In tegenstelling tot velen ben ik nog steeds verknocht aan het luisteren naar de radio tijdens mijn ritten. De CD, USB en weet ik veel wat voor mogelijkheden er nog meer te gebruiken zijn laat ik voor lief.
Nu heb ik vwb Q-Music en Radio 538 een kraakhelder ontvangst door het gehele land heen maar mijn andere favorieten, Skyradio, Veronica, SlamFM en het regionale 8FM komen met flink wat gekraak de auto binnen.
Mijn lokale dealer ( niet gekocht daar maar voor zoiets kleins ga ik geen 2 uur rijden ) gaf aan dat het niet verholpen kon worden.
De dealer waar ik hem gekocht heb heeft wat aan de instellingen veranderd en dat scheen even te helpen totdat ik de grote rivieren weer overstak om in de provincie te komen. Men neemt de klacht serieus en binnenkort sta ik er voor mijn eerste beurt maar ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van anderen die niet alleen in de randstad rijden maar ook in bv Gelderland, Brabant en Noord-Limburg.
Mijn voorgaande auto's hebben mij qua ontvangst nooit teleurgesteld en daar zaten modellen bij die het niveau van dit nieuwe model V40 echt niet bereiken.
Ik hoor dus graag van jullie!
Radio ontvangst V40 2012
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Staat je RDS wel aan?
Ik weet niet of je dat Überhaupt uit kunt zetten
Ik weet niet of je dat Überhaupt uit kunt zetten

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Radio ontvangst in de V40 vind ik idd minder dan in mijn vorige auto's. Bij de parkeergarage op kantoor valt het radiosignaal al weg bij het binnenrijden. 'Buiten' echter geen problemen met Skyradio, Radio1/2/3. Zie ook opmerking van Ben.
Als je bij mindere ontvangst, de voorkeurzender van het betreffende station opnieuw indrukt, wordt de kwaliteit dan beter (omschakelen op andere frequentie)?
Grt, Koen
Als je bij mindere ontvangst, de voorkeurzender van het betreffende station opnieuw indrukt, wordt de kwaliteit dan beter (omschakelen op andere frequentie)?
Grt, Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
- HakanC
- 3rd Gear member
AF functie wel aan in het Menu?
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- danceplaza
- 2nd Gear member
heb het de laatste tijd ook, met verschillende radio zenders, toch maar eens kijken of iets los zit.
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
-
- 2nd Gear member
Wat v40_ks voorstelde heb ik idd ook al meerdere malen geprobeerd maar zonder resultaat. Het opnieuw indrukken van de voorkeurszender bedoel ik dus.
Ik ben er dus mee bij 2 dealers geweest, de één zegt er niets aan te kunnen doen en laat het daarbij, de ander past de instellingen aan ( wat HakanC bedoelt maar zonder resultaat ) en geeft aan dat als het zo blijft men de melding bij Volvo Nederland neer gaat leggen.
In de buurt van Rotterdam heb ik overal kraakhelder ontvangst maar zak ik af naar het zuiden dan verslechtert het met de kilometer. Het maakt dan ook niet uit of ik in de stad of op de snelweg rij.
Wat ik in korte tijd wel geleerd heb is dat er tussen de Volvo dealers onderling veel verschil zit in de servicegraad!
Ik ben er dus mee bij 2 dealers geweest, de één zegt er niets aan te kunnen doen en laat het daarbij, de ander past de instellingen aan ( wat HakanC bedoelt maar zonder resultaat ) en geeft aan dat als het zo blijft men de melding bij Volvo Nederland neer gaat leggen.
In de buurt van Rotterdam heb ik overal kraakhelder ontvangst maar zak ik af naar het zuiden dan verslechtert het met de kilometer. Het maakt dan ook niet uit of ik in de stad of op de snelweg rij.
Wat ik in korte tijd wel geleerd heb is dat er tussen de Volvo dealers onderling veel verschil zit in de servicegraad!

