Pagina 1 van 2

verkeersbord herkenning

Geplaatst: 31.08.2013 - 17:27
door rebride
hallo,

kan iemand mij vertellen of verkeersbordherkenning een optie is of dit standaard in de navigatie zit?

en werkt dit ook als je de navigatie uit hebt?

Geplaatst: 31.08.2013 - 17:50
door reingraat
Optie (helaas)

Geplaatst: 01.09.2013 - 13:01
door Timmy
Nee, dat is een optie. Het is onderdeel van het Driver Support Line of optie 769 (a 850 Euro).

Geplaatst: 01.09.2013 - 22:03
door spacewagon
En het staat los van de navigatie.

Geplaatst: 01.09.2013 - 23:21
door TheSaint77
Bij moeite met lezen kun je beter langs Pearl gaan. Goedkoper :-) (Geintje)

Geplaatst: 02.09.2013 - 09:59
door V40-D2
Als je deze otpie niet neemt, dan geeft jouw navigatie aan wat de max snelhied op de weg is volgens de kaart. (klopt niet altijd)

Neem je deze optie wel, dan zie je in het scherm met snelhied/rpm welk bord hij het laatst heeft gezien.

Geplaatst: 02.09.2013 - 13:56
door spacewagon
V40-D2 schreef:Als je deze otpie niet neemt, dan geeft jouw navigatie aan wat de max snelhied op de weg is volgens de kaart. (klopt niet altijd)

Neem je deze optie wel, dan zie je in het scherm met snelhied/rpm welk bord hij het laatst heeft gezien.
En dat is dan niet alleen de snelheidslimiet, maar ook begin/einde inhaalverbod, begin/einde autoweg, begin/einde snelweg, begin/einde woonerf, einde alle verboden.

Geplaatst: 05.09.2013 - 23:59
door TheSaint77
spacewagon schreef:
V40-D2 schreef:Als je deze otpie niet neemt, dan geeft jouw navigatie aan wat de max snelhied op de weg is volgens de kaart. (klopt niet altijd)

Neem je deze optie wel, dan zie je in het scherm met snelhied/rpm welk bord hij het laatst heeft gezien.
En dat is dan niet alleen de snelheidslimiet, maar ook begin/einde inhaalverbod, begin/einde autoweg, begin/einde snelweg, begin/einde woonerf, einde alle verboden.
Mooie veiligheidsoptie. Direct doen.

Geplaatst: 11.09.2013 - 00:32
door tameroro
zou je deze optie ( verkeersbordherkenning ) ook later kunnen inbouwen. Lijkt mij achteraf toch wel handig.
En zo ja ... kost dat

Geplaatst: 11.09.2013 - 07:06
door spacewagon
Het is in ieder geval niet als officieel accessoire te vinden op de Volvo website.

Geplaatst: 11.09.2013 - 08:50
door OGA244
dat kan niet, de sensor van de adaptive cruise control/collision warning leest die borden, mis je de sensor mis je de mogelijkheid

Geplaatst: 11.09.2013 - 09:03
door Tankiej
OGA244 schreef:dat kan niet, de sensor van de adaptive cruise control/collision warning leest die borden, mis je de sensor mis je de mogelijkheid
En die is weer niet mogelijk voor de D2 14% uitvoering.. :P

Maar zit de camera van de verkeersbordherkennig niet achter/boven de binnenspiegel, net als de city safety camera? Dat lijkt mij eerlijk gezegd een logischere plaats, gezien de hoogte van verkeersborden.

Geplaatst: 11.09.2013 - 09:51
door OGA244
Wie zegt dan dat die daar niet zit?
Er zit een laseroog achter de spiegel maar ook een radar"oog" achter de grille, de uitkomst van die 2 units zorgt in voorkomende gevallen voor full auto brake

Geplaatst: 11.09.2013 - 09:53
door bart simpson
Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat

Geplaatst: 11.09.2013 - 10:17
door IkeV70
bart simpson schreef:Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat
Inderdaad,
en sommige dealers zouden beter hun best moeten doen om hun klanten voor te lichten.

Geplaatst: 11.09.2013 - 10:28
door Tankiej
OGA244 schreef:Wie zegt dan dat die daar niet zit?
Er zit een laseroog achter de spiegel maar ook een radar"oog" achter de grille, de uitkomst van die 2 units zorgt in voorkomende gevallen voor full auto brake
Ah ja, mijn fout. Had alleen in gedachten dat ACC werkt met de radar achter de grill :)

Geplaatst: 11.09.2013 - 10:43
door bart simpson
IkeV70 schreef:
bart simpson schreef:Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat
Inderdaad,
en sommige dealers zouden beter hun best moeten doen om hun klanten voor te lichten.
misschien heb je daar een punt, maar een klant met specifieke wensen mag deze wel kenbaar maken, in het voortraject krijgt een klant een folder, mogelijk ook een offerte, er is toch sprake van een dialoog en menig klant geeft daarin verrekte weinig informatie af

Geplaatst: 11.09.2013 - 10:49
door LightStar
bart simpson schreef:Sommige mensen (ts overduidelijk ook) hadden er verstandig aan gedaan de folder te lezen voor het bestellen van hun nieuwe auto ipv die te lezen terwijl de auto al voor de deur staat
Ik heb destijds zeer uitgebreid de folder gelezen (offerte is dan ook 3x aangepast....) en ik wist precies wat ik kreeg en wat niet.

Geplaatst: 13.09.2013 - 18:59
door LHillen
OGA244 schreef:Wie zegt dan dat die daar niet zit?
Er zit een laseroog achter de spiegel maar ook een radar"oog" achter de grille, de uitkomst van die 2 units zorgt in voorkomende gevallen voor full auto brake
Alleen bij een 'noodsituatie' met een snelheid van de Volvo van minder dan 50 km/pu.
En voorafgegaan door een akoestisch signaal en een rode 'balk' die op de voorruit geprojecteerd word.

Ik heb het één keer gehad, de Volvo vond dat ik te dicht bij een auto kwam toen ik slalommend door de straat reed omdat men aan beide kanten geparkeerd had. Niet dat hij meteen stilstond maar hij remde wel sterk af met alle bijkomende signalen, van een noodstop was dus geen sprake maar de ingreep was wel goed voelbaar, een vreemde ervaring, zeker omdat ik hem niet verwacht had, ik reed net 35-40 in zijn 3. Maar goed, een mij bekende straat met duidelijk zichtbare obstakels, misschien vertrouwde de auto mijn rijkunsten niet.
Ik vind het wel een extra zekerheidje!

Geplaatst: 13.09.2013 - 19:42
door bart simpson
@ LHillen, nu heb jij het over city safety, met collisionwarning heb je full auto brake bij aanmerkelijk hogere snelheden dan 50km/uur