Dag Allen,
Ik ben benieuwd of iemand weet wat er aan de hand is. Op vakantie bij 35 graden, op de snelweg lange hellingen berg op in Oostenrijk en Slovenië, met volle bepakking (dakkoffer + vouwwagen van 800kg). Als mijn Volvo dan ongeveer langer dan een minuut vol vermogen moest leveren schoot hij in de noodloop. Je komt dan nog wel de helling op maar echt snel gaat het niet. Op het dashboard komt de melding "Motormanagement bij onderhoud" waarbij het oranje lampje van "motorstoring" gaat branden. Na ongeveer een minuut gaat dit weer uit en heb ik weer vol vermogen. Ik heb niet de indruk dat er iets aan de hand is. De motor trekt gewoon goed. Het is 2.5 D die al jaren geleden is gechipped door Fasttech. Er staat 375.000 km op de klok.
Groet,
WK
Noodloop V70 2.5D uit 2001
-
- 6th Gear member
Turbogerelateerd probleem, vermoed ik. Omdat het tijdens maximale belasting is. Misschien dat er een slang lek is. Maar even uit laten lezen is het enige dat duidelijkheid brengt.wk schreef:Dag Allen,
Ik ben benieuwd of iemand weet wat er aan de hand is. Op vakantie bij 35 graden, op de snelweg lange hellingen berg op in Oostenrijk en Slovenië, met volle bepakking (dakkoffer + vouwwagen van 800kg). Als mijn Volvo dan ongeveer langer dan een minuut vol vermogen moest leveren schoot hij in de noodloop. Je komt dan nog wel de helling op maar echt snel gaat het niet. Op het dashboard komt de melding "Motormanagement bij onderhoud" waarbij het oranje lampje van "motorstoring" gaat branden. Na ongeveer een minuut gaat dit weer uit en heb ik weer vol vermogen. Ik heb niet de indruk dat er iets aan de hand is. De motor trekt gewoon goed. Het is 2.5 D die al jaren geleden is gechipped door Fasttech. Er staat 375.000 km op de klok.
Groet,
WK
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Thijs
- 7th Gear member
Ik had het ook met mijn 2.5D. In NL nergens last van, de bult op met caravan in de noodloop. Ik heb er mee leren leven, ze hadden er geen oplossing voor. Lees mijn topic er maar over na. (zoek met vakantieperikelen oid!)
Wat een beetje hielp was een inlaat traject reiniging. Was hoogst nodig en ik had meer vermogen erna. Hij had gewoon ademnood.
Wat een beetje hielp was een inlaat traject reiniging. Was hoogst nodig en ik had meer vermogen erna. Hij had gewoon ademnood.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015