Lekkende Knopjes interieurverlichting

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
ahuntjens
1st Gear member

Afgelopen woensdag is mijn V40 geleverd, en na de eerste regenbui merkte ik het volgende op:

Afbeelding

Omdat de dealer dicht bij mijn werkgever zit, ben ik direct even langsgegevaan. Een monteur heeft het probleem bekeken(lees de console eruit getrokken, rubbers gecontroleerd, etc.) en heeft vastgesteld dat het waarschijnlijk wat overvloedige olie is tbv. de knopjes. De komende tijd ben ik dus met een doekje olie weg aan het poetsen boven mijn hoofd.

Hebben hier nog meer mensen ''last'' van?
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
LightStar
4th Gear member

Nee geen last van, maarvzie dat je een panorama dak hebt is die wel goed dicht ?
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
ahuntjens
1st Gear member

LightStar schreef:Nee geen last van, maarvzie dat je een panorama dak hebt is die wel goed dicht ?
inderdaad een panorama dak, en is 100% waterdicht zei de monteur, dus daar kon het niet aan liggen.

Wellicht is er iemand uitgeschoten met de olie spuit oid :)
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
automaiti
2nd Gear member

En het panormadak kan ook niet open......
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Tankiej
3rd Gear member

Wel toevallig dat het dan net na een regenbui pas tevoorschijn komt :o

Zou dat niks te maken kunnen hebben met de plafondconsole die bij een aantal V40's vervangen is/wordt? Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57740
Timmy
3rd Gear member

ahuntjens schreef:heeft vastgesteld dat het waarschijnlijk wat overvloedige olie is tbv. de knopjes
Heb je dat zelf ook kunnen vaststellen? Het verschil tussen water en olie is voelbaar.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Plaats reactie

Terug naar “V40”