Vibraties na vervanging koppeling
Geplaatst: 19.08.2013 - 10:47
Kan iemand me helpen?
Ik heb mijn V70 D5 2.5Diesel (manueel) van 07-2007 van m'n bedrijf overgenomen bij vertrek. De auto had geen problemen behalve dat de koppeling en de remdruk cylinder moesten worden vervangen (bij 220.000KM). Dit werd door Volvo uitgevoerd. Het vliegwiel werd gecontroleerd en was nog OK.
Met de auto is voornamelijk snelweg gereden en werd niet als een sportwagen bereden.
Vlak voor de overname heb ik de wagen regelmatig boven de 140km/u gereden en er was geen enkele trilling. Na zo'n paar duizend kilometer na de reparatie kwam ik er achter dat bij snelheden vanaf 140km/u er een trilling optreed die opbouwt en de carrosserie volledig doet schudden, met een bonkend geluid alsof er een band lek is. Bij snelheden lager dan 140km/u zijn er geen vibraties waarneembaar.
Auto terug naar de garage, testrit uitgevoerd, en nu zouden opeens beide assen (Drive Shaft Assembly L&R) vervangen moeten worden naast rubberen blokken die de verbinding naar de carrosserie verzorgen.
Totale kosten incl. BTW zo`n 1,400 Euro.
Nu heb ik gehoord dat de assen mogelijk niet goed terug geplaatst zouden zijn, wat me niet onaannemelijk lijkt omdat er voordien geen enkel probleem was en ook onder de140KM/u niet.
Heeft iemand hier ervaring mee of een onderbouwde mening over wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Martin
Ik heb mijn V70 D5 2.5Diesel (manueel) van 07-2007 van m'n bedrijf overgenomen bij vertrek. De auto had geen problemen behalve dat de koppeling en de remdruk cylinder moesten worden vervangen (bij 220.000KM). Dit werd door Volvo uitgevoerd. Het vliegwiel werd gecontroleerd en was nog OK.
Met de auto is voornamelijk snelweg gereden en werd niet als een sportwagen bereden.
Vlak voor de overname heb ik de wagen regelmatig boven de 140km/u gereden en er was geen enkele trilling. Na zo'n paar duizend kilometer na de reparatie kwam ik er achter dat bij snelheden vanaf 140km/u er een trilling optreed die opbouwt en de carrosserie volledig doet schudden, met een bonkend geluid alsof er een band lek is. Bij snelheden lager dan 140km/u zijn er geen vibraties waarneembaar.
Auto terug naar de garage, testrit uitgevoerd, en nu zouden opeens beide assen (Drive Shaft Assembly L&R) vervangen moeten worden naast rubberen blokken die de verbinding naar de carrosserie verzorgen.
Totale kosten incl. BTW zo`n 1,400 Euro.
Nu heb ik gehoord dat de assen mogelijk niet goed terug geplaatst zouden zijn, wat me niet onaannemelijk lijkt omdat er voordien geen enkel probleem was en ook onder de140KM/u niet.
Heeft iemand hier ervaring mee of een onderbouwde mening over wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Martin