Hallo,
Ik heb een extra aansteker ingebouwd in de middencosole, en die maakt sluiting. Om er bij te kunnen moet ik het zijpaneel van de middenconsole aan de passagierszijde verwijderen.
Na wat gepiel ben ik maar opgehouden, ik ben bang dat ik'm breek.
Wat is de beste manier om het zijpaneel te verwijderen? Heb je er misschien speciaal gereedschap voor nodig, of is het een bepaalde truc?
Ik heb een foto bijgevoegd om het juiste paneel aan te duiden.
In afwachting van jullie hup/aanwijzingen,
Groeten van
Jaap
Zijpaneel middenconsole
-
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Paneel kun/moet je gewoon los trekken. Wel met beleid natuurlijk. Begin links of rechtsonder. Aan het paneel zitten 4 tot 5 plastic palletjes. Deze vallen precies in plastic 'oogjes' van de middenconsole. Over het palletje zit een soort metalen krammetje om de boel in het oogje vast te klemmen. Bij het terug plaatsen van het paneel bestaat de kans dat de krammetjes (als je ze niet goed vast klemt over de palletjes) weg springen ergens in de middenconsole. Dat overkwam mij dus
Dacht dat ik vervolgens 90 cent betaald heb bij de dealer voor een setje van 3 nieuwe krammetjes. Tis een wat ingewikkeld verhaal, maar weet niet hoe ik het je anders uit moet leggen

Dacht dat ik vervolgens 90 cent betaald heb bij de dealer voor een setje van 3 nieuwe krammetjes. Tis een wat ingewikkeld verhaal, maar weet niet hoe ik het je anders uit moet leggen

Nu: S80 2.0D MY2009
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
-
- 1st Gear member
Dag Niels,
Het is me gelukt. Het paneel zit idd met een paar klemmetjes ingestoken. Er zaten er twee bij die erg goed vast zaten, maar met beleid kwamen ze toch los. Ik ben één veertje kwijt (of dat heeft er nooit gezeten), maar bij terugplaatsen gaf dat geen probleem. Nu even afwachten of het daar gaat trillen/resoneren, ik zie wel.
Dank voor je hulp!
Het is me gelukt. Het paneel zit idd met een paar klemmetjes ingestoken. Er zaten er twee bij die erg goed vast zaten, maar met beleid kwamen ze toch los. Ik ben één veertje kwijt (of dat heeft er nooit gezeten), maar bij terugplaatsen gaf dat geen probleem. Nu even afwachten of het daar gaat trillen/resoneren, ik zie wel.
Dank voor je hulp!