Al weken twijfel ik tussen de Volvo V40 D2 en de Audi A3 ultra als nieuwe lease auto, en na een paar proefritjes had ik gister eindelijk de knoop kunnen doorhakken, het werd de Audi A3 ultra met standaard stoelen.. Ik vond vooral het interieur een stuk mooier, en was eigenlijk al binnen 5min verkocht aan de Audi. Gisteren de bestelling geplaatst en vandaag de berijdersovereenkomst gekregen, welke ik nog niet heb ondertekend, ik begin namelijk weer een beetje te twijfelen.
Ik zit ongeveer 4 uur per dag in de auto, en mijn huidige auto is momenteel een Honda Civic uit 1995. Ik heb eigenlijk nooit rugklachten gehad, maar nu ik 4 uur per dag in deze auto zit, begint mijn rug te protesteren. Na een rit van 2 uur kom ik compleet gebroken uit deze auto, met daarbij een lage rugpijn. Daarnaast begin ik ook al te merken dat in het weekend mijn rug gevoelig blijft.
De Audi kan alleen geleverd worden met standaard stoelen, ze zitten wel ok, maar niet super geweldig, en het is ook niet mogelijk om de hoek te verstellen. Nu heb ik vrijveel over de V40 stoelen gelezen, en ondanks dat ik regelmatig negatieve reacties over de v40 stoelen tegenkwam, hebben deze v40 eigenaren uiteindelijk wel allemaal hun ideale zitpositie gevonden.
Ik weet eigenlijk niet precies wat ik nu wil vragen, maar zijn er meer forumgebruikers hier die mijn rug probleem herkennen, en waarbij de rugproblemen in de v40 verdwenen?
Volvo V40 stoelen
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Laat ik het zo zeggen.
Ik heb nog nooit een autojournalist negatief over Volvostoelen zien schrijven of horen praten.
Maar we kunnen je vertellen zoveel we willen. Ga een proefrit van 4 uur maken en je weet het.
Ik heb nog nooit een autojournalist negatief over Volvostoelen zien schrijven of horen praten.
Maar we kunnen je vertellen zoveel we willen. Ga een proefrit van 4 uur maken en je weet het.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- patvdberg
- 2nd Gear member
Ik zou je voor die € 170 wel aanraden om de optie 'in hoogte verstelbare stoel' aan te vinken, dan kan krijg je net wat meer ondersteuning bij de knieholte. Ik heb deze optie niet aangevinkt, achteraf toch wel spijt van.
V40 MY14 - D2 R-Design | Business pack pro | Winterline | Keyless Start |
-
- 3rd Gear member
Ik heb geen rugproblemen, maar wel ooit een A3 gereden. Een plank was het.
Helaas moet je tegenwoordig ook bij Volvo iets meer neertellen voor de juiste stoel. Het is belangrijk om de stoel te hebben die in hoogte verstelbaar is en kan kantelen. Ik rij nu mijn 2de Volvo en ik vind de stoelen perfect. Als je in een andere auto gaat zitten, voel je het verschil. Als je een Audi neemt, kies dan de sportstoelen. Die zijn een stuk beter. Maar de standaardstoelen zijn onder de maat.
Dat mensen niet tevreden zijn over de stoelen kan natuurlijk. Zo zul je bij elke auto en elke stoel wel wat mensen vinden die er niet tevreden over zijn. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de manier van afstellen. Als je een stoel niet goed instelt, kan de zitpositie wel zijn wat jij wilt, maar alsnog niet goed voor je rug zijn. Kijk maar naar de 'Sjonnie-pose' Achteroverliggend, schuin...dat hou je in geen enkele auto lang vol. Daar kun je natuurlijk de stoelen de schuld van geven, maar daar heb je de oorzaak niet mee te pakken.
Helaas moet je tegenwoordig ook bij Volvo iets meer neertellen voor de juiste stoel. Het is belangrijk om de stoel te hebben die in hoogte verstelbaar is en kan kantelen. Ik rij nu mijn 2de Volvo en ik vind de stoelen perfect. Als je in een andere auto gaat zitten, voel je het verschil. Als je een Audi neemt, kies dan de sportstoelen. Die zijn een stuk beter. Maar de standaardstoelen zijn onder de maat.
