Andere velgen op de V40 (geen R-Design)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Black kiwi
2nd Gear member

Heb in verband met de door mij gewenste kleur, niet gekozen voor de R-Design. Maar omdat ik de R-Design 17" Ixions wel erg mooi vind, had ik het volgende afgesproken met de dealer/leasemaatschappij:

-Ik lease de V40 Momentum (geen Summum omdat ik geen leder wil)
-Ik kies voor de optie Mannan 17" velgen, zodat de 205/17 banden in ieder geval binnen mijn leaseprijs vallen.
-Ik koop via de dealer een set Ixion II voor €750 er bij, op eigen rekening zeg maar.

Helaas niet gelukt - de dealer heeft onverwachts geen Ixion inruilers binnen gekregen. Mijn auto staat nu dus nog op Mannans. Via de V-Store kun je wel de Ixions kopen voor 800-900 euro (komt montage en slotbouten nog bij)..maar das best veel geld. Nu zijn er ook nog genoeg andere passende universele velgen, zou ik denken. Hebben jullie tips / voorbeelden / zelf voor een universele velg gekozen?

Ik vind het vooral lastig om een goede mix tussen zakelijk (geen full black rims) en passend bij mijn kleuren (grotendeels zwarte velgen) te vinden.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
nossy
4th Gear member

je 17' mannan inruilen bij de forum sponsor?
Volvovelgen.com
Black kiwi
2nd Gear member

Dit is trouwens de kleurstelling. Spiegels wil ik nog vervangen door zwarte kapjes.

Afbeelding
Afbeelding

Punt is voornamelijk: hoe houd je het netjes (deze rode kleur vond men al te extreem) ,betaalbaar en passend (bij de stijl van de V40)?
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Voskuh
2nd Gear member

Wat is er mis met deze velgen?
Vind ze zelf erg mooi en netjes staan op deze uitvoering.
Zou zelf lekker dat geld aan iets anders uitgeven
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Black kiwi
2nd Gear member

Er is niets mis met deze velgen, maar heb graag iets unieks.

Op mijn motor zit ook voor 1000en euro's aan accessoires (technisch en optisch), bijna meer dan de motor zelf gekost heeft.

V40Rdesign
2nd Gear member

Black kiwi schreef:Er is niets mis met deze velgen, maar heb graag iets unieks.

Uniek dan moet je echt een andere auto hebben een volvo V40 D2 is een van de meest verkochte auto's in zijn klasse dus dat wordt lastig om uniek te zijn. En er dan volvo wielen op willen hebben helpt daar niet aan mee. Ik zeg ga even shoppen en kijk even terug hier in het forum is al genoeg geschreven over velgen en de maten van velgen. Succes met zoeken..
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
dutchlimits
5th Gear member

Een Volvo V40 met Volvo velgen is inderdaad alles behalve uniek
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
twcoolen
3rd Gear member

Daarbij zijn de velgen die je initieel wilde, 17" Ixion, ook verre van uniek op een V40 :D

Ik ben zelf blij dat ik de 18" Ixions van de V40 heb genomen. Persoonlijk vind ik ze heel mooi en je ziet ze vrijwel nergens rijden.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Black kiwi
2nd Gear member

V40Rdesign schreef:
Black kiwi schreef:Er is niets mis met deze velgen, maar heb graag iets unieks.

Uniek dan moet je echt een andere auto hebben een volvo V40 D2 is een van de meest verkochte auto's in zijn klasse dus dat wordt lastig om uniek te zijn. En er dan volvo wielen op willen hebben helpt daar niet aan mee. Ik zeg ga even shoppen en kijk even terug hier in het forum is al genoeg geschreven over velgen en de maten van velgen. Succes met zoeken..
Ik zeg nergens dat ik nu per se Volvo velgen wil hebben ;)
De Ixions zijn slechts waar ik mij eerst op gericht heb.

En dat het een veel verkochte auto is, is mij bekend. Ik heb wel speciaal daarom een kleur gekozen die maar weinig gekozen wordt. En een unieke auto bestaat voor mij niet uit -een auto kiezen waar slechts 100 wereldwijd zijn gemaakt-. Ik denk aan persoonlijke aankleding, zoals dus andere velgen, het dak laten wrappen, etc.

Black kiwi
2nd Gear member

twcoolen schreef:Daarbij zijn de velgen die je initieel wilde, 17" Ixion, ook verre van uniek op een V40 :D

Ik ben zelf blij dat ik de 18" Ixions van de V40 heb genomen. Persoonlijk vind ik ze heel mooi en je ziet ze vrijwel nergens rijden.
Maar Ixions op een V40 versie die normaal niet met Ixions geleverd kan/mag worden...dat is al weer iets anders.

