Pagina 1 van 1
Olielekkage
Geplaatst: 24.09.2013 - 21:41
door Bdevries
Goedeavond,
Sinds enkele dagen last van olielekkage bij de achterkant van het motorblok. Het is mij alleen een raadsel waar het vandaan komt.
Gisteren carter en onderblok schoongemaakt en de auto laten lopen; nergens geen lekkage.
Vandaag 130km geleden en weer overal olie aan de onderkant.
Ik dacht eerst aan de carterstop of warmtewisselaar, maar deze blijven droog na schoonmaak.
Iemand nog tips waar de olie vandaan zou kunnen komen?
Bij voorbaat dank.
Geplaatst: 24.09.2013 - 21:48
door Edwin
Retourleiding van de turbo?
Komt volgens mij aan de achterkant van het blok, een beetje onderaan het carter weer terug het blok in.
Gr. Edwin.
Geplaatst: 24.09.2013 - 23:38
door MarioC70
Boutjes van nokkenasdeksel even controleren aan de bovenzijde onder de zwarte afdekplaat..
Geplaatst: 24.09.2013 - 23:41
door Johan s60
De wel bekende "vries"plug verloren, die onder in het blok zit
Geplaatst: 24.09.2013 - 23:53
door MarioC70
Die zit aan de bakkant,kan rubber ring zijn van turbo leiding,olie terugvoer..
Geplaatst: 25.09.2013 - 06:56
door Bdevries
Hartelijk dank voor de snelle reacties.
De lekkage zit onderin, te laag voor het nokkenasdeksel naar mijn mening.
De vriesplug lijkt mij waarschijnlijker. Is dit makkelijk op te lossen?
Geplaatst: 25.09.2013 - 07:00
door V70/2.4D/2003
Ik mag mij vergissen maar....volgens mij moet de bak dan los?
MarioC70, roep jij eens wat, jij hebt er tenslotte echt verstand van.
Geplaatst: 25.09.2013 - 10:57
door MarioC70
Olie loopt naar beneden,niet omhoog,dus het kan overal vandaan komen,het kan links lekken en er rechts onderuit lopen.
Voor die oliekanaalstop moet de bak eruit inderdaad.
Geplaatst: 25.09.2013 - 20:25
door dennis850estate
oliekanaalstopje zit alleen in een D5. Welke motor zit er in je auto?
Geplaatst: 25.09.2013 - 20:32
door MarioC70
Dat weet niemand,is maar gokken dus..
Geplaatst: 25.09.2013 - 20:55
door Bdevries
Hulde! Gevonden!
Retourleiding turbo lekt, maar alleen bij hoger toerental, daarom zag ik bij stationair ook niets.
Dat lijkt mij geen lastige reparatie.
Het gaat hier trouwens om een 2.4T
Geplaatst: 25.09.2013 - 20:58
door dennis850estate
Dat is een veel voorkomende lekkage. Is vrij simpel te monteren (als je tenminste geen awd hebt)
Geplaatst: 25.09.2013 - 21:44
door Bdevries
Nee geen AWD, morgen direct rubbers regelen en dan schoonmaken.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Hierna bezig met de volgende kwaaltjes:
1. Gasklep(huis) reinigen
2, Lampjes knoppen en climate control vervangen
3. Achterspoiler regelen
4. Hu403 upgraden (eerst zoeken of dat ook verbetering oplevert)
Geplaatst: 26.09.2013 - 17:25
door Wolfs XC
Die lekkage heb ik ook al sinds 100.000km. Kan geen kwaad.
Geplaatst: 26.09.2013 - 18:32
door MarioC70
Behalve als het pijpje dichkoekt door vocht en vuil.dan krijg je het volgende probleem..
Geplaatst: 30.09.2013 - 16:18
door Bdevries
De lekkage kan inderdaad geen kwaad, alleen ik vind het zelf niet fijn dat de straat en m'n auto onder de olie zitten.
Geplaatst: 30.09.2013 - 18:59
door MarioC70
Bdevries schreef:De lekkage kan inderdaad geen kwaad, alleen ik vind het zelf niet fijn dat de straat en m'n auto onder de olie zitten.
Is simpel te verhelpen en voor een paar euro,s,
Olie op straat is geen goeie optie..
Geplaatst: 02.10.2013 - 18:36
door peter geurts
dennis850estate schreef:Dat is een veel voorkomende lekkage. Is vrij simpel te monteren (als je tenminste geen awd hebt)
Wat is er dan zo moeilijk bij een AWD ?
Geplaatst: 02.10.2013 - 19:00
door dennis850estate
Dan zit net onder die plek een tussenbak en heb je nauwelijks ruimte om te sleutelen.
Geplaatst: 02.10.2013 - 19:29
door peter geurts
Oke dan is het duidelijk bedankt.