Volvo rijdt op 5 brandstoffen

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Ben
Executive Member
Contacteer:

Volvo heeft een prototype ontwikkeld dat op vijf verschillende brandstoffen kan rijden en daarnaast beschikt over een aanrijdingswaarschuwingssyteem. De auto wordt gepresenteerd tijdens de Michelin Challenge Bibendum 2006, dat van 8 to 12 juni plaatsvind in Parijs.

Volvo doet al langer onderzoek naar alternatieve brandstoffen. Dat heeft tot nu toe al geresulteerd in productiemodellen met de aanduiding BiFuel en FlexiFuel. Volvo presenteert op basis van een V70 een prototype dat geoptimaliseerd is om op vijf verschillende brandstoffen te kunnen rijden. Dit zijn bioethanol, aardgas, biogas, natuurlijk benzine en hythane, een mengsel van 10% waterstof en 90% aardgas. De Multi-Fuel voldoet aan alle geldende emissiestandaarden in de hele wereld, inclusief de toekomstige Euro 5 norm. De motor is een aangepaste 2,5-liter vijfcilinder met turbo die ongeveer 200 pk aan vermogen levert. Met uitzondering van benzine is met name de uitstoot van CO2 fors lager.

Daarnaast presenteert Volvo een doorontwikkeling van het ’ Collision Warning with Brake Support System’, dat onlangs op de nieuwe S80 is geïntroduceerd. Dit systeem remt de auto af nog voordat de bestuurder de rem intrapt, wanneer een aanrijding op een object of andere auto dreigt.

Afbeelding

bron: autoweek
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
NOS
7th Gear member

nu nog een iets minder opvallend kleurtje ::?
Battlecruiser
8th Gear member

Ja, dit is een Fiat Punto kleur
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Heb een s een engelse motorfiets gehad in deze kleur. Ik vindt het dus wel mooi. Jammer van die sticker op de zijruit, had een Volvo-forum sticker kunnen zijn
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

die mag hier meteen de oprit oprijden. Vinnem leuk
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
s80t6
3rd Gear member

ook niet geheel onbelangrijk:

Daarnaast presenteert Volvo een doorontwikkeling van het ’ Collision Warning with Brake Support System’, dat onlangs op de nieuwe S80 is geïntroduceerd. Dit systeem remt de auto af nog voordat de bestuurder de rem intrapt, wanneer een aanrijding op een object of andere auto dreigt.

http://autonieuws.autotrader.nl/newsdis ... r&cache=no

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
bart15
3rd Gear member

Leuk kleurtje :P

Voor hoelang zal dit bij een prototype blijven??

Er is zeker wel een markt voor deze auto! Het rijden ervan is een stuk goedkoper door de lage brandstofprijzen alleen denk ik niet dat het rendabel is ivm de productiekosten en dus ook de hoogte van de aanschafprijs van deze auto maar daar kunnen een paar overheidssubsidies vast wel iets aan doen.

Nu zou alleen de verkijgbaarheid van ethanol en de andere alternatieve brandstoffen iets beter moeten zijn dan lijkt mij dat deze auto wel productierijp is.
joost
7th Gear member

Staat de deur toch weer op een kiertje daar bij Volvo met betrekking tot autogas. Goed om te horen.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Okke
4th Gear member

Staat de deur toch weer op een kiertje daar bij Volvo met betrekking tot autogas. Goed om te horen.

Joost.
Sluit mij er helemaal bij aan.

Vind het echt niet kunnen dat de huidige V50/S40 niet op autogas kunnen rijden laat staan een bifuel versie beschikbaar is! Kom op...jullie kunnen het ;-)
V40
arnoud
8th Gear member

Ik vind het een ERG mooie kleur... Zeker in combi met die donkere ruiten. Nee, daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen als die op de oprit komt te staan...

Maar stel dat deze auto bijvoorbeeld over een jaar of 4 op de markt komt, zul je dan ergens in een straal van 100km je tank kunnen vullen met hythane of één van de andere gassen? Zitten er dan ook 5 tanks in??
Oceanracer
Geartronic member

Is er, nu zo'n 2 jaar later, al meer over bekend?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Ja, bovenstaande auto staat in het Volvo museum.. :laughing3:
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”