-
- 3rd Gear member
Is me ook al opgevallen. Sommige zenders doen het overal goed en springen automatisch naar een betere/sterkere frequentie. Maar dat geldt niet voor alle zenders. Veronica en BNR worden minder en pikken geen nieuwe frequentie op.
Mijn V40: D2 Summum
-
- 2nd Gear member
Vandaag bij de dealer geweest voor de 2e beurt. Men gaat wat nieuwe onderdelen bestellen om te vervangen zodat de ontvangst moet gaan verbeteren. Schijnbaar zit het probleem in de achterruit. Er waren diverse klachten bij Volvo Nederland binnen gekomen dat men er serieus naar gekeken heeft en met een oplossing is gekomen.
Word volgende week gedaan, ik kon niet eerder. Ben benieuwd!
Word volgende week gedaan, ik kon niet eerder. Ben benieuwd!
-
- Starter
ik heb er ook last van, heb zelfs zitten denken om een DAB+ ontvanger te kopen en deze via bluetooth te verbinden met mediacenter.
Alleen heb ik deze nog niet kunnen vinden.
Alleen heb ik deze nog niet kunnen vinden.
Volvo V40 D2 Caspian Blue Intro Line 17"; Premium sound
- Voskuh
- 2nd Gear member
Ik heb deze week gereden van rotterdam naar roermond, maar heb geen problemen met de ontvangst ..
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- 2nd Gear member
Voskuh schreef:Ik heb deze week gereden van rotterdam naar roermond, maar heb geen problemen met de ontvangst ..
Het ligt er ook aan naar welke zender je luistert. Bij mij zijn het Veronica, Skyradio, 8FM ( Brabantse zender ) en SlamFM die problemen geven. Of Radio 2 en 3 het doen weet ik bv niet want die heb ik nooit aan staan.
Het zou ook kunnen dat mensen met een R-design een betere antenne ingebouwd hebben gekregen

- reingraat
- 2nd Gear member
Heeft er al iemand ervaringen met het DAB+ systeem?
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
- Voskuh
- 2nd Gear member
Ik heb haast alle zenders geprobeerd, geen probleem. Afgezien van zenders die in het diepe zuiden niet te ontvangen zijnLHillen schreef:Voskuh schreef:Ik heb deze week gereden van rotterdam naar roermond, maar heb geen problemen met de ontvangst ..
Het ligt er ook aan naar welke zender je luistert. Bij mij zijn het Veronica, Skyradio, 8FM ( Brabantse zender ) en SlamFM die problemen geven. Of Radio 2 en 3 het doen weet ik bv niet want die heb ik nooit aan staan.
Het zou ook kunnen dat mensen met een R-design een betere antenne ingebouwd hebben gekregen
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- 2nd Gear member
Reed vandaag van Nijmegen naar Utrecht en 538 stoorde toch wel erg vaak.
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
- Voskuh
- 2nd Gear member
Vandaag weer geprobeerd van Rotterdam naar Vlissingen, echt geen problemen.
Afgezien van Freshfm die daar niet ontvangen kan worden.
Maar radio 1, bnr, 3fm, 538, slamfm, sky etc etc, geen probleem.
Afgezien van Freshfm die daar niet ontvangen kan worden.
Maar radio 1, bnr, 3fm, 538, slamfm, sky etc etc, geen probleem.
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- remmm
- 5th Gear member
Mijn collega heeft een nieuwe v40 en had helemaal geen ontvangst meer en de dealer heeft nog grootse moeite gehad om het te fixen.. Meerdere malen auto weg geweest... Het is nu eindelijk verholpen, ik dacht een softwareprobleem ik zal morgen eens informeren.
-
- 2nd Gear member
Ben heel benieuwd!remmm schreef:Mijn collega heeft een nieuwe v40 en had helemaal geen ontvangst meer en de dealer heeft nog grootse moeite gehad om het te fixen.. Meerdere malen auto weg geweest... Het is nu eindelijk verholpen, ik dacht een softwareprobleem ik zal morgen eens informeren.
-
- 2nd Gear member
Zo, alles is vervangen maar het probleem is alleen maar groter geworden. Had ik eerst Skyradio met gekraak, nu heb ik Skyradio met WDR2, Radio8FM en 538 er tussendoor, allemaal op de frequentie van Sky.
Ook Radio8FM is slechter geworden, 538 die nooit stoorde kraakt nu ook af en toe, SlamFm is waardeloos en Veronica sla ik maar over.
De dealer gebeld, technisch gezien was dit het enige wat ze konden doen. Klantenservice Beesd gebeld, zij nemen verdere actie via dealer en fabriek. Dat was maandag 14 oktober, ben benieuwd, ik begin er nu toch wel een beetje zout van te worden. Het was de bedoeling om hem 3 a 4 jaar te rijden maar dat gaat toch niet op deze manier gebeuren!
Ook Radio8FM is slechter geworden, 538 die nooit stoorde kraakt nu ook af en toe, SlamFm is waardeloos en Veronica sla ik maar over.
De dealer gebeld, technisch gezien was dit het enige wat ze konden doen. Klantenservice Beesd gebeld, zij nemen verdere actie via dealer en fabriek. Dat was maandag 14 oktober, ben benieuwd, ik begin er nu toch wel een beetje zout van te worden. Het was de bedoeling om hem 3 a 4 jaar te rijden maar dat gaat toch niet op deze manier gebeuren!