Hallo allen,
vd week een hele rare en gevaarlijke ervaring gehad.
moest plotseling in een bocht(!) stevig remmen en op dat moment reageerde het stuur niet meer. kon dus niet meer corrigeren!
enige optie was:
rem los, corrigeren en weer remmen. was NIET leuk...
weet iemand wat dit zou kunnen zijn??
lijkt wel of beide hydraulische systemen elkaar blokkeren/beinvloeden.
gebeurd heel incidenteel maar mag gewoon niet....
ik hoor het graag.
Marino
stuur lijkt te blokkeren bij hard remmen
- lint
- Geartronic member
Dat is een vervelende ervaring geweest zo te lezen,
Het zijn echter 2 systemen die onafhankelijk van elkaar werken.
Door het harde remmen kan er meer kracht nodig zijn om te sturen maar je moet altijd kunnen blijven sturen bij hard remmen.
Het ASB systeem werkt wel goed?
Het zijn echter 2 systemen die onafhankelijk van elkaar werken.
Door het harde remmen kan er meer kracht nodig zijn om te sturen maar je moet altijd kunnen blijven sturen bij hard remmen.
Het ASB systeem werkt wel goed?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- De_Duuc
- 2nd Gear member
heb het ABS-systeem nog niet zover getest dat het nodig was.
zal het vanmiddag uittesten.
is echt een hele K.. ervaring, doordat ik het al een keer heb gehad wist ik wat me te doen stond. als dit bij mijn vrouw of zoon was opgetreden weet ik niet wat er gebeurd zou zijn.
AANVULLING:
na bezoek aan een andere garage is hoogstwaarschijnlijk de stuurpomp defect...
heb deze auto nu 4 maanden kan wederom terug naar de dealer, heb gelukkig nog garantie. is mijn 1e Volvo, dus het gevoel moet nog komen wat jullie allemaal hebben
Staat voor mijn gevoel vaker bij de dealer dan dat ik ermee rij... mag jammer genoeg geen dealer noemen.
(ik woon wel lekker centraal in NL
)
remmenproef gedaan, auto remt echt zeer hard zonder dat de wielen blokkeren. stopt echt zeer rap dus de remmen werken zeer goed, heb ze nog niet kunnen laten blokkeren.
zal het vanmiddag uittesten.
is echt een hele K.. ervaring, doordat ik het al een keer heb gehad wist ik wat me te doen stond. als dit bij mijn vrouw of zoon was opgetreden weet ik niet wat er gebeurd zou zijn.
AANVULLING:
na bezoek aan een andere garage is hoogstwaarschijnlijk de stuurpomp defect...
heb deze auto nu 4 maanden kan wederom terug naar de dealer, heb gelukkig nog garantie. is mijn 1e Volvo, dus het gevoel moet nog komen wat jullie allemaal hebben

Staat voor mijn gevoel vaker bij de dealer dan dat ik ermee rij... mag jammer genoeg geen dealer noemen.
(ik woon wel lekker centraal in NL

remmenproef gedaan, auto remt echt zeer hard zonder dat de wielen blokkeren. stopt echt zeer rap dus de remmen werken zeer goed, heb ze nog niet kunnen laten blokkeren.
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
- De_Duuc
- 2nd Gear member
hoi Rob,robert31 schreef:En?
Al wat bekend??
Grt Rob
heb sinds donderdag een nieuwe stuurpomp maar op de weg terug naar huis gebeurde het nog een keer.
ga nu maandag naar een andere vestiging (dichterbij huis en werk) en daar gaan ze opnieuw ernaar kijken.
vd week de banden omgezet van voor naar achteren en het geluid in de bochten is nu stuk minder, dus dat is een verbetering.
nu nog een veerpootbrug en dan bijna klaar... heb jij een stalen of een aluminiumbrug?
zie op MP alleen een aluminium variant maar weet niet of die stijf genoeg is.
was gezellig vorige week

Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
- De_Duuc
- 2nd Gear member
bij de andere vestiging te H de auto achtergelaten.. kreeg na een paar uur de melding dat de auto gemaakt was. had ze al diverse keren zien rijden, eerst met 1 monteur en later met 2 monteursrobert31 schreef:En?
Al wat bekend??
Grt Rob

auto opgehaald en gevraagd nd oorzaak...en wat schetst mijn stomme verbazing..bleek aan de stuurpomp te liggen!!
Ze hebben er een nieuwe stuurpomp opgezet!
gelijk gevraagd wat ze dan wel in U gedaan hebben????? want daar wisten ze me te vertellen dat dat het probleem was. blijkt dat ze dat dus NIET vervangen hebben... GR#@$%^^ :buzzsaw:
lang leve de dealers...
- De_Duuc
- 2nd Gear member
Ja leuk he,tip schreef:Slordig en bovendien levensgevaarlijk!
dit is mijn eerste Volvo ervaring

- De_Duuc
- 2nd Gear member
I knowCzeventig schreef:Inderdaad sh#t.
Maar ja, nu kan het genieten beginnen.
En geloof me, het is een heerlijke auto om mee te rijden.