Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben André. En wil graag een S60 aanschaffen omdat ik dat een mooie auto vind en omdat dit echte kilometervreters zijn. Maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als bij bezichtiging.
Zijn er bekende kwalen?
Groeten,
André van Vliet
S60 kopen
- lint
- Geartronic member
Welkom.
Succes met het vinden van een S60, voor je vragen even de zoekfunctie gebruiken, er is al veel over de aankooptips voor een S60 geschreven.
Succes met het vinden van een S60, voor je vragen even de zoekfunctie gebruiken, er is al veel over de aankooptips voor een S60 geschreven.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Welkom hier en alvast heel veel plezier gewenst met je toekomstige S60 
Dit zijn toch wel een paar standaard punten bij de S60, S80 en V70N.
D-riem elke 10 jaar/160DKM.
Magneet koppeling (valt de airco uit naar 10 min?)
Condensor van de Airco (even door het gat van de voorbumper kijken of ie nog een beetje strak is..)
Ophanging is slijtage gevoelig, dus let op kraakjes en bonkjes onder de auto.
Handrem voering wil wel eens los laten, let dus op gebonk bij de achter remmen en of je handrem heel hoog kan trekken en/of moeilijk wil terugkomen.
Bij de benzine versies van My 2000/My 2001/My2002 wil de ETM het nog wel eens af laten weten (heel kleine kans, maar dit zou je kunnen nakijken, originele heeft witte sticker, nieuwe heeft gele sticker, zit aan de onderkant).
Verder zou ik even bellen met de garage's dealers in het boekje om de O.H historie na te trekken.
170pk merk je echt in de hele hoge toerentallen, wil je echt een auto die gewoon onderin lekker op pakt wil ik de 140pk aanraden, die heeft z'n koppel en pk's veel eerder (handig voor trailer trekken) en zijn natuurlijk ook veel makkelijker te vinden.

Dit zijn toch wel een paar standaard punten bij de S60, S80 en V70N.
D-riem elke 10 jaar/160DKM.
Magneet koppeling (valt de airco uit naar 10 min?)
Condensor van de Airco (even door het gat van de voorbumper kijken of ie nog een beetje strak is..)
Ophanging is slijtage gevoelig, dus let op kraakjes en bonkjes onder de auto.
Handrem voering wil wel eens los laten, let dus op gebonk bij de achter remmen en of je handrem heel hoog kan trekken en/of moeilijk wil terugkomen.
Bij de benzine versies van My 2000/My 2001/My2002 wil de ETM het nog wel eens af laten weten (heel kleine kans, maar dit zou je kunnen nakijken, originele heeft witte sticker, nieuwe heeft gele sticker, zit aan de onderkant).
Verder zou ik even bellen met de garage's dealers in het boekje om de O.H historie na te trekken.
170pk merk je echt in de hele hoge toerentallen, wil je echt een auto die gewoon onderin lekker op pakt wil ik de 140pk aanraden, die heeft z'n koppel en pk's veel eerder (handig voor trailer trekken) en zijn natuurlijk ook veel makkelijker te vinden.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- Starter
Effe in detail:
Ik heb een S60 uit 2003 op het oog. 2.4 bi-fuel met bijna 200.000 kmdus af fabriek zit er LPG in. Ik ben gecharmeerd van deze auto omdat deze op LPG rijdt en dat scheelt! nu ben ik geen held op het gebied van auto's.
Ik zag op de site van Volvo dat ze een aankoopkeuring voor 95,- aanbieden is dat wat?
wat mag zo'n auto trouwens kosten?
iedereen die heeft geantwoord, heel erg bedankt voor de tips.....
Ik heb een S60 uit 2003 op het oog. 2.4 bi-fuel met bijna 200.000 kmdus af fabriek zit er LPG in. Ik ben gecharmeerd van deze auto omdat deze op LPG rijdt en dat scheelt! nu ben ik geen held op het gebied van auto's.
Ik zag op de site van Volvo dat ze een aankoopkeuring voor 95,- aanbieden is dat wat?
- DutchS60
- 2nd Gear member
Heb mijn S60 te koop staan, alleen geen LPG.
Staan er nog een paar meer in de te koop rubriek.
Staan er nog een paar meer in de te koop rubriek.
S60 2.0T aut 2004 - 180 PK - Lichtblauw Metallic - 17'' Tethys - IMIV - Achteruitrij Camera
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
-
- 2nd Gear member
Ik weet niet of het verbruik heel veel voor je uitmaakt maar de 2.4T vind ik persoonlijk net wat fijner als de 170pk versie.
Aankoopkeuring heb ik wel laten doen toen, kwam alleen inderdaad de handremvoering uit naar voren. Zelf vervangen voor 40 euro en 2 uur werk(had het nog nooit gedaan zelf dusja)
Misschien ook handig om op de staat van de koppeling en het vliegwiel te letten, geklapper bij stationair lopen is een teken van een versleten vliegwiel meen ik? Had mijn C70 in ieder geval wel toen.
