lampjes voor radio

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
laheije
4th Gear member

Wie heeft of kan mij zeggen waar ik lamjes kan kopen voor in een radio type volvo sc-805, het zijn de lamjes die de bedieningsknopjes moeten verlichten want de mijne zijn kapot.
Tevens had ik graag een schema van de aansluitpennen van deze radio die achterop de radio zitten waar de stekkers in moeten.
Ik zou heel blij zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen.
B.v.d. Huub
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Zijn ze allemaal kapot?, de mijne heb ik bij Okaphone Groningen gehaald, plaatselijke electronicashop, ik heb ook een SC805 en de lampjes die ik erin heb zijn 6 volt en 60 mA en 3 mm doorsnede, typenummer L6V60....1,10 euro per stuk, ik heb de spanning gemeten op de tinsolderingen en zo een bijpassend lampje gevonden, ik heb diverse mA toegepast maar deze vond ik het beste in combinatie met de dimmende dashboard verlichting; dat moet je wel in de gaten houden anders brandt de radio straks vele malen feller dan de rest van het dashboard.

http://www.miketdi.de/x40.htm deze is de algemene site en deze voor je radio>> http://www.miketdi.de/faq/pdf/radio850.pdf
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
laheije
4th Gear member

Hallo Renkel.
Ja ze zijn allemaal kapot dus 5 nieuwe halen.
Ik ben je zeer dankbaar voor deze info, en ik ga zoeken of okaphone een site heeft waar ik ze kan bestellen.
Nogmaals bedankt ook voor de rest.
Mvg. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
laheije
4th Gear member

Nog wat vergeten te vragen.
Voor wat betreft de lampjes zitten die ook in die zwarte houdertjes of kunnen / moeten die er uit gehaald worden of is het een geheel?
Mvgr. Huub
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Kijk deze>>
Die houdertjes kun je inderdaad van de printplaat afdraaien ala bajonet, en ik heb ze niet weer gebruikt, met wat handigheid soldeer je deze lampjes (zie afbeelding) zonder houder op het printje. De originele kon ik nergens vinden zelfs bij Volvo niet.
Nissan Sunny 1.4LX
laheije
4th Gear member

Dus het is hetzelfde systeem als ledjes zonder kathode en annode,
maar zijn er dan geen orginele te verkrijgen niet dat dit niet goed zou zijn maar toch lijkt mij de lampjes die erin zitten makkelijker te vervangen.
Mvg. Huub
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Er zit gewoon een heel klein gloeidraadje in.
Nissan Sunny 1.4LX
laheije
4th Gear member

Er zit gewoon een heel klein gloeidraadje in.
Oke ik ga er naar zoeken.
Bedankt mvgr. Huub
Edwin
5th Gear member

Lampjes zijn gewoon tekoop met voetje en al. Niets solderen of priegelen, waarom moeilijk doen als het supermakkelijk kan, gewoon oude lampje eruit draaien en nieuwe erin. Werkje van in totaal 5 minuten inclusief front verwijderen en weer eropzetten!!

Lampjes zijn van het merk: Neglin, type: T14286, € 1,10/stuk.

In ieder geval verkrijgbaar bij Birze Automaterialen in Apeldoorn en vast bij nog wel meer automateriaalzaken. Tis inderdaad heel raar dat de dealer dit (nu nog steeds) niet weet :?

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Idd; als de Volvo dealer ze niet heeft en een aantal elektroshops verkoopt ook nee dan ga je zelf aan de slag, maar zal dat adres in de toekomst gebruiken als ze ooit weer eens de geest geven.
Nissan Sunny 1.4LX
laheije
4th Gear member

Edwin.
Lampjes zijn van het merk: Neglin, type: T14286, € 1,10/stuk.
Ik heb deze lampjes besteld en ontvangen bij de automaterialen zaak, maar kan het zijn dat deze lampjes 12 volt zijn en moeten ze dat dan ook zijn.
Ik vind ze zwak branden op klaarlichte dag welliswaar maar toch.
Ik heb er de blauwe gummetjes erop geschoven wellicht dat het daardoor komt maar ik zal het nog eens bij donker bekijken.
Overigens kosten mij deze lampjes 2.20 euro bruto/stuk.
Mvgr. Huub
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Hoe lijkt de radioverlichting bij avond??
Nissan Sunny 1.4LX
laheije
4th Gear member

