VOLVO 245 1990 importeren uit Spanje

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
MAB
Starter

Even voorstellen:
Marinus en ik ben op zoek naar een goede 245 2.3 vanaf 1990.
Via een Spaanse vriend heb ik het oog laten vallen op een wel hele mooie.
Wie kan mij helpen met de import hiervan? Wat heb ik nodig Welke papieren zitten er bij een Spaanse auto, en moet ik sowieso erbij hebben. Transport bedrijf? Kortom ik weet niks van import uit Spanje.

Groet Marinus
Jurijn
2nd Gear member

Waarom niet gewoon een Belgische of Nederlandse?
Hier vindt je ze nog aardig vaak. Ze komen soms zelfs hun 240 aanbieden bij ons, voordat ze hem op het internet zetten :)
Volvo S60 2.4D 2002 Heico||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
mad
6th Gear member

Heb je jezelf al geïnformeerd op het internet? En? Lijkt me niet zo moeilijk...op het forum bestaat geen standaard invoer protocol voor wagens uit Spanje, dus zoek even verder.... en laat ons weten wat de uitkomsten zijn. Interessant!
XC70 D5 2009 Ocean Race
Ben
Executive Member
Contacteer:

Jurijn schreef:Waarom niet gewoon een Belgische of Nederlandse?
Hier vindt je ze nog aardig vaak. Ze komen soms zelfs hun 240 aanbieden bij ons, voordat ze hem op het internet zetten :)
Dat is geen antwoord op de vraag.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
jos245
3rd Gear member

Ik vond dit op internet:

Je moet naar de DGT (de Spaanse RDW), in iedere grote stad zit er 1.
Ga op openingstijd er staan dan valt die rij best mee ,in een uurtje ben je weg.

Zorg dat je een pen bij je hebt, dan kun je in de rij papieren invullen, er zijn daar wel pennen maar die zitten vast aan de tafel en de rij schuift door ondertussen.

Eerst in de rij "Información" gaan staan, daar brul je in z'n oor "Formulario para dar de baja definitiva de un turismo para exportación".(formulier voor definitief afmelden van een personenwagen voor export).
Dan krijg je een papiertje met door druk en een beurtnummer voor een ander loket.
Invullen met de verkoper, en als je nummertje opdoemt naar dat loket.
Daar krijg je die änulado stempel" .

Je kan een Spaanse auto alleen overschrijven op naam als je resident bent in Spanje en een N.I.E nummer hebt.
Ben je dat niet dan is de enige optie afmelden.
Het Spaanse kenteken bestaat dan niet meer.
Afmelden is gratis.

Zorg dat je de "Permiso de Circulación" (groen papier met blauwe sterretjes in een cirkel) met een stempel "Anulado" meekrijgt anders krijg je er geen kenteken op in NL en weer een hoop vertraging.
Ook de "Ficha Técnica" meenemen ,dit is een dik kartonnen papier waar ook alle keuringen op afgestempeld staan, en altijd met de auto meegaat, hier staat op bandenmaat,gewicht etc... en oja, zorg dat je de wagen gekeurd koopt dan hoeft ie in NL niet meer gekeurd te worden, de verstrijk datum wordt tegenwoordig gewoon overgenomen.
In NL bij de RDW loop je voor 110€ weg , alleen nog platen drukken, maar ik zat alleen in de oldtimers dus bij jou wordt er nog een BPM berekening op losgelaten door de douane, loketje ernaast in NL.(Schiedam).

Dan ga je naar een ander loket bij de DGT en daar koop je groene export platen.
Die zijn 3 mnd. geldig en kosten €105,-
Daarmee kan je naar NL rijden.
Je mist dan nog een verzekering maar op internet moet je ff gorgelen, daar heb je verzekeringen die gaan op chassis nr.
jos245
3rd Gear member

Nog -een minder leuke- aanvulling :

""Je wilt ook echt niet naar de trafico, dan betekend 's ochtends in de rij staan en hopelijk haal je aan het eind van de dag het loket. En daar spreekt echt niemand engels. Niemand die dat dan ook doet, behalve profesionals. Bijna iedereen gaat naar een gestor, en die gaat dan betaald (voor meerde mensen en zaken) in de rij staan.""

Het is maar de vraag of de autoverkoper bereid is samen uren in de rij te gaan staan om het kenteken over te dragen
martin _b
3rd Gear member

jos245 schreef:Ik vond dit op internet:
..........
Klopt en als je er dan niet uit komt even bellen naar Zwijndrecht. Douane/Belastingsdienst in één gebouw.
Zij kunnen je zo vertellen wat je wel en niet nodig hebt.

Succes en laat maar weten of het wat geworden is.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”