Zoals de titel al aangeeft;
De plastic afdekkap van mijn 2.4D '07 resoneert mee bij stationair toerental. Ik heb al geprobeerd om over de rubberen doppen uitwendig een stuk fietsband te trekken. Dit geeft enige verbetering, maar is nog niet volledig weg.
Is dit herkenbaar? Iemand een DHZ huis tuin en keukenoplossing? Nieuw rubberdoppen bij de dealen is ook nog een optie natuurlijk.
Afdekkap motor rammelt
-
- 3rd Gear member
Toen ik die van mij kocht zat er tyrip om de zilveren afdekklep heen.
Ergens rechts aan de voorkant.
Zal eens proberen om een foto te maken. Het gaatje zit er nog wel.
Ik heb de tyrip weggehaald en bij mij heeft er nooit iets geresoneerd.
Ergens rechts aan de voorkant.
Zal eens proberen om een foto te maken. Het gaatje zit er nog wel.
Ik heb de tyrip weggehaald en bij mij heeft er nooit iets geresoneerd.
Volvo XC60 My17
Ik wist dat ik ergens foto's had geplaatst van mijn oplossing, zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Even naar beneden scrollen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Even naar beneden scrollen.
-
- 2nd Gear member
Beiden bedankt voor jullie antwoord, ik heb het deze ochtend even bekeken en heb de oorzaak gevonden.
Om te beginnen heb ik een ander type kap dan deze van Alex; die van mij is een grijze zonder die uitsteeksels vooraan. (BJ '07)
De kap moet hoogst waarschijnlijk reeds vanaf de fabriek niet 100% geweest zijn. Aan de achterkant, kant distributie maakte de kap contact met het een of ander deel van het blok. Er was reeds een stukje textieltape tussen gekleefd, echter dit bleek niet (meer) voldoende. Een dikker stukje isolatietape er tussen gekleefd en weg is de resonantie.
Blijkbaar moet de kap op andere toerentallen ook meegetrild hebben want het is tijdens het rijden een heel stuk stiller.
Om te beginnen heb ik een ander type kap dan deze van Alex; die van mij is een grijze zonder die uitsteeksels vooraan. (BJ '07)
De kap moet hoogst waarschijnlijk reeds vanaf de fabriek niet 100% geweest zijn. Aan de achterkant, kant distributie maakte de kap contact met het een of ander deel van het blok. Er was reeds een stukje textieltape tussen gekleefd, echter dit bleek niet (meer) voldoende. Een dikker stukje isolatietape er tussen gekleefd en weg is de resonantie.
Blijkbaar moet de kap op andere toerentallen ook meegetrild hebben want het is tijdens het rijden een heel stuk stiller.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Klopt, bij mij ook het geval geweest (grijs deksel 2.4D), met textieltape opgelost.
Alleen bij stationair was het te horen.
Alleen bij stationair was het te horen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold