Pagina 1 van 3

wederom geen turbodruk

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:05
door slayer
Beste leden,

Vorig jaar plots geen turbodruk meer, dat betekent heel langzaam optrekken, probleem was volgens een Volvo specialist een magneetklep. Vervangen. 1 jaar later weer hetzelfde probleem. Weer in de zomer toen het buiten bloedheet was en ik met de auto flink doorreed. Volgens dealer kapotte luchtmassameter, vervangen a 420 euro. Na 2 dagen weer geen turbodruk meer....
Wat nu? Wat zou het kunnen zijn? Waar moet je aan denken?

Ik rij in een T5 versie met 260 pk.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:08
door V70/2.4D/2003
Zitten alle slangen nog wel vast en zijn die nog heel?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:26
door slayer
V70/2.4D/2003 schreef:Zitten alle slangen nog wel vast en zijn die nog heel?
Ik zal dat eens vragen aan de Volvo specialist....


Wie heeft goede ervaringen met welke Volvospecialist of dealer in de buurt van Eindhoven of in Brabant?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:26
door MarioC70
Met die nieuwe zeer dure LM was het goed?
Welk bouwjaar is de Volvo?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:28
door lint
Je kan natuurlijk ook zelf controleren of alle slangen nog heel zijn en vast zitten.

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:35
door slayer
Klopt maar is geen garantie dat ik niets mis met mijn twee linkerhanden.

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:45
door ronin1
heb je helemaal geen turbodruk meer?

Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:46
door slayer
Nee

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:48
door slayer
....vorig jaar na enkele dagen (wachtend op afspraak met dealer) reed de auto weer langzaam aan steeds beter. Toen was het buiten ook weer een stuk koeler.

Geen melding van storing op dashboard

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:49
door ronin1
is hij al uitgelezen?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:51
door slayer
MarioC70 schreef:Met die nieuwe zeer dure LM was het goed?
Welk bouwjaar is de Volvo?
bouwjaar december 2004

Wat bedoel je met: Met die nieuwe zeer duren LM was het goed?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:53
door slayer
ronin1 schreef:heb je helemaal geen turbodruk meer?

Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.
Als ik nu optrek vanuit stilstand dan komt de auto zeeeeer langzaam van zijn plaats, ook al geef ik vol gas.. Pas vanaf 2500 en meer toeren trekt hij een klein beetje sneller op. Ik hoor geen geblaas van de turbo. "

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:55
door slayer
ronin1 schreef:is hij al uitgelezen?
ja, maar ik was daar niet bij: mijn vrouw hoorde een monteur tegen een andere monteur zeggen "dat er iets heel erg in het rood stond..."?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:56
door ronin1
Dan zou ik bij de bron beginnen kijken of de turbo nog goed is en daarna je slangen controleren die van en naar je turbo gaan.

Dan zou ik toch eens vragen wat dat precies was wat ze hadden gezien.

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:57
door slayer
slayer schreef:
ronin1 schreef:is hij al uitgelezen?
ja, maar ik was daar niet bij: mijn vrouw hoorde een monteur tegen een andere monteur zeggen "dat er iets heel erg in het rood stond..."?
dat bleek volgens de monteur te wijzen een kapotte luchtmassameter

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:58
door slayer
slayer schreef:
ronin1 schreef:heb je helemaal geen turbodruk meer?

Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.
Als ik nu optrek vanuit stilstand dan komt de auto zeeeeer langzaam van zijn plaats, ook al geef ik vol gas.. Pas vanaf 2500 en meer toeren trekt hij een klein beetje sneller op. Ik hoor geen geblaas van de turbo. "
Noodloop?

Geplaatst: 18.08.2013 - 21:59
door ronin1
Met een kapotte LMM gaat de turbo echt nog wel draaien hoor. Alleen loopt hij erg onregelmatig maar als je goed gas geeft moet je de turbo gewoon horen.

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:00
door modiniro
De dealer laten uitlezen (VIDA), de foutcodes zullen aangeven wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
Daar komt bij, als er een storing van dit kaliber ontstaat (lijkt me zowel emissie als voertuig veiligheid relevant) zou ik normaliter verwachten dat er ook wat meldingen in het instrumentenpaneel komen (Gele driehoek, infotekst etc). Is dit alles op de achtergrond gebleven ?

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:01
door ronin1
Nogmaals je moet zeker weten wat er uit dat inlees rapport rolt dat is een goed begin voor het zoeken naar de bron.

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:02
door slayer
ronin1 schreef:Dan zou ik bij de bron beginnen kijken of de turbo nog goed is en daarna je slangen controleren die van en naar je turbo gaan.

Dan zou ik toch eens vragen wat dat precies was wat ze hadden gezien.

Zal ik doen. Ik wil graag meekijken, maar dat vinden zij niet leuk.....

Een kapotte turbo is niet waarschijnlijk aangezien de laatste 2 dagen er normaal mee heb kunnen rijden.