Op de snelweg ineens een tik in de motor, als je er naar luisterd is het net of er iemand met een hamer op slaat.
Bij 2 garage bedrijven geweest, advies was een andere motor laten inbouwen, kosten 1500 euro voor andere motor en 1000 euro voor het laten inbouwen, totale kosten 2500 euro.
Nu heb ik de auto 2 weken laten staan en zelf de motor helemaal uit elkaar gehaald inclusief de zuigers en drijfstangen verwijderd.
Oorzaak is kapotte lagerschalen cilinder nr. 2 vanaf distributiezijde.
En tijdens het demonteren van de motor was de EGR installatie echt heel erg vies.
Nu heb ik ondertussen op alle cilinders nieuwe lagerschalen gemonteerd en de motor geheel gespoeld en weer in elkaar gezet.
Gelukkig doet de auto het weer en de tik is uit de motor.
Totale kosten, koppakking, kopbouten, per ongeluk gebroken zuigerveer,
oliefilter en koelvloeistof, 350 euro.
Bij deze auto is ook de ook turbo al een keer kapot geweest, de krukaspoelie is al een keer afgescheurd (rubber verbinding) etc.
De roetfilter is vernieuwd door de garage.
Hiervoor heb ik 2x een V70 diesel gereden, motorisch nooit iets mee gehad.
Persoonlijk vindt ik de V50 1.6 diesel een auto met veel problemen.
De auto heeft ondertussen 250.000 km op de teller staan.
V50 met tikkende motor
-
- Starter
- Contacteer:
- V50-Mart
- 4th Gear member
Hoi. welkom Stel je even voor op het forum in de daartoe aangewezen sectie. Dan is je respons een stuk groter. Wat voor V50 heb je, je geeft geen bijzonderheden over motor/brandstof etc.
Handig als je dat allemaal zelf kunt. Waar vind jij een andere v50 motor voor 1500 euro? en wat voor motor was dat? diesel, benzine, hoeveel cc etc?
Handig als je dat allemaal zelf kunt. Waar vind jij een andere v50 motor voor 1500 euro? en wat voor motor was dat? diesel, benzine, hoeveel cc etc?
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 2nd Gear member
De 1.6 diesel is niet van Volvo zelf.michelwijnja schreef: Hiervoor heb ik 2x een V70 diesel gereden, motorisch nooit iets mee gehad.
Persoonlijk vindt ik de V50 1.6 diesel een auto met veel problemen.
De auto heeft ondertussen 250.000 km op de teller staan.
Volvo heeft een tijdje zijn kleinere motoren bij ford /psa vandaan gehaald en die zijn niet zo goed als toen Volvo ze zelf bouwde.