbetreffende persoon hem kapot had? 5-6 jaar zonder bescherming wat aardig wat schade kan aanrichten, daarnaast is 6 jaar toch een behoorlijke tijd voor een onderdeel dat onder alle weersomstandigheden zijn werk moet doen(wat voor maas had hij in het gaas?). Mijn tip als je er geen last van wilt hebben: 1. koop en andere auto zonder airco of gebruik hem niet als ie kapot gaat....
Persoonlijk kies ik voor optie 3 wat inhoud een racegaas te plaatsen met een fijne maaswijdte waardoor de steenslag en rotzooi voor tenminste een groot gedeelte wordt tegengehouden en afgeremd.
Longone schreef:J De vele verhalen over stenen die de condensor van de airco stuk slaan zijn gewoon niet waar, omdat een steen gewoon niet bij de condensor kan komen via het gapende gat.
kwaliteit is relatief. Dat gezegd te hebben, stel je eens voor hoeveel kracht en snelheid er vrijkomt als je met je band een steen naar achter slingert (ga hier niks berekenen, heb ik geen zin in atm), met 120 km/h schiet je een projectiel naar achteren (dat is 33,33 m/s), tel maar eens uit wat dat aan krachten zijn waarmee je een object naar de volgende auto achter je toe schiet die met een snelheid van 120 op de steen afkomt (dat is dus een object wat met 33,33 m/s zich verplaatst en dan nog de achterligger die het object nadert met 33,33 m/s, snelheid totaal is dus 66,66 m/s oftewel 240 km/h)