Ja ik heb weer wat.
Het viel me de laatst op dat mijn 480 Turbo niet helemaal lekker liep (af en toe overslaan).
Dus heb ik de Stobe maar weer uit de kast gehaald om effe te checken of mijn ontsteking wel goed op tijd stond. (is een kleine moeite nietwaar) Maar die stond dus helemaal goed. Toen heb ik de verdeelkap er maar eens afgeschroefd. Die zag er dus helemaal niet uit. Helemaal vol met vet en rommel. Eenmaal schoongemaakt zag ik dat de rotor en de kontakten helemaal ingebrand waren. maar ik heb wel gelijk het euvel gevonden (denk ik) de olie keering die achter de rotor zit is dus lek. Nu is mijn vraag dan ook, is dit makkelijk zelf te doen of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig. en wat moet ik dan allemaal demonteren. (ik heb nog geen werkplaatshandboek maar dat komt nog wel)
Graag jullie reactie.
Gr
Freek :?:
Oliekeering
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
De keerring van je nokkenas is niet zo moeilijk. Je hebt alleen wel een stempel nodig als je het goed wil doen, dit is een soort ring met opstaand randje om de keerring te beschermen bij het er in tikken.
maar als je heel voorzichtig doet bij het monteren kan het ook zonder, kijk wel hoe de oude zat qua diepte.
Suc6
maar als je heel voorzichtig doet bij het monteren kan het ook zonder, kijk wel hoe de oude zat qua diepte.
Suc6
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
ok bedankt voor de info. ik heb geen stempel maar daar verzin ik wel iets op.
Gr
Freek :twisted:
Gr
Freek :twisted:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
een dop van de doppendoos doet wonderen
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
He Wim,
Zoiets had ik ook al in gedachten. Bedankt voor het mee denken.
Gr
Freek
Zoiets had ik ook al in gedachten. Bedankt voor het mee denken.
Gr
Freek