Praveen
2nd Gear member

Is een hele mooie combinatie met zwarte accenten met de kleur auto die je hebt.
En de Ixion II 18" velgen zouden er mooi op staan, die zijn toch iets donkerder dan de standaard Ixion velgen.

Helaas mocht ik geen 18" van mijn werkgever, want vond die velgen toch net iets mooier en de wielkasten zijn beter gevuld. Mijn collega heeft nog in de oude regeling 18" Ixion II velgen kunnen bestellen en het staat echt goed.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
V40-D2
2nd Gear member

Als je iets origineels wilt op een V40 dan zal je toch zoiets als de ailos velg moeten monteren

Afbeelding
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
pvdwaal
3rd Gear member

Ik volg het even niet (te weinig slaap gekregen hou ik he maar op :P)
Maar zoek je nou de standaard 17" Ixion velgen die bij een R-Design zitten?

Deze zou ik "over" hebben omdat ik bij aflevering voor 18" Brocks ga. De 17" Ixions blijven tegen vergoeding bij de dealer.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Voskuh
2nd Gear member

18" staat erg leuk, maar volgens mij wordt je knettergek van het gestuiter.
Vind de standaard r-design met 17" al knalhard
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
zakraket
4th Gear member

Het is maar wat je gewend bent. I.v.m. een Seat leon sportup (mijn vorige auto) is de V40 R-design mij net niet te zacht. Het zou zeker niet "zachter" moeten. Ik heb proefgereden met een V40 R-design met 18" inch Ixion II velgen en dat reed imho prima :) Desondanks blijf ik denk ik maar bij de 17" inch. Vind ze mooi genoeg
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
JustinK
2nd Gear member

Ik rij nu in een verlaagde Alfa Romeo MiTo met 18". Nou dat is ook 1 en al gestuiter en m'n vriendin wordt op slechte wegen wat wagenziek... :oops:

Wegligging is wel subliem en als ik alleen in de MiTo rondscheur heb ik nergens last van, maar als reisauto is het niet echt optimaal ;)

Daarom voor de V40 ook gekozen om hem niet te laten verlagen en ook de 17" eronder te laten en niet voor de 18" te gaan.
Overigens vind ik de 17" met dat donkergrijs ook gewoon mooier dan de 18" met de zwart accenten.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
pvdwaal
3rd Gear member

Mijn huidige A3 Sportback met sportonderstel en 18" rijdt echt geweldig: stugger, strak, maar zonder stuiteren.

Ik verwacht van de V40 niet heel veel anders.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
V40-D2
2nd Gear member

Voskuh schreef:18" staat erg leuk, maar volgens mij wordt je knettergek van het gestuiter.
Vind de standaard r-design met 17" al knalhard
Ik heb bijna een half jaar op 16"gereden , daarna 18" laten monteren. En ik moet zeggen dat het verschil reuze mee valt. Echter is de V40 van zichzelf al een behoorlijk stuiterbak.

Je moet wel wat voorzichtiger drempels pakken, maar om nou te zeggen dat ik comfort heb ingeleverd? Nee, dat zeker niet.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
Morri
2nd Gear member

pvdwaal schreef:Mijn huidige A3 Sportback met sportonderstel en 18" rijdt echt geweldig: stugger, strak, maar zonder stuiteren.

Ik verwacht van de V40 niet heel veel anders.
Ik sluit me hier helemaal bij aan... Geen enkel probleem met de 18" onder de A3, kom net nog uit Brussel gereden zonder wagenziek te worden. :D Dus nu weer 18 inch..

Zoals gezegd in een ander topic:

Vandaag ook de kogel door de kerk, ook maar andere velgen besteld. Heel toevallig ook Brocks, maar ik heb voor de 18 inch B27 gekozen. Zwart glanzend, front gepolijst. Staat denk ik wel vet op een Sapphire Black.

De standaard 17 inch Ixion hou ik voor de winterbanden.
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Black kiwi
2nd Gear member

Hele discussie over 16" vs 17" vs 18" of zelfs groter :O
Maar ik heb dus enkel interesse in de 17" variant, omdat (zoals in de openingspost staat) ik dan dezelfde bandenmaat kan houden ivm lease.

Kwam zelf deze tegen:
Afbeelding
Juiste maat, Ixion design in de Ixion 18" kleur. Kosten €450 voor 4 stuks.
Nadeel is dat ze zo op de foto's een beetje goedkoop ogen, door de hoogglans.

Plaats reactie

Terug naar “V40”