Aankoopkeuring heb ik wel laten doen toen, kwam alleen inderdaad de handremvoering uit naar voren. Zelf vervangen voor 40 euro en 2 uur werk(had het nog nooit gedaan zelf dusja)
Misschien ook handig om op de staat van de koppeling en het vliegwiel te letten, geklapper bij stationair lopen is een teken van een versleten vliegwiel meen ik? Had mijn C70 in ieder geval wel toen.
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Aankoopkeuring is zeker aan te raken! De dealer kent de modellen door en door, door de keuring kunnen (verborgen) gebreken aan het licht komen. Zo kunnen ze je behoeden voor een miskoop, of je goede gevoel over een auto wellicht bevestigen...
Maar een S60/V70 op LPG, is niet altijd een betrouwbare combinatie. Zoek maar eens op het forum. Waarom geen diesel, als je veel km's gaat maken?
Maar een S60/V70 op LPG, is niet altijd een betrouwbare combinatie. Zoek maar eens op het forum. Waarom geen diesel, als je veel km's gaat maken?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- RoyvW
- 3rd Gear member
Hallo André,vliet1899 schreef:Effe in detail:
Half jaar geleden heb ik ook een S60 2.4 op LPG gekocht, met toen 276k op de teller, onderhand zit ik bijna op de 300k met geen noemenswaardige problemen. Auto's doen het prima op LPG zolang er maar normaal mee gereden is. Er zit alleen een kans in dat je de kleppen moet laten controlleren en/of stellen, maar uit de praktijk blijkt dit ook niet altijd waar te zijn. Bij mijn auto's zijn de kleppen nog nooit gesteld.
Heel simpel, deze motoren kunnen op LPG ook heel lang mee gaan, maar ben jij een echt een doorrijder die vaker naar de 4000 toeren en hoger trekt dan is een LPG auto niks voor jou. Hou je de motor lekker laag in de toeren en schakel je vroeg over (2000-2500 toeren, wat toch rap is!) dan is een LPG auto echt iets voor jou. Een automaat is zelfs het beste, schakelt vroeg en loopt nog lager in de toeren dan een schakel.
Ik zou op dit moment niks anders dan een LPG auto willen, ik tank voor 0.50 cent in België LPG en betaal de middelste categorie aan wegenbelasting. Een dieselaar zal nooit goedkoper dan mij kunnen rijden. MAAAR zeggen de dieselaars dan, de kans op grote reparaties is sneller aanwezig i.v.m. kapotte/verbrande/versleten kleppen. Dat klopt, maar het geld dat ik bepaar ten opzichte van een diesel is bijna 2000 euro per jaar, dit geld zou ik dan in die reparaties kunnen steken "zou" het nodig zijn.
Wil je een auto met trekkracht waarmee je flink kunt doorijden én veel kilometers mee kunt maken koop dan een D5, het kost wat meer per maand maar dan heb je ook wat.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
-
- Starter
Hallo Andre,
Ik ben sinds kort in bezit van volvo S60 uit 2002 diesel.
Kilometerstand is 235.000.
Inmiddels tegen 2 problemen aangelopen.
-centrale portiervergrendeling achter, dit is verholpen door het vervangen van een relais.
-Erger is de triling in de auto, waar ik soms wel en soms niet last van heb.
Treedt op bij het optrekken. Volgende week wordt rechter aandrijfas vervangen, hopen dat
het dan beter wordt. Let hier wel op want ik ben niet de enige die hier met dit probleem.
Valt niet altijd te constateren in een proefritje van 10 minuten.
-centrale portiervergrendeling achter, dit is verholpen door het vervangen van een relais.
Treedt op bij het optrekken. Volgende week wordt rechter aandrijfas vervangen, hopen dat
het dan beter wordt. Let hier wel op want ik ben niet de enige die hier met dit probleem.
-
- Starter
Hallo Andre,
het dan beter wordt. Let hier wel op want ik ben niet de enige hier met dit probleem.
het dan beter wordt. Let hier wel op want ik ben niet de enige hier met dit probleem.
-
- Starter
Hallo Andre,
-
- Starter
Hallo Andre,
De ophanging van de S60 is inderdaad een zwak punt. Draagarmen lijken er wat vlotter doorheen te gaan. Let op trillingen in het stuur en zwabberen, vooral bij het remmen goed te merken.
Stuurhuis. Let op onregelmatige tegendruk in bochten en op rotondes.
Simpele, maar nog niet genoemd: ventilator van de aanjager die wat speling heeft op de as en gaat piepen. Valt me op dat de die meeste S60's met 150.000 of meer beginnen te piepen.
Bij in geval de diesels (benzine weet ik niet) de motorsteunen.
Stuurhuis. Let op onregelmatige tegendruk in bochten en op rotondes.
Simpele, maar nog niet genoemd: ventilator van de aanjager die wat speling heeft op de as en gaat piepen. Valt me op dat de die meeste S60's met 150.000 of meer beginnen te piepen.
Bij in geval de diesels (benzine weet ik niet) de motorsteunen.