verkeersbord herkenning

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
rebride
2nd Gear member

hallo,

kan iemand mij vertellen of verkeersbordherkenning een optie is of dit standaard in de navigatie zit?

en werkt dit ook als je de navigatie uit hebt?
reingraat
2nd Gear member

Optie (helaas)
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Timmy
3rd Gear member

Nee, dat is een optie. Het is onderdeel van het Driver Support Line of optie 769 (a 850 Euro).
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
spacewagon
3rd Gear member

En het staat los van de navigatie.
Mijn V40: D2 Summum
TheSaint77
2nd Gear member
Contacteer:

Bij moeite met lezen kun je beter langs Pearl gaan. Goedkoper :-) (Geintje)
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
V40-D2
2nd Gear member

Als je deze otpie niet neemt, dan geeft jouw navigatie aan wat de max snelhied op de weg is volgens de kaart. (klopt niet altijd)

Neem je deze optie wel, dan zie je in het scherm met snelhied/rpm welk bord hij het laatst heeft gezien.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
spacewagon
3rd Gear member

V40-D2 schreef:Als je deze otpie niet neemt, dan geeft jouw navigatie aan wat de max snelhied op de weg is volgens de kaart. (klopt niet altijd)

Neem je deze optie wel, dan zie je in het scherm met snelhied/rpm welk bord hij het laatst heeft gezien.
En dat is dan niet alleen de snelheidslimiet, maar ook begin/einde inhaalverbod, begin/einde autoweg, begin/einde snelweg, begin/einde woonerf, einde alle verboden.
TheSaint77
2nd Gear member
Contacteer:

spacewagon schreef:
V40-D2 schreef:Als je deze otpie niet neemt, dan geeft jouw navigatie aan wat de max snelhied op de weg is volgens de kaart. (klopt niet altijd)

En dat is dan niet alleen de snelheidslimiet, maar ook begin/einde inhaalverbod, begin/einde autoweg, begin/einde snelweg, begin/einde woonerf, einde alle verboden.
Mooie veiligheidsoptie. Direct doen.
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
tameroro
1st Gear member

zou je deze optie ( verkeersbordherkenning ) ook later kunnen inbouwen. Lijkt mij achteraf toch wel handig.
En zo ja ... kost dat
V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
spacewagon
3rd Gear member

Het is in ieder geval niet als officieel accessoire te vinden op de Volvo website.
OGA244
8th Gear member

dat kan niet, de sensor van de adaptive cruise control/collision warning leest die borden, mis je de sensor mis je de mogelijkheid
Tankiej
3rd Gear member

OGA244 schreef:dat kan niet, de sensor van de adaptive cruise control/collision warning leest die borden, mis je de sensor mis je de mogelijkheid
En die is weer niet mogelijk voor de D2 14% uitvoering.. :P

Maar zit de camera van de verkeersbordherkennig niet achter/boven de binnenspiegel, net als de city safety camera? Dat lijkt mij eerlijk gezegd een logischere plaats, gezien de hoogte van verkeersborden.
OGA244
8th Gear member

Wie zegt dan dat die daar niet zit?
Er zit een laseroog achter de spiegel maar ook een radar"oog" achter de grille, de uitkomst van die 2 units zorgt in voorkomende gevallen voor full auto brake
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat
Volvo for life
IkeV70
5th Gear member

bart simpson schreef:Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat
Inderdaad,
en sommige dealers zouden beter hun best moeten doen om hun klanten voor te lichten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Tankiej
3rd Gear member

OGA244 schreef:Wie zegt dan dat die daar niet zit?
Er zit een laseroog achter de spiegel maar ook een radar"oog" achter de grille, de uitkomst van die 2 units zorgt in voorkomende gevallen voor full auto brake
Ah ja, mijn fout. Had alleen in gedachten dat ACC werkt met de radar achter de grill :)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

IkeV70 schreef:
bart simpson schreef:Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat
Inderdaad,
en sommige dealers zouden beter hun best moeten doen om hun klanten voor te lichten.
misschien heb je daar een punt, maar een klant met specifieke wensen mag deze wel kenbaar maken, in het voortraject krijgt een klant een folder, mogelijk ook een offerte, er is toch sprake van een dialoog en menig klant geeft daarin verrekte weinig informatie af
Volvo for life
LightStar
4th Gear member

Ik heb destijds zeer uitgebreid de folder gelezen (offerte is dan ook 3x aangepast....) en ik wist precies wat ik kreeg en wat niet.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
LHillen
2nd Gear member

OGA244 schreef:Wie zegt dan dat die daar niet zit?
Alleen bij een 'noodsituatie' met een snelheid van de Volvo van minder dan 50 km/pu.
En voorafgegaan door een akoestisch signaal en een rode 'balk' die op de voorruit geprojecteerd word.

Ik heb het één keer gehad, de Volvo vond dat ik te dicht bij een auto kwam toen ik slalommend door de straat reed omdat men aan beide kanten geparkeerd had. Niet dat hij meteen stilstond maar hij remde wel sterk af met alle bijkomende signalen, van een noodstop was dus geen sprake maar de ingreep was wel goed voelbaar, een vreemde ervaring, zeker omdat ik hem niet verwacht had, ik reed net 35-40 in zijn 3. Maar goed, een mij bekende straat met duidelijk zichtbare obstakels, misschien vertrouwde de auto mijn rijkunsten niet.
Ik vind het wel een extra zekerheidje!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ LHillen, nu heb jij het over city safety, met collisionwarning heb je full auto brake bij aanmerkelijk hogere snelheden dan 50km/uur
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V40”