Kennis gemaakt met detailing

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
VolvoV
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29.11.2011 - 22:27

goede avond,

Vandaag heb ik kennis gemaakt met het detailen van een auto. Ik heb dit samen met een vriend van me gedaan die er pas mee begonnen is. Hij heeft een aantal clinics gevolgd en ik heb mijn auto als oefenobject beschikbaar gesteld. Zelf ben ik een leek op dit gebied dus vergeef me eventuele vergissingen in het jargon. Op deze manier kon hij mooi oefenen en heb ik een nette auto. Wat we hebben gedaan:
- Auto wassen (Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner)
- Auto kleien (gedeeltelijk, merk weet ik niet)
- Auto machinaal en handmatig gepolijst (Autoglym Super Resin Polish)
- Waxen met Collinite 845

Vervolgens heb ik de zwarte kunststof delen behandeld met gekookte lijnzaadolie (tip ter harte genomen van dit forum).

Ik ben erg tevreden met het resultaat! De auto heeft er nog nooit zo netjes uitgezien sinds hij in mijn bezit is (4 jaar). Volgens de omschrijving zou de wax lang stand moeten houden en ik ben erg benieuwd.

Vandaag hebben we de panelen machinaal gepolijst en hebben we de kunststof delen ontzien; rond de (zwarte) kunststof strips hebben we handmatig gepolijst.

Kunnen de kunststof strips gewoon meegenomen worden met de poetsmachine en de gebruikte wax of slaan deze dan wit uit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Hier een foto van het eindresultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28581
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat ziet er keurig uit!
De zwarte kunststof strip kan je beter niet met was in aanraking laten komen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Schitterend! Als jullie nog een keer willen oefenen dan mag dat wel
op mijn 240. Zet ik de koffie.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Met wax- en polijstmiddel blijf je uit de buurt van de kunststofdelen. Ze slaan nadien wit uit en je draait er hologrammen in. Als je even kijkt op de site van Steve (www.driven2shine.nl) dan zul je zien dat er speciale afplaktape op de markt is om het kunststof mee te beschermen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Je kunt ook schilders tape gebruiken maar deze laat lijmresten na.
Probeer eerst een stukje als je het toch wilt proberen en laat het niet te lang zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”