Dat mensen niet tevreden zijn over de stoelen kan natuurlijk. Zo zul je bij elke auto en elke stoel wel wat mensen vinden die er niet tevreden over zijn. Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de manier van afstellen. Als je een stoel niet goed instelt, kan de zitpositie wel zijn wat jij wilt, maar alsnog niet goed voor je rug zijn. Kijk maar naar de 'Sjonnie-pose' Achteroverliggend, schuin...dat hou je in geen enkele auto lang vol. Daar kun je natuurlijk de stoelen de schuld van geven, maar daar heb je de oorzaak niet mee te pakken.

- Mork
- 2nd Gear member
Is het dan niet iets om ongeacht welk merk auto je gaat rijden een
Stoel op maat te laten maken ?
Tuurlijk een standaard stoel is "goedkoper" maar een stoel met een beetje extra
kost al snel 400 euro of meer meer
Stoel op maat te laten maken ?
Tuurlijk een standaard stoel is "goedkoper" maar een stoel met een beetje extra
kost al snel 400 euro of meer meer
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ooit een Metsubsidie gereden en daar had ik een Scheel maatwerkstoel in. Daarna Volvo en nooit meer een maatwerkstoel nodig gehad.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Ik ben tevreden over de standaardstoel zoals ik hem in mijn D2 heb zitten. Het heeft me wel een hoop tijd gekost om hem in de gewenste stand te krijgen. Op het moment dat ik dacht hem goed te hebben begon hij toch weer te irriteren bij ritjes van langer dan een half uur. Beetje bijstellen, opnieuw proberen etc. In de showroom zit hij perfect en tijdens de proefrit ook maar ga je je rug belasten met ritjes van meer dan een uur dan kun je problemen tegen komen.
Maar goed, zoals hierboven ook al is geschreven, een stoel op maat is ook een optie! Je moet er waarschijnlijk toch 3 jaar mee rijden en je rug is echt belangrijk!!!
Maar goed, zoals hierboven ook al is geschreven, een stoel op maat is ook een optie! Je moet er waarschijnlijk toch 3 jaar mee rijden en je rug is echt belangrijk!!!
-
- 6th Gear member
Als de stoel eenmaal goed staat ingesteld heb ik tenminste een perfecte zit.
Heb zelf ook een zwakke rug.. Maar in Volvo's altijd goed zit gehad in mijn vorige Volvo's en mijn huidige V40.
En zelfs een paar uur achter elkaar rijden (uur of 6) geen enkel probleem en kom net zo ontspannen uit de auto als toen ik er in stapte.
Waar ik wel blij mee ben is de electrische stoel verstelling met geheugen.
Want ja, als auto bij dealer is geweest kan je weer opzoek naar je ideale instelling..
Nu kwestie van op geheugen toetsdrukken en je hebt weer je juiste positie van alles.
Dus wel een aanrader.. Succes verder met je keuze.
Heb zelf ook een zwakke rug.. Maar in Volvo's altijd goed zit gehad in mijn vorige Volvo's en mijn huidige V40.
En zelfs een paar uur achter elkaar rijden (uur of 6) geen enkel probleem en kom net zo ontspannen uit de auto als toen ik er in stapte.
Waar ik wel blij mee ben is de electrische stoel verstelling met geheugen.
Want ja, als auto bij dealer is geweest kan je weer opzoek naar je ideale instelling..
Nu kwestie van op geheugen toetsdrukken en je hebt weer je juiste positie van alles.
Dus wel een aanrader.. Succes verder met je keuze.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- pvdwaal
- 3rd Gear member
Ik heb 3 hernia's en vaak last van rug gehad.
Mijn A3 had sportstoelen van de Ambition uitvoering en heb meerdere malen
vakanties gehad waarbij ik >8 uur achter elkaar heb gereden (2 weken geleden zelfs 16 uur vanuit Spanje) Echt nooit geen last gehad.
Inmiddels heb ik er 700km in de V40 op zitten, maar ik moet zeggen dat de stoelen ook zalig zitten met overal voldoende steun. Het kunnen kantelen van de zitting is echt een dikke plus tov de A3. Ik heb dan wel full-leather en alles electrisch verstelbaar.
Ik zou absoluut niet besparen op je stoelen in ieder geval!
Mijn A3 had sportstoelen van de Ambition uitvoering en heb meerdere malen
vakanties gehad waarbij ik >8 uur achter elkaar heb gereden (2 weken geleden zelfs 16 uur vanuit Spanje) Echt nooit geen last gehad.
