Mijn Volvo S40

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Guestuser

Beste Volvokenners,

Sinds kort bezit ik een S40 van juli 1999. Na wat speurwerk kwam ik op Wikipedia erachter dat ik (misschien) gelukkig een echte Volvo motor in mijn S40 heb liggen. Op RDW werd aangegeven 1783 CC inhoud en 122 PK. Deze wagen heeft werkende airco, cruisecontrol, half leder, een mooi beschaafd kofferklepspoilertje en 180.0000 kilometers. De auto rijd heerlijk, voelt veilig en echt als een auto aan. Wat een ruimte!

Een aantal vragen heb ik nu: wie weet mij te vertellen wanneer de riem plus toebehoren vervangen dient te worden? Laatste keer was bij 111.000 kilometer en stand nu dus 180.000.

Wie heeft een advies of tip met betrekking tot vervanging van de schokdempers (rondom). Moet dit met veren en al? Wat voor type moet of kan er op? Weet iemand een goed en betrouwbaar adres in het Oosten des lands (Achterhoek, regio Doetinchem/Zutphen/Winterswijk). De auto gaat in bebouwde kom over drempels en gaatjes niet zonder geluid over deze zaken heen, klinkt niet helemaal lekker.

Waar moet ik verder op letten bij dit model auto? (afgezien dat moeders de vrouw er af en toe in rijd maar dat is ingekalculeerd risico) :lol: Is voor mij de eerste keer een Volvo in mijn leven en ja, dat is mooi rijden!

Hartelijke groet,

Erwinnaar.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Welkom!

Vwb de schokbrekers; is er reden om die te willen vervangen? Kwaad kan het nooit maar het is ene beste kostenpost. Beter is het om ook de veren te vervangen, die hebben immers dezelfde aantal bewegingen gemaakt als de dempers.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Guestuser

De auto 'rammelt' aan de voorkant nogal vooral bij klinkerwegen of drempels. Of mooi asfalt niet. Vind het niet des Volvo's!
dutchlimits
5th Gear member

De schokdempers maken geen lawaai als ze lek zijn, dan duikt de auto, druk met je gewicht op de auto (motorkap bijvoorbeeld) en haal je gewicht er in 1x vanaf. De auto mag dan niet door blijven veren als een boot maar moet direct dempen. Wat wel kan rammelen zijn rubbertjes die versleten zijn, meestal zijn het je stabilisator stangetjes, erg makkelijk te vervangen en een stuk goedkoper dan schokbrekers (jammer van je geld als je het onnodig vervangt)
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
dutchlimits
5th Gear member

Distributieriem moet om de 120.000km
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Guestuser

dutchlimits schreef:Distributieriem moet om de 120.000km
Dan kan die nog dus 60.000 km mee! Met een Mitsubishi blok was het anders naar ik begrepen heb.

Dank voor de reactie.
Guestuser

dutchlimits schreef:De schokdempers maken geen lawaai als ze lek zijn, dan duikt de auto, druk met je gewicht op de auto (motorkap bijvoorbeeld) en haal je gewicht er in 1x vanaf. De auto mag dan niet door blijven veren als een boot maar moet direct dempen. Wat wel kan rammelen zijn rubbertjes die versleten zijn, meestal zijn het je stabilisator stangetjes, erg makkelijk te vervangen en een stuk goedkoper dan schokbrekers (jammer van je geld als je het onnodig vervangt)
Zoals u het aangeeft zijn het dan niet de dempers, de auto blijft niet veren.
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Beste erwinnaar,

Met een S40 uit 1999 zit je hier eigenlijk in het verkeerde topic.
Je moet hier zijn: http://www.volvoforum.nl/viewforum.php?f=14
Daar weten ze veel meer van jouw model.

Veel plezier met je S40! Dat blijft ook nog steeds een mooie Volvo.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”