Met die blauwe gummetjes erop is het niets daar zijn ze mijn inziens te zwak voor ze zijn maar 40 ma en dat is net te zwak.
Ik heb die gummetjes eraf gedaan en nu branden ze perfect.
mvgr. Huub
Baseman
4th Gear member

In het kader van: beter laat dan nooit

Indien er nog gegadigden zijn voor de originele gloeilampjes 12v / 60mA dan kan ik daarin voorzien.
De lampjes vervangen (op afspraak) is ook geen punt, stuur effe een mailtje/posting.
laheije
4th Gear member

Indien er nog gegadigden zijn voor de originele gloeilampjes 12v / 60mA dan kan ik daarin voorzien.
De lampjes vervangen (op afspraak) is ook geen punt, stuur effe een mailtje/posting.
Zijn dat gewoon heldere lampjes of zit er een gekleurd gummetje omheen, en wat kost zo een lampje dan?
Die van mij zijn maar 40 watt en dat is net even te weinig.

Een vraagje nog even, wie weet waarom af en toe de lampjes in de radio iets feller gaan branden, het is een sc 805 type radio.
Baseman
4th Gear member

laheije schreef:
Zijn dat gewoon heldere lampjes of zit er een gekleurd gummetje omheen, en wat kost zo een lampje dan?
Die van mij zijn maar 40 watt en dat is net even te weinig.

Een vraagje nog even, wie weet waarom af en toe de lampjes in de radio iets feller gaan branden, het is een sc 805 type radio.
Pardon? 40 watt? Beetje veel voor een radio, niet? 't Zal wel 40 mA zijn denk ik?
Het zijn heldere glazen buisjes (gloeidraadje) met draadeindjes er aan.
Prijs 2,75 per stuk, en gemiddeld heb je er 5 nodig.

Het gekleurde gummetje zit over de bestaande lampjes en kan worden uitgewisseld, tenzij er al eens eerder aan geklust is.
laheije
4th Gear member

Pardon? 40 watt? Beetje veel voor een radio, niet? 't Zal wel 40 mA zijn denk ik?
Ja inderdaad 40 ma hoe kan en mens nu zo stom zijn.
Zijn het insteeklampjes of zijn ze zo gefabriceerd dat ze op een printplaatje
gedraaid kunnen worden met een zwart of andere kleur voetje, (t3?)want het moeten geen insteek zijn althans niet de mijne.
Baseman
4th Gear member

laheije schreef: Zijn het insteeklampjes of zijn ze zo gefabriceerd dat ze op een printplaatje
gedraaid kunnen worden met een zwart of andere kleur voetje, (t3?)want het moeten geen insteek zijn althans niet de mijne.
Het zijn losse lampjes, van glas, exact de maat van de lampjes die er nu in zitten, met draadeind eraan.

De zwarte voetjes bevatten exact deze lampjes, ook met die draadjes, die zijn om dat zwarte voetje heen gewikkeld, haal er eens een uit, en kijk er eens goed naar.
Het losse voetje kan wel hergebruikt worden, deze kan ik helaas niet leveren.
laheije
4th Gear member

Die ik er in geplaats heb die kunnen niet uit het zwarte voetje maar zijn geplaatst met voetje en al.
Dus dat zal niet gaan lukken met jou lampjes, jammer ik had ze graag gekocht.
Baseman
4th Gear member

laheije schreef: Dus dat zal niet gaan lukken met jou lampjes, jammer ik had ze graag gekocht.
We kunnen er lang of kort over discussieren, maar het eerste heeft mijn voorkeur.
Ik heb reeds 3 SC-805 radios gerepareerd, met de door mij genoemde lampjes, naar volle tevredenheid van "de klant".

Het zijn de DE JUISTE lampjes.

Zoek maar eens op www.volvo700vereniging.nl naar lampjes bigfront.
Ik gebruik daar hetzelde alias als hier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”