De Smurf

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Mike Philippens
3rd Gear member

Het wordt een beetje ordinair onderhand, maar ook ik heb een V40 D2 R-Design in perriwinkle blue laten bestellen door de LM. Een beetje eerder dan de bedoeling was, want ik ben eigenlijk pas in januari aan de beurt. Maar ik heb het voor elkaar gekregen dat ze mijn C30 eerder innemen en in december mijn Smurf uitleveren. Redelijk uniek om in december een nieuwe leaseauto in ontvangst te mogen nemen ;)

Dit is het uiteindelijk geworden:
V40 D2 R-Design Plus Line & Business Pack Pro
Rebel Blue
Premium Sound Multimedia
Keyless drive + Alarm
Verwarmde stoelen
Verwarmde voorruit
Instelbare stuurbekrachtiging
Verlichtingspack 2
Laadvloer met 2 nivo's

Ik dub er nog over om de achterruit en ruitjes achter te laten tinten. Niet gitzwart, want ik wil ook nog fatsoenlijk door die ruiten kunnen kijken in het donker. Heeft iemand nog tips voor een goed adres? Wat kost zoiets ongeveer?

Ik had eerst gedacht om dat Connected Touch te nemen, maar ik heb dat gecancelled. Het is niet wat ik ervan verwacht had en de belangrijkste functionaliteit (voor mij dan), de navigatie hangt er een beetje bij. Het is alsof je een losse navi hebt, en dan wil ik eigenlijk een TomTom.
Dus het wordt even kijken of ik uit de voeten kan met RTI, en anders koop ik een losse TomTom. Misschien niet het mooiste, maar ik heb geen navigatie voor de sier; het moet goed werken. En ik heb me de afgelopen 4 jaar al genoeg geërgerd aan die Volvo Portable crap van Garmin.

Evengoed ben ik erg in mijn nopjes met het vooruitzicht om in De Smurf te gaan rijden, ook al is het een ordinaire auto aan het worden ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
guidov
2nd Gear member

Mike Philippens schreef:Het wordt een beetje ordinair onderhand, maar ook ik heb een V40 D2 R-Design in perriwinkle blue laten bestellen door de LM. Een beetje eerder dan de bedoeling was, want ik ben eigenlijk pas in januari aan de beurt. Maar ik heb het voor elkaar gekregen dat ze mijn C30 eerder innemen en in december mijn Smurf uitleveren. Redelijk uniek om in december een nieuwe leaseauto in ontvangst te mogen nemen ;)

Dit is het uiteindelijk geworden:
V40 D2 R-Design Plus Line & Business Pack Pro
Rebel Blue
Premium Sound Multimedia
Keyless drive + Alarm
Verwarmde stoelen
Verwarmde voorruit
Instelbare stuurbekrachtiging
Verlichtingspack 2
Laadvloer met 2 nivo's

Ik dub er nog over om de achterruit en ruitjes achter te laten tinten. Niet gitzwart, want ik wil ook nog fatsoenlijk door die ruiten kunnen kijken in het donker. Heeft iemand nog tips voor een goed adres? Wat kost zoiets ongeveer?

Ik had eerst gedacht om dat Connected Touch te nemen, maar ik heb dat gecancelled. Het is niet wat ik ervan verwacht had en de belangrijkste functionaliteit (voor mij dan), de navigatie hangt er een beetje bij. Het is alsof je een losse navi hebt, en dan wil ik eigenlijk een TomTom.
Dus het wordt even kijken of ik uit de voeten kan met RTI, en anders koop ik een losse TomTom. Misschien niet het mooiste, maar ik heb geen navigatie voor de sier; het moet goed werken. En ik heb me de afgelopen 4 jaar al genoeg geërgerd aan die Volvo Portable crap van Garmin.

Evengoed ben ik erg in mijn nopjes met het vooruitzicht om in De Smurf te gaan rijden, ook al is het een ordinaire auto aan het worden ;)
De ramen achteraf laten tinten is even duur en
Misschien nog duurder dan af fabriek.
Af fabriek ziet er netter uit, daar je dan geen witte randjes van het plakken ziet.
Het enige wat een voordeel kan zijn, is dat het een achteraf accessoire wordt, dit heeft dan voordelen voor de bijtelling.

Laatste tip. Ik zou het wel
Meenemen in je leasebedrag, daar je dan (zolang je leasecontract loopt) garantie op het plaksel, mocht deze kapot gaan.

Ik zelf ben voor de tint af fabriek gegaan incl sunblinds. Dit bevalt me super, ook 's avonds.
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
Walter
Geartronic member
Contacteer:

als jij witte randen ziet van het plakken, dan moet degene die dat gedaan heeft terug naar school... Een tinter die zichzelf respecteert, plakt het echt wel op een manier dat je het verschil niet ziet.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Tankiej
3rd Gear member

Walter schreef:als jij witte randen ziet van het plakken, dan moet degene die dat gedaan heeft terug naar school... Een tinter die zichzelf respecteert, plakt het echt wel op een manier dat je het verschil niet ziet.
Inderdaad, dan is het gewoon niet goed gedaan als je dat ziet.

