nieuwe V40 T4 powershift besteld en geleverd. (met fotos)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
GeForceFX
1st Gear member

Na veel lezen, info opzoeken, opties overwegen en dealers bezoeken is het dan uiteindelijk toch gebeurd, deze week mijn eigen V40 besteld :D

Dit wordt het:

V40 T4 powershift, momentum R-design in Passion Red

Business Motion Pack
-RTI navigatiesysteem
-High performance multimedia, DVD, 7"

Advanced safety pack
-blis
-collision warning met pedestrian & cyclist detection en full autobrake
-adaptive cruise control
-actieve koplampen (AHB)
-road sign information
-lane keeping aid
-cross traffic alert
-...

Dynamic pack
-Verlaagd sportchassis
-getinte ruiten
-instelbare stuurbekrachtiging

Light pack
-koplampreinigingsinstallatie
-xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting
-interieurverlichting upgrade

Climate comfort pack
-electronic climate control
-IAQS

-panoramisch dak
-park assist camera
-verwarmbare voorruit
-afneembare trekhaak

Besteld woensdag 11 september, verwachte leverdatum 21 november, maar dat valt misschien wel nog licht aan te passen aangezien in zelf bij Volvo Cars Gent werk :wink:
In ieder geval is het aftellen nu begonnen!
lint
Geartronic member

Welkom.
Dat is een complete V40 geworden!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
tameroro
1st Gear member

Zo uitgebreide bak ... alles erop en eraan! Gaaf hoor dus je assembleerd je eigen auto :P :P
High performance waarom geen premium sound, had ik ook besteld maar iets niet goed gegaan nu ook High performance,, klinkt goed maar denk dat het premium net ff wat meer sound geeft
V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
GeForceFX
1st Gear member

wel ik zat al lichtjes boven het vooropgestelde budget, en dan moet je keuzes maken ...
V40 T4 powershift momentum R-design | passion red | panoramisch dak | park assist camera | Business motion pack | Advanced safety pack | Dynamic pack | Light pack | MY2014 | Forum topic
GeForceFX
1st Gear member

En neen ik assembleer hem niet zelf, ikzelf werk in de lasfabriek, afdeling XC60 en S60. Maar wel tijdens lunchpauze kleurtjes gaan kijken in assemblage afdeling en parking met afgewerkte auto's :D
V40 T4 powershift momentum R-design | passion red | panoramisch dak | park assist camera | Business motion pack | Advanced safety pack | Dynamic pack | Light pack | MY2014 | Forum topic
E10
2nd Gear member

Goeie keus dan dat Passion Red! En de T4 natuurlijk! Succes met wachten.
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
E10
2nd Gear member

Goeie keus dan dat Passion Red! En de T4 natuurlijk! Succes met wachten.
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
zakraket
4th Gear member

Nice!
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Voskuh
2nd Gear member

Gister toevallig even in een T4 gereden en ik moet zeggen, dat gaat best van z'n plek :o
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
LHillen
2nd Gear member

2 vragen, Advanced Safety Pack, is dat de nieuwe benaming voor het Driver Support Line pakket? 2e vraag, wat is IAQS en waarom heb je daarvoor gekozen? Lijkt me verder een zeer complete wagen!
Fietsventje
2nd Gear member

IAQS = Interior Air Quality System. Extra filters voor de verluchting, en automatisch overschakelen op recirculeren als er toch teveel vuiligheid dreigt binnen te komen.

'k Heb het ook en ik denk dat ik er tevreden van ben :-) Zelden of nooit last van luchtjes, lijkt dat alles wat gedempt is. Een oldtimer voor je, een oude vrachtwagen: je merkt het nog wel, maar 't lijkt veel minder dan in m'n V50 van vroeger.

Maar echt zeker of 't goed werkt ben ik niet, 't is immers moeilijk vergelijken ...
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
GeForceFX
1st Gear member

De reden dat ik daar voor gekozen heb is omdat ik de dual-zone AC wou, en die zat in dat pack.

En Advanced Safety Pack is de belgische naam voor het pack, net even vergeleken en in nederland is het echt compleet anders, zo is bijvoorbeeld de powershift optie bij jullie maar liefst 1300€ duurder :shock:

bekijk het zelf maar eens, alle packs en zo zijn anders, ook kunnen wij zowel kinetic, momentum als summum kiezen met of zonder R-design:
http://www.volvocars.com/nl-be/sales-se ... Smodel=525
zakraket
4th Gear member

Fietsventje schreef:IAQS = Interior Air Quality System. Extra filters voor de verluchting, en automatisch overschakelen op recirculeren als er toch teveel vuiligheid dreigt binnen te komen.

'k Heb het ook en ik denk dat ik er tevreden van ben :-) Zelden of nooit last van luchtjes, lijkt dat alles wat gedempt is. Een oldtimer voor je, een oude vrachtwagen: je merkt het nog wel, maar 't lijkt veel minder dan in m'n V50 van vroeger.

Maar echt zeker of 't goed werkt ben ik niet, 't is immers moeilijk vergelijken ...
Ik heb het ook, maar ik ruik toch echt wel de smerige dieseldampen van een auto voor me (indien het zo'n stinkding is). Ik heb wel het idee dat dat meestal maar even duurt en dat het dan weg is, maar of het nou goed werkt...? :?: (t.ov. zonder IAQS bedoel ik)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
GeForceFX
1st Gear member

Afgelopen vrijdag, vroeg in de ochtend 'geboren' in de lasfabriek, en afgelopen nacht de status 'OK Delivery' gekregen. Auto staat dus nu hier ergens op het werk te wachten op transport naar dealer. \:D/
V40Rdesign
2nd Gear member

Is echt een zeer complete auto alvast heel veel plezier. En het is leuk dat je exact weet welke auto van jou is tijdens de fabricage!

BTW wel mijn S60 goed in elkaar zetten he :thumbup:
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
GeForceFX
1st Gear member

Inderdaad, als je van de dealer je fyon nr hebt, kan je hier het hele proces op pc volgen, bijna van minuut tot minuut. Eventuele foutjes en wanneer die opgelost zijn, extra tests die gedaan zijn enz...
Zo heb ik kunnen zien dat mijn auto al op de test-track rondgereden heeft.

En waar ik sta zijn het vooral de (las)robots die het werk doen, en die zullen uw S60 met veel zorg samenlassen hoor.
V40Rdesign
2nd Gear member

GeForceFX schreef:Inderdaad, als je van de dealer je fyon nr hebt, kan je hier het hele proces op pc volgen, bijna van minuut tot minuut. Eventuele foutjes en wanneer die opgelost zijn, extra tests die gedaan zijn enz...
Zo heb ik kunnen zien dat mijn auto al op de test-track rondgereden heeft.

En waar ik sta zijn het vooral de (las)robots die het werk doen, en die zullen uw S60 met veel zorg samenlassen hoor.
Dat is wel cool dat je eigen auto kan volgen.

En de robot zal zeker weer een goeie volvo in elkaar lassen..
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
SaturN
2nd Gear member

Ha welkom, eindelijk een T4 metgezel tussen al de D2'tjes ;)
V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
GeForceFX
1st Gear member

vandaag bericht gehad, auto is aangekomen bij de dealer :multi:
Jumpman
4th Gear member

Nou dan is het nog maar een paar slapeloze nachtjes....
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
Plaats reactie

Terug naar “V40”