Inmiddels heb ik er 700km in de V40 op zitten, maar ik moet zeggen dat de stoelen ook zalig zitten met overal voldoende steun. Het kunnen kantelen van de zitting is echt een dikke plus tov de A3. Ik heb dan wel full-leather en alles electrisch verstelbaar.
Ik zou absoluut niet besparen op je stoelen in ieder geval!
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- kisman
- 2nd Gear member
Waar ik bij alle andere auto's sportstoelen een absolute must vind om 'goed' en lekker te kunnen zitten heb ik daar geen behoefte aan in een Volvo. De V50 waar ik mee heb gereden was mijn eerste auto zonder sportstoelen en ik heb nog nooit zo goed gezeten. Ook die had electrisch verstelbare stoelen met geheugen en dat is super voor wat betreft de verstelling en als je vrouw ook met je auto rijdt. Geheugenknop indrukken en je stoel staat weer zoals het hoort.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- twcoolen
- 3rd Gear member
In mijn A3 uit 2009 zaten sportstoelen, die heel comfortabel zaten.
Echter zitten de huidige stoelen in de V40 het lekkerst tot nu toe. Mijn vorige Lexus had ook heerlijke stoelen, echter minder als de V40.
Echter zitten de huidige stoelen in de V40 het lekkerst tot nu toe. Mijn vorige Lexus had ook heerlijke stoelen, echter minder als de V40.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Rob M
- 5th Gear member
Ook ik heb een redelijk zwakke onderrug (dankzij een sportblessure) en heb voordat ik Volvo reed een maatwerkstoel (van ASS) in mijn auto gehad. De V50 had dit niet en ik heb nooit last gehad dankzij de lendesteun en de kantelbare zitting. Daarna ruim 2 jaar met rugklachten in de electrisch- verwarmde en volledig -verstelbare Ford-stoelen gezeten.
Sinds 3 weken weer op het Volvo leer en de klachten zijn weer over! Ik heb wel 's morgens de verwarming al een beetje aan.
Of de Audi goede stoelen heeft weet ik niet (ik kom niet meer in de buurt van VAG) maar dat je juist dáárop niet moet beknibbelen kan ik onderschrijven! Als je keuzes moet maken, dan liever goede stoelen dan Xenon bijvoorbeeld.
Sinds 3 weken weer op het Volvo leer en de klachten zijn weer over! Ik heb wel 's morgens de verwarming al een beetje aan.
Of de Audi goede stoelen heeft weet ik niet (ik kom niet meer in de buurt van VAG) maar dat je juist dáárop niet moet beknibbelen kan ik onderschrijven! Als je keuzes moet maken, dan liever goede stoelen dan Xenon bijvoorbeeld.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- kisman
- 2nd Gear member
Audi sportstoelen ook prettig, ook daar heb ik 180K km in mogen vertoefen, maar wat mij betreft minder dan de stoelen uit de V50.
Tijdens de proefrit van 1 dag met de V40 voelde ik mij gelijk weer 'thuis' in de stoelen.
Tijdens de proefrit van 1 dag met de V40 voelde ik mij gelijk weer 'thuis' in de stoelen.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- Inny
- 2nd Gear member
Ik begon me een beetje zorgen te maken bij het lezen van deze thread, maar de bestuurdersstoel is altijd in hoogte verstelbaar, toch? Dat is voor mij voldoende. Kantelbaar kan ik zo de waarde niet van inschatten; ik mis het momenteel niet. Is wel een optie van slechts 170 euro, zal nog eens informeren of het mogelijk is deze nog te krijgen.
Op mijn Ford had ik ook de electrische bediening (+kantelbaar) en geheugen, hoewel dat heel leuk(!) en fijn is, voor mij toch meer een gimmick. Ik 'voel' persoonlijk mijn positie goed genoeg aan om weer terug te vinden die paar keer dat 'ie gewijzigd is. En anders stel ik 'm af en toe nog een beetje bij, heb ik niet zo'n moeite mee.
De één is er gevoeliger voor dan de ander en dat electrische geheugen is natuurlijk wel de 'absolute' oplossing om je 'precieze' instelling te behouden! Zeker als je al klachten hebt, en natuurlijk hartstikke verstandig om klachten te voorkomen voordat je ze krijgt.