Ik twijfel er over om alleen de achterruit te laten tinten. Ik vind het niet mooi als de zijruiten achter wel getint zijn, maar de zijruiten voor niet. Dan lijkt het net alsof ze de helft vergeten zijn.. Dus ik heb het niet af fabriek laten doen. Maar misschien achteraf alleen achter nog :)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

je kunt bij achteraf zelf kiezen hoe donker je het hebben wilt. Dus dat kan ook lichter, dan is het contrast met voor minder.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Paul
Geartronic member

En ook voordeel het kan er weer af...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
beschuitfluiter
2nd Gear member

Als je nog een goed adres wilt:
http://www.glascoatingsomeren.nl/
zijn zo'n beetje de beste die er zijn
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless
07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire
2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive
1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d
1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d
1988 VW Polo coupe 1.0
Summum
6th Gear member

Ik heb het door de dealer laten doen bij aflevering. Inderdaad in een iets minder donkere variant dan af-fabriek. Reken op zo'n € 500-600.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
zakraket
4th Gear member

Dat is wel héél erg veel geld, phew... :|

Van buiten is het erg donker die fabrieksgetinte achterramen, maar van binnen valt het best mee.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
robbertos
2nd Gear member

Zonneschermen er tegen aan i.c.m. af fabriek tinten en hij is goed donker!
Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren

Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
beschuitfluiter
2nd Gear member

Ik heb mijn V40 ook met affabriek getinte achterpartij. Ben benieuwd.
Heb er inmiddels al genoeg zien rond rijden en vind het wel mooi zo.
Vooral icm een witte of zwarte lak
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless
07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire
2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive
1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d
1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d
1988 VW Polo coupe 1.0
spacewagon
3rd Gear member

beschuitfluiter schreef:Ik heb mijn V40 ook met affabriek getinte achterpartij. Ben benieuwd.
Heb er inmiddels al genoeg zien rond rijden en vind het wel mooi zo.
Vooral icm een witte of zwarte lak
Vind ik ook! Ik heb ook getinte ruiten, optie af fabriek (onderdeel van Dynamic Line). Bewust gekozen omdat ik vind dat het mooier is in combinatie met een zwart glazen dak en witte lak. Eigenlijk hoort het gewoon zo :-).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn V40: D2 Summum
IV39
4th Gear member

Walter schreef:als jij witte randen ziet van het plakken, dan moet degene die dat gedaan heeft terug naar school... Een tinter die zichzelf respecteert, plakt het echt wel op een manier dat je het verschil niet ziet.
Volgend mij zie je wel verschil op de achterruit door de achterruitverwarming. Deze is beter zichtbaar bij achteraf tinten.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Prx
2nd Gear member

Ik heb mijn ramen achteraf laten tinten (wel meebesteld als accessoire) en dat kostte 350 euro.
Volvo V40 D2 Momentum - Ice White - Introline - Panoramadak - Verwarmbare voorstoelen/achterbank/voorruit - Verlichtingspack 2
Afbeelding

Volkswagen Polo BlueMotion
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik ga de opties eens bestuderen. Het hoeft niet superdonker. Achterklepraam mag best wel donker, maar de ruitjes opzij achter mogen laten we zeggen max 50% zijn. Donker zat. Het is geen pimp mobile... ;) En dan ook nog zo'n zonneband op de voorruit. Dat lijkt me wel lekker.
Afbeelding
Black kiwi
2nd Gear member

Ik had bij het bestellen van de auto geen budget meer over voor getinte ramen. Heb een goedkope achteraf oplossing gekozen: zelf de Volvo sunblinds gekocht, waren 50% korting dus nog €130.-

Voordeel: best goedkoop, vanaf een paar meter ziet het er gewoon uit als redelijk-geblindeerde-ruiten, eventueel snel weer te verwijderen (en door te verkopen?).
Nadeel: not the real thing, zelf portemonnee trekken.

Volgens mij was het geen slechte keuze om de Connected Touch achterwege te laten. 'Mijn' dealer was er behoorlijk negatief over.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Mike Philippens
3rd Gear member

Black kiwi schreef:Ik had bij het bestellen van de auto geen budget meer over voor getinte ramen. Heb een goedkope achteraf oplossing gekozen: zelf de Volvo sunblinds gekocht, waren 50% korting dus nog €130.-
Is ook een optie. Kijken of ik er ook wat van af kan tikken ;)
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van 'mijn' dealer met de mededeling dat ie de order van de leasemaatschappij heeft gekregen. Dat is een meevaller, want ik had daar al niet meer op gerekend. De lm heeft met de C30 indertijd laten zien dat ze liever met haar vriendjes van Broekhuis zaken doet. Ze hebben toen mijn dealer geen echte kans gegeven, en daar was ik niet over te spreken. Ik heb dat deze keer benadrukt, en het heeft geholpen. Dát en de pitbull die net bij mijn dealer werkt. Die beloofde dat ie ze niet met rust zou laten, en hij heeft het voor elkaar!

Altijd fijn om bij je eigen dealer terecht te kunnen. Veel plezier heeft Broekhuis niet gehad van die C30, want ze hebben wel flinke korting kunnen geven, maar ik ben niet een keer bij ze geweest voor onderhoud. Dus de echte omzet heeft mijn dealer in Gorinchem gehad. Die is nu dubbel blij, want ze hebben én een auto verkocht én het onderhoud.
Afbeelding
Fulaks
6th Gear member

@Mike Philippens : zijn er al flauwe grapjes gemaakt over je leeftijd volgens het forum ?

Hulde voor je keuze van het Swedish Racing Green !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Mike Philippens
3rd Gear member

Fulaks schreef:@Mike Philippens : zijn er al flauwe grapjes gemaakt over je leeftijd volgens het forum ?
Zolang de pliesie erin trapt vind ik dat helemaal niet erg... ;)
Hulde voor je keuze van het Swedish Racing Green !
Dank!
Plaats reactie

Terug naar “V40”