Op mijn Ford had ik ook de electrische bediening (+kantelbaar) en geheugen, hoewel dat heel leuk(!) en fijn is, voor mij toch meer een gimmick. Ik 'voel' persoonlijk mijn positie goed genoeg aan om weer terug te vinden die paar keer dat 'ie gewijzigd is. En anders stel ik 'm af en toe nog een beetje bij, heb ik niet zo'n moeite mee.
De één is er gevoeliger voor dan de ander en dat electrische geheugen is natuurlijk wel de 'absolute' oplossing om je 'precieze' instelling te behouden! Zeker als je al klachten hebt, en natuurlijk hartstikke verstandig om klachten te voorkomen voordat je ze krijgt.
▇ Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
▇ Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
▇ Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
▇ Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
▇ Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
▇ Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
▇ Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
▇ Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
▇ Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Jep, hoogte verstelbaar is standaard op de bestuurdersstoel. Ik heb ook de kantelbare zitting erbij genomen zodat ik zeker een lekkere zitpositie kan vinden straks. In eerste instantie was ik hem bijna vergeten omdat ik dacht dat het standaard was omdat het ook op de demoauto van de dealer zat en dit niet vermeld was.
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- pvdwaal
- 3rd Gear member
Maar... je hebt de A3 toch al besteld?
Zou je dan niet beter op het http://www.audiforum.nl/forum/forum.php kunnen vragen? Ook daar zijn ze super actief en behulpzaam.
Er staat daar bovendien nog een leuk topic: http://www.audiforum.nl/forum/showroom/ ... uning.html
Zoals ik al zei zitten mijn V40 stoelen zalig, maar daar heb je niet veel aan behalve misschien spijt
De A3 stoelen waren dus ook prima, maar ik had dan wel de sportstoelen.
EDIT: oops, je hebt nog niet getekend zie ik, maar dan nog kan je daar veel info vinden / vragen
Zou je dan niet beter op het http://www.audiforum.nl/forum/forum.php kunnen vragen? Ook daar zijn ze super actief en behulpzaam.
Er staat daar bovendien nog een leuk topic: http://www.audiforum.nl/forum/showroom/ ... uning.html

Zoals ik al zei zitten mijn V40 stoelen zalig, maar daar heb je niet veel aan behalve misschien spijt

De A3 stoelen waren dus ook prima, maar ik had dan wel de sportstoelen.
EDIT: oops, je hebt nog niet getekend zie ik, maar dan nog kan je daar veel info vinden / vragen
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- 3x Renault Clio
- 3x Renault Clio
- Poekoek
- 3rd Gear member
Even een vraagje mbt de electrisch verstelbare stoelen: ik neem aan dat de zitting dan ook te kantelen is?
Het kantelen heb ik vandaag ervaren en vind ik een echte must. Wat ook heb ervaren is dat de handmatige verstelling wel erg rottig naast de B-stijl zit; heb je een horloge om, dan is het bijna niet te doen om de leuning goed te verstellen. Oftewel: ik wil graag electrische verstelbare stoelen met geheugen mits ze te kantelen zijn
Het kantelen heb ik vandaag ervaren en vind ik een echte must. Wat ook heb ervaren is dat de handmatige verstelling wel erg rottig naast de B-stijl zit; heb je een horloge om, dan is het bijna niet te doen om de leuning goed te verstellen. Oftewel: ik wil graag electrische verstelbare stoelen met geheugen mits ze te kantelen zijn

V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
- kisman
- 2nd Gear member
De electrische stoelen kantelen. Dus dat moet goed gaan.Poekoek schreef:Even een vraagje mbt de electrisch verstelbare stoelen: ik neem aan dat de zitting dan ook te kantelen is?
- Poekoek
- 3rd Gear member
Super
Dat is dan het beste van twee werelden.

V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hier R-Design stoelen uit het R-Design plus pakket. Heeft even geduurd voordat ik ze goed ingesteld heb gekregen.
drie weken terug een rit van 13 uur achter elkaar gereden met 2 keer stoppen om te tanken en 1 keer een plaspauze. Stapte zonder problemen uit. Ben 1.80 trouwens van lengte.
drie weken terug een rit van 13 uur achter elkaar gereden met 2 keer stoppen om te tanken en 1 keer een plaspauze. Stapte zonder problemen uit. Ben 1.80 trouwens van lengte.
Volvo - For Life